Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg skal aldri si til ungen min ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-12, 16:44   #81
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal aldri si til ungen min ...

Hjelpe meg, så mange slemme foreldre.

Jeg skal aldri si "du som er så stor må gi deg" når barnene krangler.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 16:57   #82
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Hvis du ikke blir mer som søsteren din, så kommer ingen til å være venner med deg!"
"At du våger å være slem, du som har vært så heldig å få komme til oss!"

Gammel 23-08-12, 17:11   #83
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreldrene mine er nok ganske greie likevel. Dvs mamma er vel nesten i FP-generasjonen selv og hadde tatt avstand fra skremselsoppdragelse. Bestemor sa derimot til meg en gang: "Det er din skyld at din far blir fort gammel siden du bråker sånn at han ikke får hvilt middag i fred på sofaen". Det prellet av, men festet seg som en utrolig slem ting å si for å få et barn til å være stille.

Gammel 23-08-12, 17:22   #84
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

"Om du får fint vær på bursdagen din, har du vært veldig snill det siste året." Hvis det var høljeregn på bursdagen min, ble det ikke sagt noe som helst, men jeg tenkte jo mitt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 21:27   #85
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

"Hvis du ikke blir mer som søsteren din, så kommer ingen til å være venner med deg!"
"At du våger å være slem, du som har vært så heldig å få komme til oss!"

Den fikk ei veninne av meg og av adoptivmoren, hun endte med å ta livet sitt.

Gammel 23-08-12, 21:32   #86
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får vondt helt inn i margen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 21:40   #87
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Herrejemini, niobe. Er det mulig. "det er ikkje noko å grine for". Dere å grine og få det ut, enn å har det inni seg.

Gammel 24-08-12, 23:19   #88
Alias
Med nebb og klør

Alias sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Jeg er glad i foreldrene mine, jeg. Og evig takknemlig for at de er mine. Jeg husker likevel en kald novemberkveld jeg ble sent ut i vedskjulet for å hente ny forsyning. Jeg var (er vel strengt tatt fortsatt) ei mørkredd jente, så det ble en fæl opplevelse å hente ved i bekmørke etter at pappa ropte til meg på vei ned trappa "bare for liket som ligger der ute"... Kanskje jeg burde pønske ut en aldri så liten hevnaksjon?

Gammel 24-08-12, 23:23   #89
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjenner den med å tråkke på snegler så begynner det regne, fasinerer meg litt.

Er bergensere generelt veldig glad i å tråkke på snegler altså?

Gammel 25-08-12, 07:45   #90
Alias
Med nebb og klør

Alias sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alias, her.

Jeg er glad i foreldrene mine, jeg. Og evig takknemlig for at de er mine. Jeg husker likevel en kald novemberkveld jeg ble sent ut i vedskjulet for å hente ny forsyning. Jeg var (er vel strengt tatt fortsatt) ei mørkredd jente, så det ble en fæl opplevelse å hente ved i bekmørket etter at pappa ropte til meg på vei ned trappa "bare for liket som ligger der ute"... Kanskje jeg burde pønske ut en aldri så liten hevnaksjon?

Jeg vet forøvrig at det skrives sendt. Og at det burde vært en t etter bekmørke. Ja, og den setningen som skal stå i anførselstegn skulle egentlig si "bare pass deg for liket som ligger der ute". Sånn. Kanskje jeg skal unngå å skrive fra min nye telefon på enda en stund..

Gammel 25-08-12, 09:25   #91
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

" Er du dum eller"?

Denne kommentaren gjentatt i det uendelige er i all hovedsak ansvarlig for min manglende utdannelse. Jeg hadde ikke noe tro på at jeg kunne gjennomføre et studie. Veldig synd siden jeg strengt tatt er nokså oppegående.

Begge mine foreldre har sagt mange rare og til dels virkelig slemme ting til meg. Moren min fordi hun var veldig ung, faren min fordi han er en selvopptatt dritt. Det har satt spor, men jeg har lært mye om ordets makt i alle fall. :-)

Jeg tråkker stadig uti og har salat til knærne når det gjelder hva jeg sier til LilleBøll, og én ting har jeg lært av å være forelder; de viktigste ordene jeg kan si til barna mine er "jeg er lei meg for {insert offense}".

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 10:20   #92
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

"det er ikkje noko å grine for". Dere å grine og få det ut, enn å har det inni seg.

I samme gate ligger "Det der gjorde da ikke noe vondt!". Øøø, nei, for det kan jo alle andre enn den som fikk vondt vite noe om.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 11:08   #93
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

"Du er blitt ganske ok nå, du var så meggete før". Sagt hver gang man møtes. Hvor meggete var jeg da i begynnelsen?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 11:19   #94
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er den største skuffelsen i mitt liv.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 12:28   #95
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Kjenner den med å tråkke på snegler så begynner det regne, fasinerer meg litt.

Er bergensere generelt veldig glad i å tråkke på snegler altså?

Vi er nok sikkert ikke det. Men det var vel min farmor som synes at de var så ekle at hun var redd for at vi unger skulle dra med inn slimete støvler. Uff, nå kjenner jeg at jeg blir uvel av å tenke på snegler. De er virkelig EKLE!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 12:34   #96
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Vi er nok sikkert ikke det. Men det var vel min farmor som synes at de var så ekle at hun var redd for at vi unger skulle dra med inn slimete støvler. Uff, nå kjenner jeg at jeg blir uvel av å tenke på snegler. De er virkelig EKLE!

Ja de er litt ekkle.

Jeg har fått av min mor en gang
"Jeg har gjort mangen feil her i livet, den største var deg"
Kommer fra en narkoman gjennom 30år.

Den kom heldigvis på en tid hvor jeg var gammel nok til og børste det av meg.

Gammel 25-08-12, 12:39   #97
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Ja de er litt ekkle.

Jeg har fått av min mor en gang
"Jeg har gjort mangen feil her i livet, den største var deg"
Kommer fra en narkoman gjennom 30år.

Den kom heldigvis på en tid hvor jeg var gammel nok til og børste det av meg.

Men Sneglo er selvfølgelig noe helt annet.

Ellers trist hva din mor har sagt til deg. Men godt at du fikk børstet slike kommentarer av deg!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 12:48   #98
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Men Sneglo er selvfølgelig noe helt annet.

Ellers trist hva din mor har sagt til deg. Men godt at du fikk børstet slike kommentarer av deg!

ja det var da endelig godt.

Hun er jo bare skadet i hue, så hun er egentlig unnskyldt.
Vet mine barn aldri skal få noe så latterlig tåplig av meg hvertfall.

Gammel 25-08-12, 15:07   #99
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Du er ein ufordragelig unge, og eg ringer snart barnevernet så får nokon andre slita med deg. Eg vil ikkje ha deg lenger."
"Eg veit du lyger uansett."
"Kvifor kan du ikkje vera meir som søskene dine, dei er jo så snille og flinke."

Takk, mamma, for alle gode ord gjennom tenåra.

"Spis opp maten din, tenk på alle ungane som ikkje er så heldige å få mat." For det gav meg jo virkeleg lyst på maten.

Gammel 25-08-12, 15:59   #100
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

"Jeg ønsker meg snille barn til jul."

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.