Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sommeren 2013

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-12, 14:31   #1
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sommeren 2013

Ving la ut sine reiser for neste sommer i går. Jeg ser mange har vært tidlig ute. Masse er booket allerede.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 22:26   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommeren 2013

Har ikke engang tenkt på sommeren annet enn at jeg tror barna skal få sin første sydentur.

Gammel 30-08-12, 22:28   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bestilte i går, ja!

Gammel 30-08-12, 22:30   #4
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal ikke reise charter, men om alt går som planlagt blir det en liten mnd i USA, route 66 og strandliv ved LOs angeles ettepå.

Gammel 30-08-12, 22:43   #5
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi bestilte i går, ja!

Hvor ender dere?

Jeg har altså planer og ønsker, tror jeg, om å ta med to barn, kanskje alene med dem, til Syden. De vil da være litt under 5 år og 8.5 år, aldri vært i Syden før. Hvor drar vi? Helst ikke timesvis i buss fra flyplass. Tyrkia er helt uaktuelt.

Gammel 30-08-12, 22:46   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir Sunwing Alcudia neste år også. I juli og august er Alcudia bankers, og Sunwing gjør det veldig enkelt for oss å ha ferie. Jeg kan jo ikke gå så veldig langt.

Jeg synes nok kanskje Sunwing på Rhodos er finere og mer sjarmerende, så jeg hadde kanskje valgt det hvis jeg var deg. Jeg liker gresk mat bedre! Men Sunwing Kallithea på Rhodos er veldig "bakkete" og det er så og si ingenting innen min gangavstand fra hotellet. Dog er det bare en kort busstur inn til gamlebyen, så for de som kan farte så er det ikke noe problem.

Men sandstranden på Alcudia er perfekt for barn. Jeg liker begge stedene veldig godt!

Gammel 30-08-12, 22:47   #7
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan tenke meg trekking i Tyrkia/Armenia neste år med Mt Ararat som høydepunkt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 22:48   #8
millact

Standard

Har jo hørt at Alcudia er utrolig barnevennlig. Må nok inn og sjekke begge stedene. Vi ønsker oss sol og varme.

Broren min og co var i Syden i sommer, første gang, på Kypros, og elsket det.

Gammel 30-08-12, 22:50   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har jo hørt at Alcudia er utrolig barnevennlig. Må nok inn og sjekke begge stedene. Vi ønsker oss sol og varme.

Broren min og co var i Syden i sommer, første gang, på Kypros, og elsket det.

Vi er veldig glad i Rhodos, og kunne tenkt oss å teste Kypros også. Men for min del blir også den intense varmen øst i Middelhavet et argument i mot. Jeg blir ekstra sliten da, selv om jeg tåler varmen godt. Om barna dine ikke har vært i syden før, så er kanskje temperaturer rundt 40 grader litt voldsomt? Varmen er mye mer behagelig på Mallorca, og kveldene litt svalere.

Når det er sagt, så var ingen av våre barn plaget av 40 grader+ på Rhodos.

Gammel 30-08-12, 22:50   #10
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Vi blir nok å reise charter til neste sommer og vurderer Mallorca.
Er noen år siden sist vi var der (2006) og jeg har også bodd på øya for mange år siden så jeg har lyst til å oppsøke gamle trakter.

Men hvor skal vi bo? Må være et bra bosted, rolig, rent og ved/nær strand.
Trenger heller ikke være i Alcudia. Kunne også tenkt meg et sted ikke langt unna Palma og kanskje på østsiden.

Gammel 30-08-12, 22:57   #11
Michelle
X First Lady

Standard

Vi er veldig glad i Rhodos, og kunne tenkt oss å teste Kypros også. Men for min del blir også den intense varmen øst i Middelhavet et argument i mot. Jeg blir ekstra sliten da, selv om jeg tåler varmen godt. Om barna dine ikke har vært i syden før, så er kanskje temperaturer rundt 40 grader litt voldsomt? Varmen er mye mer behagelig på Mallorca, og kveldene litt svalere.

Dette er også grunnen til at vi denne gangen muligens ender opp med Mallorca da vi legger ferien til i slutten av juli.
Hadde vi skulle dratt tidligerer noe vi vanligvis pleier å gjøre så ville vi nok valgt noen av de greske øyene.

Gammel 30-08-12, 22:59   #12
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi har ennå ikke reist på årets sydentur som er om et par uker.
Men jeg har vært inne på Startour sine sider og tittet, tror vi prøver oss på å lage en pakke selv neste år, da blir det i skoleferien.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 23:06   #13
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi vurderer Florida-ferie med noen dager i New York hvis vi finner flybilletter til en akseptabel pris. Alternativet er Kroatia eller Sør-Spania. Vi ordner fly og overnatting på egen hånd.

Gammel 30-08-12, 23:10   #14
Krem

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Vi har en plan/drøm om Kroatia. Min kjære vil visst kjøre, men vi andre er litt mer lunkne... Får se. Tenker å sette sammen pakke selv i så fall.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 23:28   #15
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har booket inn neste sommer til Italia allerede. Jeg elsker å bestille neste års tur i god tid. Eller vi har bare bestilt flybilletter foreløpig, så ordner vi bosted etterhvert. Charter er uaktuelt når vi er 9 stykker som skal reise.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 23:29   #16
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har så smått begynt planleggingen, men skal ikke reise charter. Vi booker selv og tenker Thailand til neste år også. *frelst*

Gammel 30-08-12, 23:32   #17
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Vi har så smått begynt planleggingen, men skal ikke reise charter. Vi booker selv og tenker Thailand til neste år også. *frelst*

Thailand, DERETTER Oslo selvsagt.

Gammel 30-08-12, 23:34   #18
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Thailand, DERETTER Oslo selvsagt.

Selvfølgelig. Same procedure....

Gammel 30-08-12, 23:35   #19
millact

Standard

Når det er sagt, så var ingen av våre barn plaget av 40 grader+ på Rhodos.

De dro en uke etter skoleslutt og hadde ikke mer enn maks 30. Som regel lå det på 28 C og litt vind. Lurer på om det var Fig Tree Bay der var, men der er jeg på tynn is.

Spent på hvordan mine takler varmen, ja, spesielt yngste. Kan hende at bare jeg og eldste reiser og plasserer yngste hos besteforeldre, men litt trist det og. Samtidig så er mormor alt for ham og han liker best det kjente.

Gammel 30-08-12, 23:35   #20
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Selvfølgelig. Same procedure....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.