Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hunder i skolegården?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-12, 11:10   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hunder i skolegården?

Jeg hadde en liten meningsutveksling med en annen forelder på skolen til mine sønner i går.

(Og hvis noen kjenner seg igjen - jeg synes fortsatt du tar feil. )

Det var bundet en hund, av typen stor, rett utenfor inn/utgangen til 3. og 4. klasse, like ved en av "hovedinnogutfartsårene" til skolen. Rett ved siden av døra, langt innenfor skolegrensene. Da jeg hentet mine sønner var det flere barn som løp bort til bikkja, men jeg ga klar beskjed til mine (høyt og tydelig så resten av ungene skulle høre...) at det ikke var hverken lurt eller trygt eller lov å gå bort til hunder man ikke kjenner når man ikke har fått lov av eieren først.

Hundeeieren kom halsende og ropte til barna at "dere må ikke hilse på hunden uten å ha fått lov først!", og jeg kommenterte til henne at det er det da slett ikke alle barn som vet, så hvorfor hadde hun bundet hunden der i utgangspunktet? Men joda, "alle barna på skolen hadde fått beskjed om det, altså!", og jeg ble litt satt ut og sa at førsteklassingene kan da i hvertfall ikke vite det, hvorpå hun repliserte at det gikk da aldri førsteklassinger der. Vel, jeg pekte på min egen førsteklassing med neongrønn caps.

"Men hvor ellers skal jeg gjøre av ham, da?"

Tja, jeg pekte på trærne som sto på nedsiden, "hvis du absolutt må ha med dyret?", og fikk beskjed om at bikkja måtte stå der for ellers fikk hun ikke hentet, eller noe i den dur, og himling og surt blikk.

Jeg har stor hund selv, og synes det er komplett idiotisk å ha med bikkjer inn i skolegården samme hvilken størrelse de har, og at det virkelig er helt på tur å binde de fast rett utenfor døren der det kryr av unger.

Dette er en sånn greie jeg kan finne på å irritere meg nok over til å ville melde fra til skolen om. Er jeg på bærtur?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:12   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hunder i skolegården?

Jeg er definitivt enig med deg. Trodde ikke det var lov å gå fra en hund uten tilsyn. Og i en skolegård er det jo ren idioti.

Gammel 24-08-12, 11:13   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Idiotisk. Og jeg ville meldt fra til skolen, de kan enkelt smelle opp et skilt med at dyr er forbudt inne i skolegården.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:13   #4
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med mindre det var ein føraehund, er eg einig med deg. Men nå er eg ei slik som irriterer meg over at folk forventer at andre skal behandle hundane deira so om dei var babyar.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:14   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Med mindre det var ein føraehund, er eg einig med deg. Men nå er eg ei slik som irriterer meg over at folk forventer at andre skal behandle hundane deira so om dei var babyar.

Det var ikke en førerhund.

Og jeg tenker at bikkja kan jo være så tålmodig og snill den bare vil, det er da ikke slikt man gjør uansett? Hva med allergier?

Gammel 24-08-12, 11:15   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig med deg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:15   #7
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Nei. Du er ikke på bærtur. Som hundeeier med stor hund burde hun sett dette selv. Eller hund uansett størrelse forresten.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:16   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ja, størrelsen er jo egentlig irrelevant, jeg er bare vant til at storhundeiere er hakket mer bevisst på slikt enn småhundeiere. :fordomsfull:

Gammel 24-08-12, 11:16   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig med deg. Det er komplett idioti å binde en diger hund i skolegården og gå fra den. "Alle barna vet at de ikke skal gå bort"? For noe digert bullshit. Jeg kjenner jeg blir sint helt hit, men dessverre ikke overrasket over hva enkelte hundeeiere får seg til å gjøre/si.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:17   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Du er så absolutt ikke på bærtur. Konsekvensen for meg, som er redd for store, "skumle" hunder, hadde vært at jeg sannsynligvis ikke hadde kommet meg inn før hun hadde gått med bikkja. Det er ikke alle som tør å gå forbi en stor hund med bare litt klaring til inngangen.
Det er utrolig lite gjennomtenkt, både med tanke på de som er redde for hunder og med tanke på de barna som ikke vet at de må spørre om å få hilse på først. Jeg hadde klaget til skolen. Hunder bør bindes utenfor området og godt vekk fra der folk må forbi.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:17   #11
Left
Passiv

Standard

Herreguuud så snerpete du er!

