Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skokjøp til barn - hva kan jeg kreve?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-12, 21:57   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skokjøp til barn - hva kan jeg kreve?

Eller: kan jeg kreve noe.

Jeg kjøpte høstsko til lillebror på tirsdag. Ponny sympatex til nesten 600 kroner.
Jeg fikk hjelp i butikken. Jeg sa jeg trodde at gutten skulle ha str 27 - og sa også dette til dama. Det var hun som prøvde skoen på lillebror. Altså - tok ut sålen og målte foten hans med denne. Det så ut som om skoen passet helt fint - jeg spurte om vi burde prøve 28 også, men hun mente at det ville bli for stort og at han fint ville få plass til et par sokker i disse skoene også. - Vel, jeg kjøpte skoene.
Da vi kom ibarnehagen på onsdag sa lillebror "de er litt trange" - men jeg antok at han hadde manglende begrepsforståelse og brydde meg ikke mer enn som så...
vel, Lillebror sa det samme idag og jeg tok derfor og målte foten hans med innersålen - og det viser seg at skoene er helt på grensa for hva som passer. Det er så utrolig kjipt.
Jeg ringte til butikken og fikk høre at hun som hjalp meg var butikksjefen - nice.....Jeg kunne komme på mandag når hun er på jobb igjen.

Jeg innrømmer at jeg som kunde kanskje bør ta ansvar for dette selv - men jeg har vitterlig handlet i god tro....Er det noe å gå til butikken med - eller må jeg bare bite det i meg og irritere meg grønn?

Gammel 07-09-12, 21:59   #2
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skokjøp til barn - hva kan jeg kreve?

Ja, her mener jeg at du bør få bytte skoene.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 21:59   #3
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Om butikken har hjulpet deg med å finne riktig str og den er blitt feil så er dette butikkens ansvar, ikke ditt. Hvor lang er sålen ift foten og hvor tykke sokker er blitt brukt?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:15   #4
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Jeg hadde gått tilbake og byttet (krevd retur eventuelt)

Gammel 07-09-12, 22:19   #5
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde iallefall prøvd. Utrolig irriterende.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:22   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Om butikken har hjulpet deg med å finne riktig str og den er blitt feil så er dette butikkens ansvar, ikke ditt. Hvor lang er sålen ift foten og hvor tykke sokker er blitt brukt?

Brukt samme sokker (vanlige bomullssokker) både ved handel og etter måling. (jeg har også målt samme fot som ble målt i butikken)

Vel, vi får sjekke på mandag.

Gammel 07-09-12, 22:24   #7
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg mente vel mer hvor lang sålen er ift foten når du måler, er det under 1,5 cm? Og så fkk jeg for meg at du skrev at de føltes trange med tykkere sokker, det stemmer jo ikke.

Gammel 07-09-12, 22:34   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Den har kanskje (max)0,5 cm frem til sålens slutt når han står skikkelig på den. Han har ikke hatt andre sokker på nei.

Gammel 07-09-12, 22:42   #9
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Oi, nei det går ikke. Det er jo kun nok til fotens bevegelse det, ikke noe å vokse på i det hele tatt. Synes det er noe merkelig at du ble anbefalt str uten mer å gå på. Kan jeg spørre hvor du har handlet? (Du trenger ikke skrive det i tråden altså, men sende meg privat om du vil). Jeg har forøvrig god tro på at du får byttet disse om du får pratet med samme person på mandag.

Sist redigert av Luvi : 08-09-12 kl 13:11.
Gammel 07-09-12, 22:43   #10
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Jeg hadde gått tilbake. Hun burde vite bedre. Ofte strekker de seg langt for fornøyde kunder, så ikke umulig at du får nye. Hvis du ikke får nye så vet du i alle fall hvor du ikke skal gå neste gang du skal ha nye sko.

Gammel 07-09-12, 22:44   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du bürde få heve kjøpet, ja. Du har jo blitt anbefalt å kjøpe sko som er for små.

Gammel 08-09-12, 10:24   #12
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Du burde nok få byttet skoene, men jeg opplever at spesielt en butikk i Trondheim har en tendens til å gjøre dette. (mersalg tenker de vel).

Jeg glemmer aldri når jeg spurte om hjelp for å kjøpe sko til Mazungen første gang og fikk beskjed at størrelse måtte jeg nesten vite selv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 10:28   #13
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Samme hente en venninne av meg. Skoene var for små etter en måned. Utrolig surt. Håper virkelig du får byttet de.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 11:44   #14
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Du burde nok få byttet skoene, men jeg opplever at spesielt en butikk i Trondheim har en tendens til å gjøre dette. (mersalg tenker de vel).

Jeg glemmer aldri når jeg spurte om hjelp for å kjøpe sko til Mazungen første gang og fikk beskjed at størrelse måtte jeg nesten vite selv.

Jeg har svært vanskelig for å tro at noen bevisst selger for små sko til barn for å greie å selge mer. Det vil jo på sikt gå ut over ryktet til butikken og det tjener de ikke noe på. At det i tilfeller skjer glipp skjønner jeg, men ikke at dette blir gjort bevisst. Men å få beskjed om at str må du vite selv?? Det var noe spesielt. Det er vel butikkens oppgave å hjelpe til med.

Sist redigert av Luvi : 08-09-12 kl 13:05.
Gammel 08-09-12, 12:43   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Hvilken butikk er det? Det er en skobutikk jeg opplever som fullstendig inkompetente på alt så jeg lurer på om det er dem.

Gammel 08-09-12, 12:45   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvilken butikk er det? Det er en skobutikk jeg opplever som fullstendig inkompetente på alt så jeg lurer på om det er dem.

eurosko på city syd.

Gammel 08-09-12, 12:46   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

eurosko på city syd.

Ah. Der har jeg også vært uten å kjøpe noe, men den butikken jeg tenkte på nå var eurosko/falkanger på byhaven.

Gammel 08-09-12, 13:04   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Her har jeg tatt bilde. Lite å gå på eller ekstemvekst av fot.

Gammel 08-09-12, 13:07   #19
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Hmm. Her har det jo skjedd noe rart. Jeg er veldig sikker på at du får levert inn skoene igjen når du kontakter butikksjefen. Hun er en dame som kan jobben sin så jeg blir litt overrasket over å se hvor små skoene er om hun har målt de i butikken. Sto det navn på kvitteringen så du har fått bekreftet at det var daglig leder som hjalp deg? Det skal selvagt ikke ha noe å si, for alle skal være kompetente nok til å anbefale riktig str. Noen ganger er det foreldrene som ikke lytter til personalet når det kommer til anbefalt str, men jeg skjønner at det ikke er det som er skjedd i dette tilfellet.

Gammel 08-09-12, 13:12   #20
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Skoringen har tidligere hatt størrelsesgaranti.

*så nå det var eurosko du hadde vært på*

Synes ihvertfall at du burde få byttet skoen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.