|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#23 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?Jeg kjevler og bretter inn mot midten, skjærer ganske tynne skiver (3 cm) og tvinner dem noen ganger rundt, slår dem sammen og til slutt stapper jeg endene inn så det blir en slags liten knute. Sist redigert av Filifjonka : 24-08-12 kl 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?
Lurer veldig på hvordan man får en kanelbolle til å se sånn ut? Slå knute på deigen eller no sånt?
![]() |
#25 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?Vurderer å spele ut ut "Hyyyl, di gravide kone må ka kanelbolle nå!"-kortet, til stakkaren som har heimekontor i dag. Eller bare pelle meg ut av denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#28 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?Kjevle ut deigen, ha på smør, sukker og kanel, brett dobbelt, skjære strimler. Legg en strimmel mellom venstre tommel og venstrepekefinger og langfinger. Snurr deretter resten av strimmelen løst på kryss og tvers rundt fingrene. trekk fingrene ut og legg snurren på bakepapir.
![]() |
#29 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?Prøvd nugattisnurrer?
![]() |
#30 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?Klippekrans. Krans med makronfyll. Eller med vaniljekrem. Gjerne boksen fra Tine. Prinsessekake er godt (snurrer med vaniljekren som settes i rund form med snittsiden ned og stekes så det blir en kake). |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?Hihi, skjønte ikke så mye mer etter Harriets forklaring, men det må vel prøves, mistenker at det blir fine bidrag til en annen tråd med bilder her inne. Slår knute på fingre og tanker før deigen er påtenkt.
![]() |
#32 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?Sjokolade i boller skjønner ikke jeg heller. Og jeg elsker sjokolade altså.
![]() |
#34 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?Marsipansnurrer syns jeg er utrolig godt. Lages på samme måte som kanelsnurrer, men jeg blander ut råmarsipan med litt eggehvite og kanel som jeg smører på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
bits and pieces
|
Fysj, uretteferdig å komme med noe sånt nå. Gjett hva jeg har lyst på?
![]() |
![]() |
#36 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?Skoleboller?
![]() |
#37 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?Den var til Filifjonka.
![]() |
#38 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?Kringle med eplefyll og litt mandler, boller med rosin fra godt brød (får det aldri til like bra), julekake og vørterkake, aniskransene på FP og vaniljehorn.
![]() |
#39 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvilken søt gjærbakst synes du er aller, aller best?Nå står første brettet i ovnen. |
![]() |
![]() |
|
|