Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Typen er pedo

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-12, 01:31   #61
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Typen er pedo

Kvinneguiden altså. Jeg satt og tenkte på Kristelig Gymnasium, og kunne ikke skjønne hva dere hadde gjort der. På tide å legge seg.

Gammel 31-08-12, 07:43   #62
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Åh, dette minner meg om hun gale dama på KG for noen år siden, som tilsynelatende levde et fantastisk liv i sus og dus med drømmeprinsen og fikk et helt forum til å gå på limpinnen over lang tid. Hun med sengetøyet i egyptisk bomull, noen som husker? DET var trolleriet sitt, det.

Jeg har sengetøy i egyptisk bomull. Beste sengetøyet jeg noen gang har hatt! Kaller du meg et troll?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 08:01   #63
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har sengetøy i egyptisk bomull. Beste sengetøyet jeg noen gang har hatt! Kaller du meg et troll?

Bare innimellom.

Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:00   #64
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Bare innimellom.

Mhmm. Da vet jeg hvor jeg har deg hen. :arkiverer:

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:23   #65
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Mhmm. Da vet jeg hvor jeg har deg hen. :arkiverer:

Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:23   #66
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Man kan jo svare på spørsmålet og se problemstillingen selv om noen troller?
Et problem er beskrevet, og man kan jo svare på det eller la vær, uten å bli personlig.

Absolutt. Troll sulter i hjel om de får et saklig og korrekt svar og ferdig med det.

Gammel 31-08-12, 11:29   #67
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Hvordan avslørte hun seg?

Det gikk litt over stokk og stein med en spektakulær reise, et ekstremt sykdomstilfelle, eller var det dødsfall, hos hennes overfantastiske eksepsjonelle forlovede, og tislutt raknet nettet. Det var.... baluba.

Sagnomsust, rett og slett...

Gammel 31-08-12, 11:34   #68
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det gikk litt over stokk og stein med en spektakulær reise, et ekstremt sykdomstilfelle, eller var det dødsfall, hos hennes overfantastiske eksepsjonelle forlovede, og tislutt raknet nettet. Det var.... baluba.

Sagnomsust, rett og slett...

Husker det var noe lignende i barselklubben min på snartmamma når jeg var gravid med første jenta for 8 år siden. Da var det en som kom inn i barselklubben og også mannen hennes ble medlem. Og alt virket noenlunde normalt i begynnelsen. Helt til det plutselig endte opp i prematur fødsel, fjerning av livmor og en mamma i koma. Noe som så klart barnefaren tok seg tid til å oppdatere en haug med ukjente på nettet om underveis. Og da ble det vel ganske snart avslørt som trolling.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 11:39   #69
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Slike barselsforum med ekstrem prematur fødsel og denslags er ofte folk med stort oppmerksomhetsbehov, som de på et merkelig vis får tilfredsstilt på denne måten. Har observert en sånn ekstrem-prematur som fikk tilsendt gaver fra forum-bekjente og sånn. "Mamma'n" hadde aldri vært gravid engang, noe prematurt barn fantes derved ikke. Mange følte seg lurt, når de hade strikket miniluer til den stakkars babyen...

Jupp, trolling er så mangt. Emosjonell innlevelse i det som beskrives medfører sårede forumfolk. Enkelte blir flinke til å avsløre troll. Enkelte blir hardhudede og tror ikke lenger på triste historier de leser. Og enkelte går på gang etter gang.

Sånn går nå livet.

Gammel 31-08-12, 11:42   #70
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg merket meg at språket forbedret seg veldig fra første til andre innlegg.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 11:51   #71
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg merket meg at språket forbedret seg veldig fra første til andre innlegg.

Man skal ikke kimse av den oppdragende effekten et godt forum kan ha på folks skrivekyndighet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 11:51   #72
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jupp, trolling er så mangt. Emosjonell innlevelse i det som beskrives medfører sårede forumfolk. Enkelte blir flinke til å avsløre troll. Enkelte blir hardhudede og tror ikke lenger på triste historier de leser. Og enkelte går på gang etter gang.

Jepp. Jeg blir alltid overrasket når folk reagerer med snørr og tårer når de hører en trist historie fra et helt nytt forummedlem, og enda mer overrasket når folk engasjerer seg så til de grader at de sender gaver, penger og sånne ting. Jeg er nok blitt litt hardhudet.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 12:14   #73
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Man skal ikke kimse av den oppdragende effekten et godt forum kan ha på folks skrivekyndighet.

Jeg har et anspent forhold til troll, men akkurat en sånn effekt syns jeg igrunnen er litt god altså.

Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 12:22   #74
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Intet troll - intet forum. De liver opp, det skal de ha.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 12:55   #75
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vakler mellom å synes at det er grådig underholdende med troll og aldeles forferdelig. Folk jeg er glad i er blitt lurt trill rundt fordi de er veldig snille og varmhjertede folk som tror godt om andre og det er virkelig ikke noe kjekt. Men andre er jo bare festlige der de skryter på seg det ene og det andre. Så lenge ingen skader noen, så må de jo gjerne lyve litt.

Det har vært tilløp til trolling på alle forum jeg har frekventert, det er noe med at når det blir veldig mye sykdom, sykehusopphold, elendighet og utrolig premature barn der beskrivelsene av tilstanden deres er preget av lett mangel på kunnskap. Etterhvert blir det jo manglende konsistens i historiene, tidslinjene stemmer ikke og de av oss med litt nettverk kan ofte sjekke sannhetsgehalten i det mest fantastiske.

Det er utrolig leit med dem som lurer andre, får gaver, penger og masse omsorg.

Gammel 31-08-12, 13:46   #76
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Er dette en problemtilling som ikke er aktuell? Helt ærlig så tror jeg det kan skjule seg mye blant Fp-brukeres familie og partnere som man ikke tar opp med eget nick. At man da prøver å gjøre seg mest mulig ugjennkjennlig i uttrykksmåter, uten at man trenger være et troll. Det må jo være en vondt situasjon for HI å komme oppi.
Jeg har vært uten partner i 4 år og 18 dager så heldigvis ingen problemstilling for meg, men jeg synes noen av dere er kjappe å dømme. HI fikk mange fornuftige svar, hvorfor ikke gi det en sjanse eller la være å svare?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 13:59   #77
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

hvorfor ikke gi det en sjanse eller la være å svare?

Fordi innlegg som bare er skrevet for å lage bråk og for å få oppmerksomhet forsøpler et nettforum og gjør hele forumet mindre verdt dersom de blir tatt på alvor og behandlet som om de er relevante bridag til forumet. Det gjelder tråder som starter med skrøneinnlegg basert på oppdiktede, og dustete, problemstillinger som her; de er vanligvis lette å kjenne igjen, og bør ikke besvares som om de er sanne, men det gjelder også innlegg i ellers relevante tråder der «troll» poster dumme, kontroversielle, eller motstrøms, meninger bare for å lage bråk, og ikke fordi de faktisk er interessert i å bidra med noe, eller i å delta i den aktuelle diksusjonen. Disse er ofte vanskeligere å være sikre på om egentlig er troll, siden de som troller kanskje noen ganger deltar på redelig vis i andre diskusjoner. Slike innlegg bør heller ikke belønnes med oppmerksomhet.

Ben "net cop" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 14:00   #78
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

man være et troll fordi man tar opp oppsiktisvekkende ting i første innlegg, da?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 14:17   #79
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Fordi innlegg som bare er skrevet for å lage bråk og for å få oppmerksomhet forsøpler et nettforum og gjør hele forumet mindre verdt dersom de blir tatt på alvor og behandlet som om de er relevante bridag til forumet. Det gjelder tråder som starter med skrøneinnlegg basert på oppdiktede, og dustete, problemstillinger som her; de er vanligvis lette å kjenne igjen, og bør ikke besvares som om de er sanne, men det gjelder også innlegg i ellers relevante tråder der «troll» poster dumme, kontroversielle, eller motstrøms, meninger bare for å lage bråk, og ikke fordi de faktisk er interessert i å bidra med noe, eller i å delta i den aktuelle diksusjonen. Disse er ofte vanskeligere å være sikre på om egentlig er troll, siden de som troller kanskje noen ganger deltar på redelig vis i andre diskusjoner. Slike innlegg bør heller ikke belønnes med oppmerksomhet.

Ben "net cop" Murphy

Men om moderatorer på forumet vet at det er et slikt innlegg, hvorfor ikke bare sletta da? Er ikke alle (inkl. meg som skjønner slikt), og jeg får en flau smak i munnen over hvordan enkelte svarer i slike tråder, som igjen er med å drar ned inntrykket av forumet. Synes det vitner om mobbing....

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 14:23   #80
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Men om moderatorer på forumet vet at det er et slikt innlegg, hvorfor ikke bare sletta da? Er ikke alle (inkl. meg som skjønner slikt), og jeg får en flau smak i munnen over hvordan enkelte svarer i slike tråder, som igjen er med å drar ned inntrykket av forumet. Synes det vitner om mobbing....

Litt enig med deg. Tror jeg var en av de første som leste innlegget da jeg sist var pålogget i går ettermiddag, (iallfall var det ingen som hadde svart da) men jeg valgte bare å la være å svare. Litt fordi jeg mistenkte at det kunne være noen som var ute etter litt oppmerksomhet, og litt fordi saken- hvis den ikke var oppdiktet- var såpass spesielle at jeg følte jeg ikke hadde noe å fare med.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.