Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-12, 11:56   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg tror ikke forskeren nødvendigvis har rett i at skiller skapes vha brødskiver formet som juletrær, men at klasseskillet til en viss grad kan VISES på den måten er jeg ikke helt uenig i. For meg er det hvertfall innlysende at økonomisk velstand også vises på valgene vi tar. Både i matveien, klesveien og i vår livstil generelt. Folk lever lenger på Vestsiden. Dog er det vel et større skille mellom ingenting (eller loff) og halvgrovt butikkbrød, enn mellom sistnevnte og bentoboksene. At unger bør kunne spise mat som ser ut som originalvaren fremfor leketøy, er jeg helt helt enig i, og mener i grunn det samme om tannpasta med tutti-fruttismak og vitaminbjørner som smaker og ser ut som sukkertøy. Det må være mulig å få i ungene vanlig mat uten å kamuflere det som snop eller liknenede.

Når forskere uttaler seg om disse tingene, velger jeg faktisk å ta dem litt på alvor, i det minste, akkurat som jeg gjør det i andre saker hvor ernæringsforskere eller andre fagfolk uttaler seg. Jeg tipper de ha litt mer greie på det enn jeg har, siden jeg hverken er ernæringsfysiolog eller professor innen samme emne.

Jeg er enig med deg i at disse forskerne vet mye mer om kosthold enn oss andre. Men at de vet mer om klasseskiller enn andre, er jeg veldig i tvil om. Den ene forskerene poengterer jo også at hun ikke har forsket på dette. det de sier om ernæring har de sikkert peil på, men det de sier om klasseskiller er bare kvalifisert gjetning/synsing rett og slett.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.