|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
I endring
|
Måned med R og ulltøyBarnehagen til lille frøken har ønske om å ha ulltøy liggende til ungene i alle måneder med R i, noe jeg i dag kom på at September har så jeg må kjøpe ulltøy, men hvor tro?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Måned med R og ulltøyJeg har ull fra Janus, Joha, PoP, Nøstebarn, Cubus og Pierre Robert til ungene. Mest fornøyd med Janus, Joha og PoP. Er spesielt fornøyd med ullfrotteen fra Janus, har hatt enten heldress eller todelt jakke og bukse hvert eneste år til størstegutten. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Måned med R og ulltøyJeg har vel 21 bodier og trøyer (....) og halvparten så mange longser. Vi bruker masse ull, så jeg ville hatt 10 sett iallefall. Liker best Joha og Janus. Men Steffens, Cubus og reflex virker også gode. Tom&Trine synes jeg er litt stivt og pierre robert rakner fort for niåringen, men han spiser det opp da... Longsene har holdt bra på minsten. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Måned med R og ulltøyDet er visst måned med R ja.
|
|
|
#6 |
|
Drømmer
|
Sv: Måned med R og ulltøyVi har god erfaring med Troll og Janus. Vi har hatt 10-12 sett tilsammen da poden gikk i naturbhg, da hadde vi to sett i bhg og to i sekken de hadde på tur. Sist redigert av Chablis : 05-09-12 kl 22:27. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Måned med R og ulltøyJeg kommer ikke til å kjøpe Pierre Robert i år - 40 % aldri så mye. Men sokker, halser og luer derfra holder godt.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Måned med R og ulltøyYngste som også er 08-barn har vel rundt 8 trøyer og omtrent likt antall longs. Vi har og har hatt Nøstebarn, Pierre Robert, Devold, Troll, Janus, Steffens og Cubus. Denne sesongen har han fra Pierre Robert og et par Janus trøyer etter eldste som nå brukes for 3. eller 4. sesongen. Det aller beste vi har hatt har nok vært troll, men jeg synes Pierre Robert er helt OK også og har hamstret det på tilbud. Devold var også kjempebra, men dyrt.
|
|
|
#9 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Måned med R og ulltøyRundt 10 sett holder i massevis, færre om du vasker oftere. Jeg kjøper både Troll, POP, NB og PR. Det siste mest til å sove i. I fjor hadde hun noe fra Reflex også, helt greit, men ikke så mykt som Troll og POP.
|
|
|
#10 |
|
Tankefull
|
Sv: Måned med R og ulltøyTror det er medlemstilbud på Janus på Coop nå. 169 pr sett om jeg ikke husker helt feil? Eller var det bare tilbus i august? Verdt å sjekke...
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Måned med R og ulltøyUngene mine har langt mindre enn 10 sett og klarer seg allikevel fint. Jeg vasker ikke ulltøyet like hyppig som annet tøy. Det er som regel noe på utsiden så det blir ikke så flekkete.
|
|
|
|
#12 |
|
Sv: Måned med R og ulltøy
Ja, det kan stemme.
|
|
|
#13 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
![]() |
Sv: Måned med R og ulltøyUlltøy er allerede tatt i bruk. Måneder med r pluss mai passer godt som regel til klimaet hos oss selv om det sporadisk er i bruk ved siden av sommerkjoler de øvrige mnd. Vi bruker mye janus, nøstebarn og Pierre Robert. Sistnevnte virker ikke slitesterke, men longsene har en passform som er perfekt for snuppa, så da får heller gå med noen i løpet av året,da. Har kun 4 longser nå og 6 trøyer, men det er for lite for å unngå daglig vask med tanke på at det må være to sett i barnehagen. Ellers brukes fleece som mellomkledning nå. Til vinteren ull som mellomlag også, enten ullfrotte eller hjemmestrikka tykke greier med godt forede ytterklær.
|
|
|
|
#14 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Det var min intensjon også. Ideelt sett burde 4-6 sett holde i massevis. Men i bhg vår tar de av bukse og genser når de skal ut. Det er fint, det. Av med bomullen og på med tykkere mellomlagsull. Det er bare det at de ikke tar det på igjen når de kommer inn. Og da spises det gjerne to måltider i bare ullundertøyet.
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Måned med R og ulltøyAnbefaler Janus fra krabaten.no.
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Da hadde min gått slik ut uten å tatt av seg t-skjorten. Litt dumt med bomull ute synes jeg. Men all ullen fra i fjor var flekkete, ja. Burde kjøpe mørkere til ham, helt klart.
|
|
|
#18 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Det er t-skjorter som brukes hyppigst over ull. Og joggebukser. Men det tas av når de skal ut og kommer aldri på igjen.
|
|
|
#19 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
![]() |
Det hørtes lurt ut med tskjorte utenpå, for i vår barnehage tar de også av evt bomull og bytter til tykkere mellomlag, men det kommer ikke på igjen etterpå og da blir det to måltider rett i ulla her også. Det skal jeg prøve for å spare ullvask.
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Måned med R og ulltøyJeg ramlet over denne siden nettopp. Her hadde de mye bra og billig.
|
![]() |
|
|