|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Oppbevaring hamaperler?Trenger tips til oppbevaring av perler og perlebrett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring hama perler ?Vi har perlene i små plastbokser fra Ikea. Også plastboksene og brettene i en større plastboks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring hama perler ?Er du av den typen som sorterer farge, eller alt i en boks?
![]() |
#4 |
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring hama perler ?
Den boksen finnes også i større, med romskillere. Også en ide?
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring hama perler ?Jeg har perlene i den store runde litt flate kakeformen fra Tupperware.
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring hama perler ?Vi har kjøpt brett med tilhørende småbokser (8 på hvert brett, tror jeg) på Chlas Ohlsson. Vi har 2 slike brett, altså 16 bokser, og har sortert fargene i hver sin boks. Veldig praktisk. Det er for det meste jeg og mannen som perler her i huset, vi perler sånn derre profesjonelt.
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Oppbevaring hama perler ?Jeg synes at søpla er et flott sted.
![]() |
#8 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Oppbevaring hama perler ?Jeg har en god del i støvsugerposene.
![]() |
#9 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Oppbevaring hama perler ?Jeg har tilfeldigvis tatt vare på en del tomme play-dough-bokser. En del ligger sortert på farge i disse (har fått og kjøpt noen poser med enkeltfarge). Blandefarger er i andre plastbokser etter potetsalat eller liknende. Brett og småbokser oppbevares i en barnemønstret pappeske fra IKEA eller Åhlens eller noe.
![]() |
#11 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Oppbevaring hamaperler?Jeg kjøpte en perlepakke en gang som var et brett med mange små hulrom og et lokk til å ha på. Bruker det, også har vi poser med enkeltfarger som er lukket med slike poseklyper.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Oppbevaring hamaperler?Her har bestemor sortert perlene og puttet de i tomme halvliters brusflasker. Alle flaskene og brettene har fått plass i en plastkasse med lokk. Der ligger det også noen små plastskåler som ungene selv heller perlene i når de skal perle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Oppbevaring hamaperler?Vi bruker slike skrin fra Clas Ohlson, med løse småbokser oppi. Fungerer brillefint! Tror vi har kjøpt en ekstra koffert for å bytte ut noen av småboksene med store bokser i en av koffertene.
![]() |
#15 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2012
![]() |
![]() Sv: Oppbevaring hamaperler?her var det masse fine tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Oppbevaring hamaperler?Norgesglass her også. Og bretter i en pen eske. Tar seg ut hele greia. *estetiker* |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring hamaperler?Takker for alle svar. Det ble til at jeg kjøpte et slikt http://biltema.no/no/Verktoy/Arbeids...ngsskap-20635/. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Oppbevaring hamaperler?jeg innser at mange har utrolig større utvalg enn oss i perlser. VI har perlser i skureksen fra Ikea - samt større nabbiperler i en tupperwareboks. (som da igjen er et evig eksempel på at tupperware er oppskrytt - i og med at det er DET jeg bruker de som)
![]() |
|
|