|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
| Se resultatene: Hvordan sikrer du barna i bilen | |||
| Aller aller strengeste krav (bakovervendt til barnet har vokst ut av alle de bakovervendte setene) |
|
43 | 38,39% |
| Bakovervendt til 18 kg og bilstol til 36 kg |
|
64 | 57,14% |
| Bakovervendt til 9 kg og bilpute til 135 cm |
|
3 | 2,68% |
| Bilens belter |
|
2 | 1,79% |
| Bilsikring?? |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 112. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnesikring i bilDe to yngste satt bakovervendt til de var 4 år, og kommer til å sitte i beltestol så lenge som mulig - nå er de 4,5 og 7,5.
|
|
|
#22 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnesikring i bilJeg tror det er på vei til å bli bedre, fordi europa er på vei etter. For noen dager siden kom et nytt europeisk bakovervendt sete på markedet med en god reklamefilm. (Kilde: youtube.com) |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Barnesikring i bilSvarte alternativ 2, men snuppa kommer nok til å få nytt bakovervendt sete som går til 25 kg, så det stemmer ikke helt. Minstemann kommer også til å sitte så lenge som mulig bakover.
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnesikring i bilJeg tror ikke et forum er representativt for den generelle befolkningen når det gjelder barnesikrig. Hadde ikke jeg vært på forum, så hadde jeg rett og slett visst veldig lite om bilsikring. Har jo ikke hørt et kvekk eller fått en eneste brosjyre om det på helsestasjonen e.l. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Barnesikring i bilHmm, tror vi at Cybex Sirona kommer til Norge?
|
|
|
#26 |
|
På vei
Sv: Barnesikring i bilAlternativene er ikke helt dekkende for min del, så jeg valgte bakovervendt til 18 kg og beltestol til 36 kg. Når det gjelder hvor lenge ungene sitter bakovervendt, spiller alder mer inn enn vekt for mine unger, men jeg setter dem selvfølgelig ikke i beltestol før det er tillatt, dvs de er minst 15 kg. Nest yngste ble snudd da hun så vidt var passert 15 kg, men da var hun til gjengjeld 6 år og 4 måneder og sto rett foran skolestart. Å skulle la henne sitte bakovervendt til hun passerte 25 kg-grensa ville nærmest vært et overtramp, jeg tipper hun blir 9 år før det skjer. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Drømmer
|
Sv: Barnesikring i bilI den ene bilen satt poden bakovervendt til han var 5 år og 4 mnd, i den andre som ble brukt svært sjelden satt han bakovervendt til han var 4, nå sitter han i beltestol. Sist redigert av Chablis : 04-09-12 kl 11:57. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Off the map.
|
Sv: Barnesikring i bilStoresøster satt bakovervendt til ca 2,5. Lillebror til ca 3,5.
|
|
|
#29 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Barnesikring i bilAller strengeste krav. Bakovervendt så lenge som mulig, og aller helst minst 5 år. Da poden vokste ut av sitt bakovervendte til 18 kg rett før han var 4 år, så kjøpte vi nytt bakovervendt sete opp til 25 kg. Snuppa sitter fortsatt i beltestol, og håper hun kan det ca et år til. Hun blir 10 år i desember, og er ca. 143 cm lang og 30 kg.
|
|
|
|
#30 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Barnesikring i bilSnoopy er 5 år og satt bakovervent til hun var nesten 4,da begynnte hun å bli bilsyk så vi måtte snu henne.15-36 sete Å ikke kjøre bil er litt vanskelig her vi bor og med 3 busser i døgnet så :/
|
|
|
|
#31 |
|
lettere utlada
|
Sv: Barnesikring i bilLitt vanskelig å svare når det enda bare er i tankene, men jeg er rimelig sikker på at alt.2 passer for oss.
|
|
|
#32 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Barnesikring i bilEtt sted midt mellom strengest og 18 kg, kanskje.
|
|
|
#33 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Barnesikring i bil
Jepp. Jeg er helt enig i at det er lenge, men det er virkelig unntaket. Svært mange i barnehagen snur svært tidlig (mellom ett og to år).
|
|
|
|
#34 |
|
|
Sv: Barnesikring i bilJeg ser det samme i vår barnehage. Så vidt jeg har sett, er sønnen min og datteren til naboen vår, de eneste småbarna som sitter bakovervendt, med unntak av noen få som fremdeles sitter i babysete.
|
|
|
|
#35 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnesikring i bilBakovervendt lillesøster på 3,5. Hun blir sittende slik enda noen år.
|
|
|
|
#36 |
|
Øyboer
http://www.tinyshop.no/forsideproduk...ack-black.html |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnesikring i bilStemte etter beste evne.
|
|
|
#38 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Barnesikring i bilSer noen referer til "gamledager". |
|
|
|
|
|
#39 |
|
På vei
Eldste vår er også 12 år. Hun har ligget i både boxett og vognbagen med nett over, |
|
|
|
|
|
#40 |
|
can-jur
|
Sv: Barnesikring i bilJeg tror ikke du skal gå utfra at du får en god oversikt over valgene med en så snever poll.
|
|
![]() |
|
|