|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
|
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend
Hah. Og nå fikk jeg flashback til den gangen for noen år siden jeg var superbastant på at han aldri skulle gjøre slikt. :mimrer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg kjenner bare mødre/damer som lager matpakker som ser ut som ting. Jeg har aldri møtt en far som syns det er gøy å lage morsomme matpakker. Men jeg har møtt veldig mange familier der det er far som lager matpakkene, ja. Men aldri utskjærte kunstbrødskiver, eller pasta stablet som eifeltårnet eller slikt.
![]() |
#103 |
Guardian of the galaxy
|
På ungdomsskolen sluttet jeg å ha med mat. Da kjøpte jeg meg enten mat på kiosken eller fikk en skive av noen andre, eller som oftest gikk jeg uten mat.
![]() |
#104 |
Whatever, never mind
|
Nja, det er ingenting i veien med oppdragelsen jeg fikk. Jeg kan lage matpakke, men har aldri interessert meg for å lage noe som helst. På videregående kjøpte jeg stort sett ferdig påsmurt horn med ost og skinke. Hadde jeg hatt tilgang på junk hadde jeg garantert kjøpt dette. *jo mer frityrfett, jo bedre* |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Glamorøs
|
Nå har du ikke møtt min mann, men han former gjerne egg og skjærer ut rare figurer. Men han er jo designer og opptatt av estetikk.
![]() |
#106 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendJeg har ikke møtt din mann, men jeg har sett bilde av ham og møter ham gjerne.
![]() |
#107 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendMøt bentodad! http://bentodad.tumblr.com/ (han er ikke min da!)
Sist redigert av Tallulah : 05-09-12 kl 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendJeg tror ikke forskeren nødvendigvis har rett i at skiller skapes vha brødskiver formet som juletrær, men at klasseskillet til en viss grad kan VISES på den måten er jeg ikke helt uenig i. For meg er det hvertfall innlysende at økonomisk velstand også vises på valgene vi tar. Både i matveien, klesveien og i vår livstil generelt. Folk lever lenger på Vestsiden. Dog er det vel et større skille mellom ingenting (eller loff) og halvgrovt butikkbrød, enn mellom sistnevnte og bentoboksene. At unger bør kunne spise mat som ser ut som originalvaren fremfor leketøy, er jeg helt helt enig i, og mener i grunn det samme om tannpasta med tutti-fruttismak og vitaminbjørner som smaker og ser ut som sukkertøy. Det må være mulig å få i ungene vanlig mat uten å kamuflere det som snop eller liknenede.
![]() |
#109 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendJeg argumenterer egentlig ikke for noe.
![]() |
#110 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendNå kjøpte jeg sjelden mat på ungdomsskolen (vi hadde ikke kantine, men Rema rett nedi gata), men jeg gikk med aviser hver dag fra jeg var 13 år, og hadde derfor ofte penger. Vet ikke om det er vanlig at trettenåringer jobber i dag, men de fleste vennene mine gikk med aviser aller andre ting.
![]() |
#111 |
Guardian of the galaxy
|
Ungdommen har bankkort. Der er det ukelønn, eller bursdagspenger, eller småpengene de fikk fra bestemor da de vasket koppene, eller penger de får ved å jobbe, eller et eller annet.
![]() |
#112 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendJeg vet ikke om Stesnuppa (14, snart 15) har penger akkurat i dag eller i morgen eller noe. Vet dere slikt? Jeg har ingen aning.
![]() |
#113 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg er enig med deg i at disse forskerne vet mye mer om kosthold enn oss andre. Men at de vet mer om klasseskiller enn andre, er jeg veldig i tvil om. Den ene forskerene poengterer jo også at hun ikke har forsket på dette. det de sier om ernæring har de sikkert peil på, men det de sier om klasseskiller er bare kvalifisert gjetning/synsing rett og slett.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg håper at ikke mange mødre tror det, men jeg har selv måttet kvele en gryende dårlig samvittighet over "kjipe" matpakker når jeg ikke har hatt ork eller tid til å finne fram rosettkniven og har glemt å kjøpe balsamicosirup. Skamme meg for å i det hele tatt å få gryende dårlig samvittighet over at matpakkene ikke alltid er like innbydende og "festlige"! |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
Det synes jeg ble litt kjipt sagt, er det egentlig slik at barna som får hjerteformet agurk ikke gidder å spise vanlig agurk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendNå var du skikkelig nedlatende, Hattifnatten. Hvorfor trekker du slutningen om at når foreldre vil være litt morsomme i matveien, så er det fordi barna krever det?
![]() |
#117 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendDe få gangene jeg slår til med noe figurformet i matboksen, så gjør jeg det fordi jeg synes det er gøy. Jeg lager ikke "morsomme" matpakker, men de er varierte. Jeg koser meg faktisk med det, slik jeg også kan kose meg med annen matlaging på kjøkkenet. Barna har aldri etterspurt figurer av noe som helst.
![]() |
![]() |
#120 |
Guardian of the galaxy
|
Nå blander du to linjer i tråden her, tror jeg. Den ene linjen går på fancy mat. Den andre går på om foreldre skal lage matpakke til barna i uendelige tider.
![]() |
|
|