Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

For syk til skole, i form til bursdag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-12, 10:17   #21
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: For syk til skole, i form til bursdag?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

'

Det er dette som kanskje er det viktigste poenget, synes jeg. Hvis man tar hensyn til barnas helse, og velger å holde dem borte fra undervisning på grunn av sykdom, bør jo dette hensynet også gjelde med tanke på å bli frisk raskt så fort som mulig, selvom ungene går glipp av fest og moro - på grunn av helsemessige årsaker.

Hvorfor ikke stole på at den enkelte foreldrer greier å vurdere dette for sine barn? Er barnet sykt sender vi det hverken på skole eller bursdag. Har barnet vært sykt men blitt frisk igjen sender vi det i bursdag. Det kan f.eks. være snakk om hodepine hos en 1. - 2. klassing. Vi sender ikke en liten unge med så vondt i hodet at hun bare gråter og ynker seg, på skolen. (Og her er det ikke snakk om "skulkehodepine", altså. Samtidig går hodepinen hennes over i løpet av noen timer. Jeg ser ingen grunn til å holde henne bort fra en bursdag når hun hverken er smittsom eller syk lengre, og hva andre måtte tenke bryr jeg meg bare sånn passe om. De kjenner ikke situasjonen og bør derfor avstå fra å tenke noe som helst, annet enn at det var fint hun kunne komme i bursdagen.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:22.