Sv: "Hva skal du bruke sprettrumpen til? Gå heller ut og lek sammen med ungene dine."
Jeg synes det er en del som går i forsvarsposisjon så det holder her nå. Utgangspunktet for begge artiklene er så vidt jeg skjønner den voldsomme treningen som har kommet virkelig på moten i enkelte kretser. Det skal deltas i både Birken og Wasaloppet og Mashialonga (sikkert feilstavet) og alt med seg.
I hvert fall en av artiklene er fra DN og der er det nesten ikke ei uke utan at det er artikler som beskriver treningsopplegg på 20 timer i uken i tillegg til full jobb og vel så det, som forberedelser til disse store konkurransene. Det er klart at det må gå ut over noe. Hvis man trener tre timer om dagen i tillegg til full jobb, så er det ikke mye tid til overs til å ta med ungene på tur.
Hvis det er den typen treningsopplegg disse artiklene angriper så applauderer jeg. Mine tre-fire treningstimer i uka går ikke ut over noen og dem tenker jeg å holde på med, men om jeg skulle dra på og ville ha 20 timer tilgjengelig så håper jeg mann og barn har vett på å sette ned foten.