Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Syns du selv at du er pen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-12, 18:20   #21
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Syns du selv at du er pen?

Jeg er ikke pen, men jeg har et utseendet som skiller seg ut i mengden. Jeg kan sånn sett forstå at jeg blir lagt merke til, men jeg tror ikke det trenger å være i utpreget positiv eller negativ forstand.

Jeg får faktisk en del komplimenter på utseendet, men jeg tror det er helst det med annerledesheten.

Gammel 09-09-12, 18:21   #22
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått høre at jeg har utstråling, at jeg har vakre øyne og at jeg har et fascinerende ansikt. Og det er vel litt avhengig av hvor mye arbeid jeg har lagt i å se ok ut. Jeg er ikke sånn som er fin uten sminke feks, da blir jeg alt for blass.

Jeg skiller meg også litt ut ofte, med håret blant annet. Og at jeg er ganske høy/stor. Jeg er lett å finne i folkemengden.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:22   #23
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, etterr bildet av Angelina Jolie blir det jo vanskelig å komme inn i tråden og svare "jada".

Det hender, når håret er bra, jeg er godt sminket, bra kledd og lyset er riktig, riktig flatterende, at jeg kan se meg i speilet og tenke "å, i dag så jeg da ganske pen ut". Men ikke sånn uten hjelp, nei. Og jeg eldest virkelig ikke bra, så jeg trenger mer og mer både godt lys og god sminke.

Gammel 09-09-12, 18:22   #24
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Nei, jeg synes ikke at jeg er pen. Hvis du hadde spurt dette spørsmålet for et par år siden, så kanskje jeg hadde vært litt mindre kategorisk negativ, men akkurat nå er jeg der at jeg overhodet ikke synes jeg er pen.

Som noen av dere nok har fått med dere så driver jeg og min mann med prøverørsbehandling for tiden (vi er dog midt mellom to behandlinger nå), og disse hormonkurene tar knekken på enhver selvtillit kjenner jeg. Ikke bare går det på psyken løs, men jeg føler at jeg eser litt mer ut for hver kur og jeg får økt hårvekst (både på kroppen og i ansiktet) osv. Alt dette får meg til å føle meg ekstra lite attraktiv og rett og slett stygg til tider. Man skal ikke se bort fra at jeg nok synes det er verre selv enn andre rundt meg synes, men det hjelper jo lite på selvfølelsen når jeg enkelte dager føler meg nærmest fysisk dårlig og ekstremt nedfor av å se meg selv i speilet.

Men jeg håper at når jeg er ferdig med alt dette, med eller uten barn som resultat, så kanskje ting blir bedre og jeg vil føle meg litt bedre generelt.

Endret for å si: Den siste tiden har jeg faktisk begynt å sminke meg (kryss i taket), og jeg synes etter hvert at jeg har fått inn en teknikk som gjør at jeg lykkes rimelig bra med det. De gangene jeg får til sminken kan jeg føle at jeg ser helt ok ut kjenner jeg.

Gammel 09-09-12, 18:23   #25
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, pen nok? Og ganske søt når jeg vil. :fake your beauty:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:23   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes jeg er pen. Som i pen nok, men ikke "drop dead gorgeous".

Jeg veier for mye, men er pen allikevel.

Gammel 09-09-12, 18:26   #27
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, men jeg mener virkelig det er teit å legge lista ved Angelina Jolie (i full krigsmaling og retusjert, dessuten!). Jeg tenker det får være nok at noen kunne sett deg på t-banen og stoppet opp og tenkt at hun var pen. Folk trenger ikke besvime all over the place for at det skal kvalifisere, liksom. Og ikke synes jeg det skal være nødvendig å høre til de 5 % peneste for at det skal være lov å synes at man er noe annet enn alminnelig heller. Det får da være måte på.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:29   #28
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke å se forbi at jeg er overvektig, det er det eneste jeg ser i speilet. Jeg unngår speilet så mye jeg kan.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:31   #29
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jo, men jeg mener virkelig det er teit å legge lista ved Angelina Jolie (i full krigsmaling og retusjert, dessuten!). Jeg tenker det får være nok at noen kunne sett deg på t-banen og stoppet opp og tenkt at hun var pen. Folk trenger ikke besvime all over the place for at det skal kvalifisere, liksom. Og ikke synes jeg det skal være nødvendig å høre til de 5 % peneste for at det skal være lov å synes at man er noe annet enn alminnelig heller. Det får da være måte på.

