Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjelp! Gammel fløte

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-07, 17:39   #1
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Hjelp! Gammel fløte

Jeg har akkurat laget en grateng, og skulle ha litt fløte oppi den hvite sausen. Fikk litt fløte på fingeren og smakte på det, det smakte helt vanlig. Men nå så jeg at jeg hadde brukt den fløtepakningen som hadde stått i kjøleskapet litt vel lenge. :sjuske: På kartongen står det at den kan stå åpnet i kjøleskapet i en uke, og den jeg har brukt har stått over to. Minst. Men den smakte jo helt ålreit, og skrukorken var jo på.

Hvor "farlig" er det å spise gratengen?

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 17:41   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Gammel fløte

Er det matfløte du har brukt? I så fall visste jeg faktisk ikke at det var en grense på 1 uke fra påkningen var åpnet. De har jo en veldig romslig holdbarhetsdato, og jeg må innrømme at jeg har brukt av den samme boksen i sikkert 1 måned ved noen anledninger. Vi lever ennå, og har ikke vært sjuke. Så lenge det lukter som det skal, vil jeg tro det er i orden.

Gammel 09-04-07, 17:43   #3
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er det matfløte du har brukt? I så fall visste jeg faktisk ikke at det var en grense på 1 uke fra påkningen var åpnet. De har jo en veldig romslig holdbarhetsdato, og jeg må innrømme at jeg har brukt av den samme boksen i sikkert 1 måned ved noen anledninger. Vi lever ennå, og har ikke vært sjuke. Så lenge det lukter som det skal, vil jeg tro det er i orden.

Ja, Matfløte. Luktet og smakte helt greit. Det er jo veldig lett å se og lukte når melk og kaffefløte (og smør) blir dårlige, så det går kanskje greit likevel. Kanskje jeg burde sende en mail til TINE for å avklare det først som sist.

Gammel 09-04-07, 17:44   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sikkert lurt å spørre så man vet til en annen gang, men jeg vil mene at dere trygt kan spise - kos dere! Når fløten i tillegg har vært gratinert/kokt, dør vel eventuelle bakterier? :enkel: Man kan jo bruke sur fløte i vafler etc. (ikke at jeg ville drømme om det, men allikevel...)

Gammel 09-04-07, 17:46   #5
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Sikkert lurt å spørre så man vet til en annen gang, men jeg vil mene at dere trygt kan spise - kos dere!

Jada, jeg skal spise. Lurte bare litt på unga.

Og forresten, tatt fra samme boks i en måneds tid? Sjuske du også, jo!

:sjuske TM:

Gammel 09-04-07, 17:47   #6
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde brukt den med god sammvittighet.
SÅ lenge den smaker og lukter som den skal er det jo ikke noe problem.
Så lenge den skal i hvit saus blir den jo varmebehandlet også og da skulle det vel gå bra.
(mamma brukte alltid sure fløteskvetter i vaffelrøre og vi overlevde)

Gammel 09-04-07, 17:47   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Og forresten, tatt fra samme boks i en måneds tid? Sjuske du også, jo!

Ingen tvil om det, nei. Vi har et godt immunforsvar her i huset.

Gammel 09-04-07, 17:49   #8
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Du og jeg!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.