Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Folkeopplysningen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-12, 08:30   #21
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Folkeopplysningen

Bra program! Dessuten er jeg hemmelig forelsket i programlederen, tror jeg.

Det som er synd er bare at healeren som deltok der jo vet utmerket godt at kundene de får uansett ikke skjønner statistikk. Så at de kan si at de har vært på NRK og selv var veldig fornøyd med resultatet holder i lange baner for denne kundegruppa. Hva mer skulle de bedt om av dokumentasjon, liksom?

Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:26   #22
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Artig program. Jeg synes at det var fint å få Ravis rett-frem utdypning av at healingen var behagelig ++, det er vel nettopp det jeg tror at er folk flest sin opplevelse av alternativ medisin selv om de kanskje påstår eller tror noe annet. Behandleren har tid, lytter, berører, viser omsorg og oppmerksomhet. Klart det gjør noe med pasienten.

Programlederen:

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:52   #23
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Hahahaha. Junior hadde dagmamma noen måneder da vi bodde i Oslo og ser at hun nå har skaffet seg nytt yrke. Fabelaktig.

Healing og aura blir veldig far out for min del, men kjenner jeg kan ha tro på akupunktur i noen tilfeller. Så helt avvisende er jeg ikke til alternativ medisin.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 10:27   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppfattet dere hun som var så happy med halvparten som oppriktig fornøyd altså? Jeg tolket en dose selvironi/usikkerhet på hva hun skulle svare på direkten der, men det virket jo som hun skjønte at det der ikke akkurat var overbevisende?

Gammel 29-08-12, 13:17   #25
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Oppfattet dere hun som var så happy med halvparten som oppriktig fornøyd altså? Jeg tolket en dose selvironi/usikkerhet på hva hun skulle svare på direkten der, men det virket jo som hun skjønte at det der ikke akkurat var overbevisende?

Njah, hun ene var litt usikker. Hun andre som også hadde mer rett enn galt virket mer fornøyd med seg selv.

Gammel 29-08-12, 13:22   #26
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Dette har jeg gått glipp av, får kikke på det i kveld på nettet om jeg finner det!

Gammel 29-08-12, 13:56   #27
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ligger lenke i første innlegg direkte til serien.

Gammel 03-09-12, 22:37   #28
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Episode 2 er på NRK1 i dette øyeblikk. Kvantemedisin, ser det ut til.

Gammel 03-09-12, 23:02   #29
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av disse alternative behandlerne. For noen diagnoser de slenger rundt seg.

Gammel 03-09-12, 23:06   #30
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Apropos tematikken: denne fant jeg på Facebook i dag.

Gammel 04-09-12, 00:22   #31
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette høres ut som noe for meg, må se det snart.

Jeg var på alternativmessen en gang og en venninne bestemte at hun ville gi meg aurafotografering i gave. Hadde med meg sønnen min som da var litt over året og hadde ham på fanget når jeg skulle få auraen min analysert. Og så sier dama: "Jeg ser på auraen din at du har vært gravid i løpet av de siste to årene."

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 09:54   #32
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg var på alternativmessen en gang og en venninne bestemte at hun ville gi meg aurafotografering i gave. Hadde med meg sønnen min som da var litt over året og hadde ham på fanget når jeg skulle få auraen min analysert. Og så sier dama: "Jeg ser på auraen din at du har vært gravid i løpet av de siste to årene."

WOW!!!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 09:57   #33
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Utrolig hvor fancy den loffbehandlingen hørtes ut med en gang dagligdagse ord ble byttet ut med fremmedord.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 12:19   #34
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Litt som da Acsa og jeg laa i telt i Irland og engelsken min fremdeles hadde en russisk akksent man kunne skjaere broed med og den lokale spaadama kunne fortelle oss at vi hadde "recently travelled across the sea". No, really!??

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 13:36   #35
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra program.
Og healerfyren kunne godt ha droppet passiv-agressiv karakteristikker av "usikre politikere" og rydde litt i egne rekker. Der finner man ikke bare folk som lover helbredelse, men som fraråder cellegiftbehandling, slik at de ikke bare svindler folk for penger men til syvende og sist svindler fra dem livet.

Hvordan jeg vet? Jeg har vært fortvilet pårørende da behandling ble nektet av frykt for å dø ("det er ikke kreften som dreper folk, men cellegiften", ble vedkommende overbevist om), jeg har vært medfortvilet da de alternative sluttet å svare på telefon fra pasienten sin da han ringte og fortvilte om forverring og lurte på hva de foreslo nå, jeg har vært sørgmodig takknemlig da jeg så hvordan helsevesenet tok imot pasienten som en fortapt sønn og lindret slutten, jeg har vært med på spleiselag for begravelse og jeg har sett byrden av forbrukslånene som ble tatt opp for å berge livet. Svindelen handler virkelig ikke bare om penger. De stjal så mye mer. Og de fortsetter å stjele. Pasienten ble 47 år gammel og jeg har en lillebror som mangler pappaen sin. En lillebror som tar lappen og skulle øvelseskjørt med pappaen sin. En lillebror som har fått seg en kjempesøt kjæreste, uten at pappaen noen gang får treffe henne. En lillebror som kom tilbake på skolen etter et friår på videregående og tøffet seg med å si at han hadde tatt pause for å "skate" og "chille" osv. men som egentlig pleiet en døende mann sammen med moren sin. Som laget mat klokka 3 om natten fordi "pappa har matlyst", som masserte føtter, støttet/bar inn til dusjen og gjorde alt han kunne for å lindre og avlaste moren sin litt.

Det er det jeg vil de som blåser av de verste rovfiskerne og tror det handler om pengesvindel skal vite. Jeg synes alternativ behandling som supplement og støtte kan være helt greit om folk føler seg bedre av det. Men rovfiskerne i fortvilelsens hav stjeler ikke bare penger. Det er det aller, aller, aller minst verdifulle de svindler fra folk.

Jeg tror jeg er litt med-forbanna med Eidem.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 22:44   #36
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tok det opp og skal se det nå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.