Jeg mener ikke man skal legge lista der. Men jeg sa at det er det jeg ser for meg som «modellpen» . Det har jo noe med ansiktstrekk og harmoni i ansiktet å gjøre også synes jeg.

Men jeg sier ikke at «vanlige» folk ikke kan være pene. Men det er sånn at jeg umiddelbart kan si at feks Angelina er pen. Og det tror jeg hun er uten sminke også. Hun har et sånt ansikt synes jeg.

Gammel 09-09-12, 18:31   #30
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker som regel at jeg er ihvertfall pen nok i massevis til mitt bruk, og på en god dag kan jeg føle meg ganske fin. Når jeg ser positivt på det så syns jeg at jeg har bevart figuren sånn rimelig bra til å ha fått fire barn, og det er fortsatt endel som tror jeg er yngre enn jeg er. Jeg kan se helt grei ut også uten sminke, selv om jeg nærmer meg 50.

Jeg syns ikke heller Angelina Jolie skal legge lista for hva som skal kunne kalles pent.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:32   #31
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke Angelina er så pen? Jeg synes liksom ansiktet hennes er too much. Som om alle ansiktstrekkene er veldig markerte, og konkurrerer med hverandre om oppmerksomheten. For mye pent på en gang..?

Gammel 09-09-12, 18:33   #32
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Og ikke synes jeg det skal være nødvendig å høre til de 5 % peneste for at det skal være lov å synes at man er noe annet enn alminnelig heller. Det får da være måte på.

Ja, men vi er jo helt alminnelige alle sammen. Det er jo det alminnelige betyr. Jeg synes faktisk de fleste folk er pene på sitt vis, og det betyr for meg at de fleste har mange pene trekk ved ansikt, hår, kropp etc. Det er veldig, veldig sjeldent jeg ser folk som jeg oppfatter som helt utiltalende rent estetisk sett.

Som sagt, det er mulig dette er en dialektting. Jeg tror kanskje svarene hadde vært anderledes hvis spørsmålet hadde vært om man var fornøyd med utseende sitt. For jeg er definitivt fornøyd med utseende mitt.

Gammel 09-09-12, 18:36   #33
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke pen som i vakker iallfall, men jeg er fornøyd likevel.:små krav:
Men definitivt penere enn Angelina Jolie, synes jeg.
Det viser vel bare at også penhet er en subjektiv ting.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:37   #34
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nei, ikke pen som i vakker iallfall, men jeg er fornøyd likevel.:små krav:
Men definitivt penere enn Angelina Jolie, synes jeg.
Det viser vel bare at også penhet er en subjektiv ting.

Gammel 09-09-12, 18:39   #35
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes jeg er pen nok, og er ganske fornøyd med det.

Men synes det kan være vanskelig å si det, da. Jeg er den minst pene i vennegjengen, men det er en innmari pen vennegjeng.

Gammel 09-09-12, 18:42   #36
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke jeg er pen. Jeg synes ikke jeg er alminnelig engang, og skulle ofte ønske at jeg i det minste så "gjennomsnittlig" ut. Jeg kjenner at jeg (shallow som jeg tydeligvis er) slapper litt mer av de få gangene jeg føler at jeg ikke er den styggeste i rommet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:43   #37
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, jeg er ikke pen.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:43   #38
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er jo så subjektivt som det kan få blitt. Jeg synes for eksempel ikke Angelina Jolie er pen i det hele tatt. For meg er det noe frastøtende ved henne, så det er verdens letteste ting for meg å si at takk og pris er jeg i hvert fall flottere en Angelina Jolie.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:44   #39
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde at jeg hadde sett bilde av Divne også, uten å reagere på verken det ene eller det andre, men nå begynner jeg å lure litt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:46   #40
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg trodde at jeg hadde sett bilde av Divne også, uten å reagere på verken det ene eller det andre, men nå begynner jeg å lure litt.

De få bildene som er lagt ut her, er lagt ut med omhu da.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.