Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

What to choose?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-12, 14:54   #1
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

What to choose?

Undertegnede trenger ny laptop etter at notebooken(?), altså miniPC'en min, tok kveld. Igjen. Har hatt to Acer'e og begge døde innen 2 år, aldri mer Acer... Anti-Apple og Samsung-fangirl som jeg er så har jeg falt for en...gjett hva....MacBook Air 11,6". Dødslekkert design, hendig størrelse og alt det der. Trykket litt på en på butikken og ble dødelig fascinert. Kan jo i samme slengen nevne at jeg er totalforelska i iPod Touch'en jeg dro i hus i forrige uke. Har null erfaring med Mac fra før. Fortell meg hvorfor jeg bør kjøpe denne, evt ikke bør, og hvorfor jeg evt bør velge noe med Windows istedet. Pris er jo et argument, får jo 2 PC'er for prisen av en Mac.

Mannen er datafreak, men korser seg bare jeg nevner Mac, så han er det ingen hjelp i. Min bror, arkitekten, koser seg over at Anti-Apple-søster drar epleprodukter i hus.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 14:56   #2
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: What to choose?

Mac.

Gammel 10-09-12, 14:59   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Mac.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 15:09   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vidunderlige, deilige lille eplet.

(Jeg er egentlig anti-Apple, men den er jo så fiiiin!)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 15:24   #5
emin

emin sin avatar

emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

(Jeg er egentlig anti-Apple, men den er jo så fiiiin!)

Ja, det er jo akkurat det.

Gammel 10-09-12, 19:00   #6
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Mange jeg har snakket med sier at det ikke er så farlig at den er dobbelt så dyr, fordi den lever dobbelt så lenge og vel så det.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 19:04   #7
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mac.

Gammel 10-09-12, 19:26   #8
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ny eier av Mac Air 13 tommer. Elsker den. Kommer ikke på en eneste grunn til at man ikke skal kjøpe Mac.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 19:48   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MacBook Air. Det hender jeg gir min en klem. Jeg kan virkelig ikke komme på noen ulemper med den.

Gammel 10-09-12, 20:25   #10
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Mac.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 20:32   #11
emin

emin sin avatar

Standard

En rimelig samstemt forsamling, m.a.o.

Gammel 12-09-12, 00:53   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Ta en titt på Samsung 9-serien eller Asus UX31A. Digger skjermen på sistnevnte - full hd-oppløsning og svært god fargegjengivelse. Ønsker man 11,6" kan man se på Asus UX21A med Full HD IPS-skjermen

Gammel 12-09-12, 08:39   #13
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker også min Macbook Air. Jeg synes til å begynne med at 11,6 tommer skjerm var litt lite, men nå tenker jeg ikke på det en gang. Jeg ser mye filmer og serier på den, og det går helt fin fint.

Den er hendig og lett å dra med seg, det tar kortere tid å komme seg på nett enn det tar å sette seg i sofaen og slenge bena på bordet og den er jo lekker å se på også.

Jeg har windows for mac på den, og det fungerer helt fint.

Gammel 12-09-12, 19:10   #14
emin

emin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Ta en titt på Samsung 9-serien eller Asus UX31A. Digger skjermen på sistnevnte - full hd-oppløsning og svært god fargegjengivelse. Ønsker man 11,6" kan man se på Asus UX21A med Full HD IPS-skjermen

Mannen vil også at jeg heller skal velge Asus.

Gammel 12-09-12, 20:40   #15
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Mannen vil også at jeg heller skal velge Asus.

Alternativ til UX31A kan også være UX32VD. Den er litt tykkere, men en del rimeligere med samme prosessor. Den har ikke SSD i tradisjonell forstand. UX31A, og de fleste andre i dette segmentet ellers, har 128 GB SSD som standard. UX32vd har 32 gigabyte SSD i tillegg til en vanlig harddisk. Så benytter den en litt smart løsning til å lagre filene fra harddisken som man bruker mest på SSD-en. I praksis kan da ytelsen på de fleste områder bli ganske lik som med SSD, men man får fordelen av å ha 500 gigabyte lagringsplass...

Gammel 12-09-12, 23:36   #16
emin

emin sin avatar

Standard

Mannen har sagt at jeg skal ha SSD, både pga vekt og fordi HD'en i all hovedsak er det som har gått til helv*** på laptopene. Den første fikk jeg bytta HD'en på garanti siden den var under året, men den HD'en døde enda et år etter. På den siste døde den etter 2 år. Siden de kostet rundt 3000,- nye så gadd vi ikke bryet med å kjøpe nye disker.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.