Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jeg blir provosert av barne-tv

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-12, 11:01   #121
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Var og så Hakkebakkeskogen på Riksteatret i går. Søren der også du. glad jeg har høy terskel og slipper å boikotte Egner og Vestly.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 11:15   #122
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

På blåbærtur i går med noen førskolebarn: "Her va det pinade ikke mye bær" Her va det pinade seriøst mye bær"
Jeg var litt sånn usikker på hvor mye fokus dette skulle få.

Ellers så sier ikke mine barn verken pokker eller søren, skal de banne gjør de det ordentlig og sier helvete eller faen, dette kom etter at storebror begynte på skolen. Det har heldigvis gått over, men en periode var det mye.

I barnetv legger jeg ikke merke til verken pokker eller søren, og jeg legger vel egentlig heller ikke merke til handlingen heller.

Gammel 25-08-12, 11:30   #123
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stakkars Søren Jensen i Danmark som har et banneord til navn. TENK om han hadde presentert seg for noen i denne tråden. Gulp.

Gammel 25-08-12, 11:54   #124
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Ps. Hvis man drar i munnvikene mens man sier Peter Pan... Herlig ulovlig i min barndom.

Gammel 25-08-12, 12:39   #125
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset syns vi det er moro, alle mann, å følge med på Hell's Kitchen. Vi voksne syns det er gøy pga alt stresset deltakerne må takle - Guttungen syns det er moro fordi hver gang noen av deltakerne banner, og det skjer ofte, spesielt når Ramsey er i bildet, så blir lyden kutta, og så følger han med på tekstinga. Noen ganger står det --- andre ganger, om det er virkelig saftig banning, står det noe ala $£¥*!!

"Ha ha, nå var det noen som banna!"

Gammel 25-08-12, 18:10   #126
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

'Pokker', 'søren', 'fillern' er litt sånne 'tv-ord' for oss. Spesielt 'fillern'. Hadde noen sagt 'fillern' hjemme, så hadde andre ledd seg ihjel. Men siden vi bor på østlandet nå, så har vi registrert at ungene bruker 'fillern' av og til. Men jeg og mannen vil aldri brukt slike uttrykk. 'Fakern' er vel det nærmeste jeg kommer.

Glipper det og det kommer noen gloser, er vel 'satan' og 'helsike' mye mer naturlig for oss å si.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 19:18   #127
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Ps. Hvis man drar i munnvikene mens man sier Peter Pan... Herlig ulovlig i min barndom.

Herlig!

Gammel 17-09-12, 10:34   #128
perten
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2012
perten har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det er noen ganger jeg savner portveien 2 og Lekestue

perten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 11:22   #129
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av perten, her.

Det er noen ganger jeg savner portveien 2 og Lekestue

Men det er jo ikke i HD.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 11:30   #130
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det JEG får fnatt av, er alle reklamene på Cartoon Network. Ungene ser på den kanalen i ny og ne fordi de sender endel Tom & Jerry og slikt (og så er mor i huset litt fan av Ku & Kylling ), men det reklamehelvetet er helt vanvittig. Sukkersøte rosa prinsessestemmer under "jentereklamene" og røffe, krigerske, brølende mannestemmer til "guttereklamene". Nå er jo "jentereklamene" sterkt preget av shopping, velvære (spa!) og små hunder i vesker. Herregud!

Gammel 17-09-12, 11:35   #131
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det hadde jeg fått fnatt av også, DD. Derfor "finnes ikke" de kanalene hos oss. Jeg har laget favorittliste slik at man kun kan sette på de kanalene jeg har valgt der.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 11:51   #132
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Det JEG får fnatt av, er alle reklamene på Cartoon Network. Ungene ser på den kanalen i ny og ne fordi de sender endel Tom & Jerry og slikt (og så er mor i huset litt fan av Ku & Kylling ), men det reklamehelvetet er helt vanvittig. Sukkersøte rosa prinsessestemmer under "jentereklamene" og røffe, krigerske, brølende mannestemmer til "guttereklamene". Nå er jo "jentereklamene" sterkt preget av shopping, velvære (spa!) og små hunder i vesker. Herregud!

