|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
This is normal!
|
Historiebøker for barn?Jeg er på jakt etter bøker eller nettressurser om europeisk historie som kan passe for en nysgjerrig 8-åring. Finnes det noe sånt, f.eks. skolebøker rettet inn mot 2.-4. trinn?
|
|
|
|
#2 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Historiebøker for barn?Her er en side med lenker: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Bærum
![]() |
Sv: Historiebøker for barn?
På 80 tallet da jeg var litt stort barn/ungdom så kom det en serie fine bøker het Henholdsvis Vi var med, hvor det da var beskrevet historien til folk som var med på forskjellige historiske begivenheter. Alt fra 2VK, gullrusheti Alaska/Canada ferd til Antarktis med mere. Og en del som het historien om som var bøker om kjente personer. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Historiebøker for barn?Kanskje ikke helt det du spør om, men min eldste elsker disse bøkene: http://horrible-histories.co.uk/books/ |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Audacious
|
Sv: Historiebøker for barn?En del av "historien om"-og ekvivalente serier er både skrekkelig dårlig oversatt og politisk ganske tvilsomme. Helt sikkert sånt man ikke reagerte på som niåring på 70- eller 80-tallet, men prøv å lese dem igjen nå...
|
|
|
#7 |
|
Librocubicularist
|
Eg var nok ein naiv niåring, for det la eg aldri merke til. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
WF: Sausnebbet
|
Er ikke det Fæle fakta-serien. Veldig populært på barneskolen, men vet ikke om det er lett å få tak i nye bøker nå. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
This is normal!
|
Sv: Historiebøker for barn?Takk for mange og gode tips! Topp fakta-bøkene ser fine ut!
|
|
![]() |
|
|