Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[avsporing] Er det de vi er mest glad i som er de viktigste personene i livet vårt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-12, 00:36   #21
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: [avsporing] Er det de vi er mest glad i som er de viktigste personene i livet vår

Tja... Jeg har mange i livet mitt som er viktige for meg, og selvsagt er mannen min, nær familie og venner høyt oppe. MEN jeg har faktisk to personer i livet mitt som har betydd ekstremt mye for hvordan livet mitt er nå, og som har betydd en enormt stor og gjennomgripende forbedring av livet mitt de siste årene.

Den ene personen er en mannlig kollega, som vel er på vei til å bli en ganske god venn vil jeg si. Den andre personen er min psykolog. Begge to har hjulpet meg, og hjelper meg fremdeles, gjennom kanskje den vanskeligste perioden jeg har opplevd så langt i livet mitt. For meg er det så stort at noen gir så mye av seg selv og aksepterer meg og alle mine feil, mangler og nevroser så betingelsesløst, at jeg har faktisk ikke ord for å beskrive det. Så det er vel rimelig trygt å si at disse to påvirker livet mitt betydelig uten at jeg føler noen spesiell kjærlighet for dem på den måten man gjør for kjærester/familie/venner.

Gammel 06-09-12, 09:18   #22
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [avsporing] Er det de vi er mest glad i som er de viktigste personene i livet vår

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Så spørsmålet kom derfra. Er det alltid de vi er mest glad i som er de viktigste?

Jeg ville kanskje ha redefinert spørsmålet dithen at jeg ville ha spurt om det er de vi er mest glade i som påvirker oss mest. Og svaret på det er at det sjeldent er det. Jeg vil tro de fleste av oss er mest glad i barna våre, men barna våre har jo veldig liten påvirkningskraft på livene våre. For min del er jobben en mye større påvirkningsfaktor på livet mitt enn ungene er. Rett og slett fordi økonom er ett av de viktigste rammemidlene i livet.

Gammel 06-09-12, 10:14   #23
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg ville kanskje ha redefinert spørsmålet dithen at jeg ville ha spurt om det er de vi er mest glade i som påvirker oss mest. Og svaret på det er at det sjeldent er det. Jeg vil tro de fleste av oss er mest glad i barna våre, men barna våre har jo veldig liten påvirkningskraft på livene våre. For min del er jobben en mye større påvirkningsfaktor på livet mitt enn ungene er. Rett og slett fordi økonom er ett av de viktigste rammemidlene i livet.

I tillegg til økonomi, er jobbtrivsel (eller mangel på det) viktig. Jeg kan ikke akkurat si at jeg er glad i sjefen, men jammen meg har han hatt påvirkning på livet mitt de siste månedene. ()

Gammel 06-09-12, 10:16   #24
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Hmm.. Jeg tror det er litt sånn at om de har en viktig rolle i mitt liv, så blir jeg også etterhvert ganske så glad i dem.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 10:22   #25
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Hmm.. Jeg tror det er litt sånn at om de har en viktig rolle i mitt liv, så blir jeg også etterhvert ganske så glad i dem.

Man opparbeider seg gjerne følelser for de som har en viktig rolle i livet sitt. Om disse følelsene bare er positive er vel en annen sak.

Gammel 06-09-12, 10:27   #26
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Man opparbeider seg gjerne følelser for de som har en viktig rolle i livet sitt. Om disse følelsene bare er positive er vel en annen sak.

Jo, jeg kan se det. Sånn i forhold til eksemplene i tråden her.
Men i livet mitt, så har de aller fleste personene som har en innvirkning på livet mitt også en positiv innvirkning.
Jeg har en flott sjef, et par prosjektledere som jeg blir mer og mer glad i, kolleger som gjør hverdagen bedre. Jeg har ingen ekser som påvirker på noen måte. Og legen til lillebror er det mest fantastiske mennesket jeg vet om for øyeblikket. Hadde han blitt borte, så hadde jeg blitt virkelig, virkelig trist.

Men jeg har tidligere hatt sjefer og kolleger som har hatt altfor stor innvirkning i livet .. og da på en negativ måte.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 10:33   #27
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Akkurat nå er de viktigste personene også familie og venner. Det er fordi jeg ikke har noen fast arbeidskontrakt akkurat nå, eller er avhengig av profesjonelle rundt familielivet.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.