|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#241 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Jeg var gamlismor allerede som 23-åring. |
|
|
|
|
|
#242 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Jeg var gamlismor da jeg var 25. Voksi Classic er verdens beste pose, så kan testene si hva de vil. Jeg har tre stykker og har ikke hatt noen av problemene de nevner. At den er lettantennelig bryr jeg meg ikke om, ungen min er ikke i nærheten av ild uansett.
|
|
|
|
#244 |
|
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Nei, jeg har ikke testet jeg altså. Men yttertrekket er vel bomull?
|
|
|
|
#245 |
|
Weeeee
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Vi har lammy xxl posen. En fantastisk varm og lun pose, skinn i bunn og dun i selve posen. Innerstoff av bomull.
|
|
|
#246 |
|
Weeeee
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Et av det største poenget med posen må være brukervennlighet.
|
|
|
#247 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Jeg har hatt mange poser til mine to. Har hatt teutonia skinnpose som du linker til. Den ble brukt i teutonia mistral og passet fint i den. Har også hatt teutonia dunpose (likte den godt), Odenwalder lammy xl (litt for lange snorer synes jeg, ellers veldig bra) og nå sist easygrow med forlengerstykke. Sistnevnte ble brukt i bhg til han var 2.5 år og sluttet å sove på dagtid. Bhg elsket den, han trengte kun ullundertøy under og var varm og god.
|
|
|
#248 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Jeg kommer til å bruke skinnpose fra Kaiser den første tiden. Den har glidelåser hele veien rundt sånn at den er lett å regulere varme i. Evnt kan du bruke den som skinn i vogna uten lokket på sommeren. Lilleprinsen har ofte tilbud på denne. Til senere har jeg en lang Odenwalderpose (dun). Kjøpte brukt forrige gang.
|
|
|
#249 |
|
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Tv2 hjelper degs test av vognposer mhp brannsikkerhet. |
|
|
|
|
|
#250 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Jeg har kjøpt en sånn skinnpose:
|
|
|
#251 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?
Eg trur og det handler om manglande opplysning, men når det at det ikkje skal vere syntetisk er føringen som ligg for å få ein gave som er verdt omtrent 2000 kroner, synest eg nesten eg må gjere som ho seier (og det nytter ikkje å seie at ho tar feil, eg prøvde å diskutere det med henne, då ho forsøkte å få meg til å lese Hanne Nabintu Herland si bok "den var jo så bra!". Det endte opp med at eg tok imot boka og lot som om eg hadde lese ho).
Den hadde definitivt tatt seg ut i kyrkja. Det er noko heilt anna enn desse syntetiske posane. |
|
|
|
|
|
#252 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Vi hadde en skinnpose med cord utenpå i lik fasong som den nøstebarn selger til begge våre. Den var fabelaktig i all sin enkelhet, og jeg ønsket meg aldri noe styrete med masse knyting og rot.
|
|
|
#253 |
|
Weeeee
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Såpass ja, nei, da er det jo ikke noe å gjøre enn å jatte med.
|
|
|
#254 |
|
Librocubicularist
|
Men gjekk det greit å ta ut sovande unge, utan å vekke dei, viss du gjekk inn? Ser føre meg at det er aktuelt å trille til handlesenter og cafear og liknande, og då er det jo greit å kunne åpne opp litt, når ein går inn. |
|
|
|
|
|
#255 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Jeg ville aldri valgt en som ikke kunne åpnes.
|
|
|
#256 |
|
Weeeee
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Kjenner du noen som er ivrige på syfronten? Kanskje det går an å sette inn en glidelås på ene siden?
|
|
|
#257 |
|
Librocubicularist
|
Ja, eg lurer på eg må gjere det. Det er vanskeleg å finne noko som ser praktisk nok ut. Alternativt er jo det du seier med å få hjelp til å sy inn glidelås i nøstebarnposen ein god ide. |
|
|
|
|
|
#258 |
|
|
Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?Kommer hun til å lese bruksanvisningen/se på vaskelappen?
|
|
|
#259 |
|
Librocubicularist
|
Det er kanskje det beste forslaget hittil. |
|
|
|
|
|
#260 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Ikke noe problem - det var en liten åpning på den ene siden, og åpningen øverst var romslig. Nå pleide ikke jeg gå på handlesentere og cafeer med ungene mine da de lå i vogn - med eldste fordi han ikke likte å ligge i vogn når han var våken og mislikte å være på cafe, med yngste fordi jeg ikke hadde tid - så noe særlig erfaring på den fronten har jeg ikke. (Cafesitting med baby er forøvrig sterkt overvurdert - makan til styr og stress. Heldigvis har mine barselgrupper foretrukket treff hjemme hos folk.)
|
![]() |
|
|