Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva er det i pakken?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-12, 23:09   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Hva er det i pakken?

Gjettekonkurranse.

Fra Aftenposten:

Sitat:

Mystisk pakke skal åpnes - etter 100 år

Fredag skal en pakke som har ligget uåpnet i 100 år, endelig åpnes - til stor glede for lokalbefolkningen i Otta.

Ingen vet hva den mystiske pakken inneholder. Det var den tidligere ordføreren i Sel, Johan Nygaard som skrev «Kan aabnes i 2012» på pakken fra 1912. Pakken ga han til kommuneadministrasjonen. Oppfordringen om ikke å åpne pakken, er blitt fulgt.
Pakken veier 3,1 kilo, er 40 centimeter bred, 28 centimeter dyp og 9 centimeter tykk. Den ligger i en glassmonter i ett av Gudbrandsdalsmusea. Fredag er dagen bygdens store hemmelighet skal avsløres, skriver VG.

Gammel 23-08-12, 23:12   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det i pakken?

Jeg er så spent!! Leste om saken i morges og vet ikke om jeg holder ut til i morgen kveld altså, aaargh. Føler meg som en femåring (evt. meg selv ) på julaften. At det går an å bli så engasjert.

Gammel 23-08-12, 23:14   #3
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

De kunne i det minste ha sagt om den var hard eller myk!

Gammel 23-08-12, 23:14   #4
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leste også denne tidligere i dag. Og tenkte hva i all verden! Er det virkelig ingen som har falt for fristelsen å åpne denne pakken i disse 100 årene?
RESPEKT!

Spennende å se i morgen hva det er i pakken.

Gammel 23-08-12, 23:15   #5
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Eg tipper det er gamle truser. Eller kjærlighetsbrev. Eller bevis på romvensner. Eller eit skikkelig dårlig manus. Eller ein karamell pakka inn i avispapir. Eller restane av ein pulverisert frosk! Eller eit sengeteppe han hadde strikka sjølv.

Gammel 23-08-12, 23:15   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg leste også denne tidligere i dag. Og tenkte hva i all verden! Er det virkelig ingen som har falt for fristelsen å åpne denne pakken i disse 100 årene?
RESPEKT!

Den har jo ligget i et glassmonster.... jeg leste litt feil.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 23:15   #7
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror det er et åkle med motiver fra området.

Gammel 23-08-12, 23:16   #8
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Den har jo ligget i et glassmonster.... jeg leste litt feil.

Eit glassmonster! Så kult!

Gammel 23-08-12, 23:17   #9
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Den har ligget på søppelhaugen også. Men ett glassmonster hadde virkelig vært noe!

Gammel 23-08-12, 23:18   #10
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg så den dokumentaren og siden han fyren var en ordfører som arrangerte feiring av hvordan bøndene vant et slag over skottene i..1612? så tror jeg det er en beskrivelse av hvordan denne dagen skal feires på skikkelig vis for hvert 100. år.

Gammel 23-08-12, 23:18   #11
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Ser ut som en myk pakke,spennende!
Vi skal se dette istedenfor barne-tv i morgen.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 23:24   #12
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Åhhh! Råstilig!

Jeg blir like spent over andres pakker som mine! Da jeg var mindre (tja.. for kanskje 4-5 år siden ), lillebror hadde bestilt pcdeler og de stod på bordet uåpnet ble jeg helt syk for at han lot den stå uåpnet!! Han fortalte meg som var i den, men det holdt ikke for meg! Den MÅ jo åpnes!

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 23:29   #13
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Hint

Sitat:

Vi har jo ikke peiling på hva som er inni den. Det blir utrolig spennende! Vi har fabulert veldig på hva den kan inneholde. Fra kommunalt hold kom det et ønske om at den inneholdt en bunke med oljeaksjer som kunne hjelpe kommunen, sier Voldheim lattermildt til VG.

Han legger ikke skjul på at han holder absolutt alle muligheter åpne:

- Det kan være historiske dokumenter. Eller kanskje det er «The Blue Star»-diamanten» fra Titanic, som sank i 1912, spøker Voldheim.

Han beskriver pakken som tung, med et tykt materiale rundt.

Gammel 23-08-12, 23:29   #14
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Hva står det øverst på pakken. :myser:
Kringenstøtten
og
Kringenfesten
26th august 1912

Er det teppet som var over statuen da den ble avduket? Flagget som vaiet foran rådhuset?

Gammel 23-08-12, 23:32   #15
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Når skal den åpnet? kl 18.00? på nyhetene?

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 23:35   #16
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Museumsfyren som ble intervjuet på vgnett sa at det føltes som papir, eller noe som var innpakket i mye papir.

Jeg mener å huske at det finnes noen kontroverser rundt slaget på Kringen, noen helter som mistenkes for å være skurker og lignende. Kanskje kommer det noe ny informasjon om dette?

Gammel 23-08-12, 23:35   #17
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Kommentarene til VG!

Sitat:

Enda mindre pakke med beskjed om å pakkes opp år 2112..

Sitat:

iPhone 5

Sitat:

Det er oppskriften på Coca Cola, folkens!!

Sitat:

iPad 3 ????

Sitat:

Sikkert noen dokumenter som avslører Jarlsberg sin hemmelige ingrediens som gjør at "bare Jarlsberg smaker Jarlsberg" :P

Gammel 23-08-12, 23:39   #18
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Pakken har revnet papir og jeg tipper noen av mine gamle kolleger har sniktittet. Jeg hadde iallefall gjort det om jeg hadde fått sjansen.

Jeg har sett pakken, men har ingen anelse om hva den inneholder. De har iallefall klart å skape blest rundt arrangementet sitt. Det er forøvrig ulidelig mye sekkepipemusikk i strøket for tiden. I dag passerte jeg et lite tog med sekkepipespillende skotter og det var ikke behagelig for ørene iallefall.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 23:39   #19
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Når skal den åpnet? kl 18.00? på nyhetene?

Vg har svart på en av kommentarene; kringenfeiringen begynner kl 18, pakken åpnes kl 20.

Gammel 23-08-12, 23:41   #20
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

*spent*

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.