Særlig.

Jeg er selvsagt helt enig med deg! Jepp.

Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:19   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Du er så absolutt ikke på bærtur. Konsekvensen for meg, som er redd for store, "skumle" hunder, hadde vært at jeg sannsynligvis ikke hadde kommet meg inn før hun hadde gått med bikkja. Det er ikke alle som tør å gå forbi en stor hund med bare litt klaring til inngangen.
Det er utrolig lite gjennomtenkt, både med tanke på de som er redde for hunder og med tanke på de barna som ikke vet at de må spørre om å få hilse på først. Jeg hadde klaget til skolen. Hunder bør bindes utenfor området og godt vekk fra der folk må forbi.

Jeg tenkte faktisk på innleggene du har skrevet. Det blir nok fort litt for lettvint for hundeeiere å tenke at "jammen MIN er jo snill og ikke skummel i det hele tatt, lille putteplutten!", og det synes jeg er trist.

Gammel 24-08-12, 11:19   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig med deg.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:20   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Så å nevne det for skolen (men hvem da? ) er på sin plass?

Gammel 24-08-12, 11:20   #15
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om det nå var sånn at skolen hadde gitt beskjed til alle elevene, og alle elevene var i stand til å forstå og respektere en slik beskjed, kan man jo uansett ikke ta for gitt at de eneste som beveger seg i skolegården ved skoledagens slutt er elever.

Jeg blir også sint. Hvorfor kan ikke hunden være hjemme liksom?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:21   #16
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er enig med deg.

På vår skole er det vanlig at foreldre med hjemmekontor følger til skolen og tar med hunden på lufting samtidig. Det er vanlig at man holder seg litt borte fra inngangen og der de stiller opp, og også helt vanlig at barna kommer og hilser på mens eier står med hunden. Jeg liker at det er slik.

Jeg liker absolutt ikke at folk binder fast hunder like ved inngangen til butikken, barnehagen eller skolen. Eller andre steder der det går mye folk ut og inn, og hvor hundene gjerne kan bli litt stressa og begynne å bjeffe.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:23   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen barn kan også ha hatt uheldige opplevelser med hunder, og være redde for å gå forbi.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 11:25   #18
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Send en mail til postmottak.

Gammel 24-08-12, 11:25   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg er jo egentlig skeptisk til å ta med bikkja når jeg følger ungene til skolen også, sånn fordi det er drøssevis av unger i omløp da, og man vet jo aldri om det er noen som er kjemperedde eller kjempeallergiske, og min lille, uskyldige puttepluttevofse er egentlig en diger, vimsete boxer.

(Jeg har han med meg ellers på steder hvor det er unger i omløp, men det er noe med at skolen er obligatorisk for småttisene, og da vil ikke jeg gjøre noen redde eller noe annet.)

Gammel 24-08-12, 11:26   #20
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte faktisk på innleggene du har skrevet. Det blir nok fort litt for lettvint for hundeeiere å tenke at "jammen MIN er jo snill og ikke skummel i det hele tatt, lille putteplutten!", og det synes jeg er trist.

Det er det verste eg høyrer. Eg liker ikkje hunder, dei kan vere så snille dei bare vil, men eg synest framande hundar er ubehagelege (er usikker på om eg er direkte redd, eller om eg bare synest dei er ubehagelege, for eg klarer å forholde meg til hundar eg kjenner, men ukjende hunder er eg ikkje trygg på). Eg skjønner ikkje korfor eg er frekk, når eg treng tid før eg blir trygg på hundar, sjølv om eigaren seier at han ikkje er farleg.

Ta det med leiinga (inspektør/avdelingsleder).

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.