|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
Se resultatene: Når renset du kondensfilter/kondensator sist? | |||
Jeg har ikke tørketrommel. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 14,41% |
Det er ikke jeg som gjør denne jobben hjemme hos oss. |
8 | 6,78% |
Jeg gjør det oftere enn en gang i uka. |
1 | 0,85% |
3-4 ganger i mnd. |
6 | 5,08% |
1-2 ganger i mnd. |
12 | 10,17% |
1-2 ganger i kvartalet. |
20 | 16,95% |
1-2 ganger i halvåret. |
17 | 14,41% |
1-2 ganger i året. |
17 | 14,41% |
Jeg var ikke klar over at dette skal gjøres. |
15 | 12,71% |
Whatever. |
5 | 4,24% |
Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?En annen tråd her inne fikk meg til å tenke på at det er lenge siden sist jeg gjorde dette, og der var det nesten helt tett av våt lo.
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?En uke siden vel, må nok gjøre det nå snart. Jeg prøver å gjøre det etter hver 3-4. vask eller noe. Ei venninne av meg ante ikke at det var en slik man måtte rense på sin kondenstrommel, så hun hadde aldri gjort det, og etter noen måneder ville ikke klærne tørke og hun trodde den var ødelagt. Da jeg viste henne greia, funket trommelen som ei kule etterpå.
![]() |
#4 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?1-2 ganger i kvartalet holder i massevis på vår trommel
![]() |
![]() |
#5 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?Min lyser når kondensatoren må renses,så jeg tror ikke det er mer enn 1-2 ganger i halvåret. Jeg mener det skal være rundt 40 bruk,og så langt i år har jeg vel renset den 1 gang,kanskje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?Kanskje jeg ikke trenger å rense min så ofte? Jeg fikk høre av noen at jeg måtte rense den ganske hyppig, men jeg vet jo ikke om det stemmer. Min er helt ny, en grøssedyr trommel mannen kom rekende hjem med for et par måneder siden.
![]() |
#7 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?På min står det 1-2 ganger i halvåret, mener jeg, og det gjør jeg. Sånn ca.
![]() |
#8 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?Selve kondensatoren renser jeg 1-2 ganger i kvartalet (trykket feil og valgte 1-2 ganger/mnd) Lofilteret i døren renses etter hver vask, samtidig tømmes vanntanken.
![]() |
#9 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?Jeg har ikke hatt tørketrommel så lenge, men trodde bare at jeg trengte å tømme den for vann/fukt samtidig som jeg tømmer vannbeholderen og støvsuger filterene, skal den renses også altså? Hvordan gjør man det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?Min kondensator setter jeg i dusjen og skyller den godt med vann, så det er ingen stor jobb akkurat. Men Luvi, du tømmer lofilteret vel?
![]() |
![]() |
#11 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?
Javisst. Etter hver gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?Går vel 3-4 mnd mellom kvar gong, men bruker ikkje trommelen så mykje. Den går vel kanskje ein til to gongar i veka omtrent. Innbiller meg i alle fall at det er lite, siden vaskemaskinen går 1-2 gongar til dagen.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?Tja, et par ganger i året tror jeg. Maskinen lyser når den har behov for slikt, så vi har ingen rutine på det. Det er jo lettere å gjøre det litt oftere, så det kan vi nok bli flinkere til. Lofilteret tømmes mellom hver omgang.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?Jeg måtte ha reperatør på min, og da var inngangen til kolben tett. jeg visste heller ikke før da, at dette var noe man måtte gjøre regelmessig. Han sa etter hver 20 tørk, men jeg renser den nok oftere enn det. Jeg etterstreber å bruke tommelen min minst mulig nå når jeg har tørkemulighet både ute og inne. |
![]() |
![]() |
#15 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?Min tørketrommel vil ikke starte hvis jeg ikke gjør det, så her gjøres det når det er behov. (Ellers er det ikke godt å si når det ville skjedd...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?Renser det når tørketrommelen gir meg beskjed...
![]() |
#17 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?Hver fredag.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?Hvordan gjør man det? Jeg tar lofilter og tømmer vanntanken og har rett og slett ikke fått med meg at jeg skal gjøre noe mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Spinoff: Når renset du sist kondensfilteret/kondensatoren på tørketrommelen?Eg gjer det kvar gong tørketrommelen begynner å stoppe av seg sjølv, og eg ikkje finn ut korfor. Etter ei stund, kjem eg på at det er nok eit halvt år sidan sist. Minst. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|