CN er sperret her. Jeg ble gal!

Ellers sier de jo «dumme gamle bjørn» i Ole Brumm også, akkurat i den perioden jeg prøvde forklare pjokken at det ikke var lov å kalle hverandre dum.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 12:00   #133
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke reklamene på Cartoon, men jeg syns de sender noen virkelige gullkorn av noen serier. Eventyrtid og Regular Show, f.eks, herlig absurd. jeg liker også Gumball, Johnny Bravo, Dexters lab, tapper den pysete hunden, ku og kylling og chowder

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 12:16   #134
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg liker ikke reklamene på Cartoon, men jeg syns de sender noen virkelige gullkorn av noen serier. Eventyrtid og Regular Show, f.eks, herlig absurd. jeg liker også Gumball, Johnny Bravo, Dexters lab, tapper den pysete hunden, ku og kylling og chowder

Nemlig. Det er akkurat de seriene vi ser på også. "Regular Show" er jo bare så bisarrt at jeg lurer virkelig på hva de serieskaperne har røyka. Hysterisk morsomt. Men jeg begynner å bli litt (underdrivelse) lei av at niåringen går rundt og sier "You know who else [insert et eller annet]? MY MOM!"

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 12:18   #135
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det er de gullkornene som gjør at jeg egentlig vil ha kanalen. Ku og Kylling er jo helt hinsides morsomt, det samme med Johnny Bravo. Vi voksne tar jo humoren helt annerledes enn barna, jeg og mannen min er mer fans av de to seriene enn det barna er.
Chowder er søt. Eldste er veldig glad i den.

Kylling: "jeg sier til mamma at du melket i senga".

Glemmer aldri episoden der han der røde lille djevelen skulle være tannfe, og ble sittende fast i fluepapir.

Gammel 17-09-12, 12:31   #136
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg tar opp det jeg vil ha på cn,barbna finner den ikke selv. De er kjappe med fjernkontrollen og spoler glatt forbi all reklame.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 22:42   #137
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Her er det ingen vits for meg å reagere på ord som søren og pokker i Barne TV, ordene blir godt innøvd når vesla er hos faren. Det er visst stas å øve på ord som filler'n og pokker... Jeg ser de uansett ikke på som banneord altså, men synes strengt tatt det er unødvendig å øve på å bruke ordene. Her om dagen sa forøvrig vesla også faderullandei med skikkelig kraft da hun ble sint.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 08:35   #138
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

"Fyyy filler'n", smalt det fra vesla på to i går kveld. Jeg humret litt i postkassen før jeg la ansiktet i alvorlige folder og oppmuntret henne til å bruke en litt mildere frase.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 08:43   #139
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Minsten på to banner ikke (enda), men sier "kutt ut" til alt.

-Nå er det sovetid
-Kutt ut

Fint med større brødre gitt..

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 08:56   #140
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

"Kaptein Sabeltann er en drittsekk! " sa minstefrøkna i går.
"Javel?" sa jeg.
"Det sier de i barnehagen!" sa hun.
"Dritt er ikke noe pent ord." sa jeg.
"Er det banneord sånn som fader? " sa den håpefulle.
"Ja." sa den skamfulle mor. (Og lurte på hvor gamlisungdom en femogethalvtåring er når hun sier "fader" og ikke "faen".)
"Ja, for vi får ikke lov til å si f-ordet. "
"Så du har funnet ut hva f-ordet er nå da?" spurte jeg. (Vi hadde en samtale for noen måneder siden, der hun kunne fortelle at de ikke får si f-ordet i barnehagen, men det viste seg at hun ikke visste hva f-ordet var. Og jeg ba henne spørre de voksne i barnehagen. )
"Ja! " sa frøkna.
"Ja, men det er jo kjekt, så vet du hvilket ord som ikke er lov å si. " sa jeg.
"Jah! "

Og slik går no dagan.

Tenk sjokket når de lærer å synge Fader Jakob kanonsang (kanon), eller når den stakkars frøkna finner ut at presten banner i kirka. Fader vår....

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.