Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du noengang sagt noe ufint om andres utseende?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-12, 09:53   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du noengang sagt noe ufint om andres utseende?

Enten med vilje eller ved uhell eller sånn at de uforvarende hørte hva du sa?

Jeg husker krystallklart en episode fra ungdomsskolen da alle klassene hadde stranddag. Jeg satt på svaberget med en venninne og kikket på dovent på de som badet. Helt uforvarende glapp det ut av meg "XXX er ikke så tjukk som det ser ut for når hun har klær på". Bare at det ikke var XXX jeg hadde sett, hun sto nemlig to meter bak meg med makan badedrakt som den langt smalere YYY. Venninnen min ble flau og sur på meg og jeg ble helt knust. XXX hilser ikke på meg den i dag i dag, så hun satte nok lite pris på den kommentaren. Jeg får bittelitt vondt i magen fortsatt av å tenke på det. XXX var en nydelig jente og veldig med i kule-gjengen, så det lå ikke noe mobbeproblematikk bak kommentaren min. Det var en undring og en tanke som datt ut av meg.

Nå har vi jo hatt disse trådene med alle historiene om folk som har fått høre det ene mer sårende og stygt enn den andre. Av og til er det slik at man ikke tenker så godt over hva man sier, men kanskje kommer på i etterkant at man har vært ufin. Jeg kan ha litt dårlige antenner på den måten av og til. Særlig hvis jeg er med folk jeg vet at har lett for å ta ting ille opp - da er det liksom ikke grenser for hva jeg kan få meg til å si - og ikke minst - analysere i etterkant.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 12-09-12 kl 10:01.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 10:03   #2
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du noengang sagt noe ufint om andres utseende?

Ja, en gang. Men det var egentlig ganske fortjent.

Jeg hadde vært igjennom en stor hofteoperasjon. Etter ett halvt år på krykker haltet jeg veldig når jeg gikk. En jente i klassen (på videregående) sa til meg at jeg så ut som en gås når jeg gikk. Hun var ganske tykk selv så jeg slengte ut at jeg syntes det var bedre å se ut som en gås pga. en hofteoperasjon enn å vagge som som henne fordi hun var feit.

Kanskje ikke det peneste å si, men hun ba om det selv.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 10:06   #3
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Helt sikkert. Jeg kan ikke komme på noe akkurat nå, men jeg har sikkert kommentert noe som jeg ikke har tenkt over men som har vært et sårt punkt hos andre.

Gammel 12-09-12, 10:10   #4
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Nei, det har jeg aldri gjort faktisk. Jeg kan strekke meg til å kommentere noen på TV til mannen min.

Gammel 12-09-12, 10:13   #5
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har helt sikkert sagt noe ufint om andres utseende. Men jeg kan ikke huske om jeg har sagt noe som har blitt hørt av den det vedgikk.
Ungdom er nådeløse.
Nå er jeg naturligvis voksen og klok

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 10:22   #6
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Ja, dumpa en eks engang (i de glade ungdomskoleår) med å si at det var fordi han var tykk. Hvor det kom fra vet jeg ikke den dag i dag..

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 10:28   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer ikke på noe, men samtidig har jeg vært i en del situasjoner og konfrontasjoner der det ville vært "naturlig" å slenge litt ufinheter. Men jeg tror faktisk jeg alltid har holdt meg til sak.

Men jeg har ordlagt meg klønete noen ganger, slik at det som kommer ut ikke er det jeg forsøker å si, og at mottaker blir såret av den grunn.

Gammel 12-09-12, 10:30   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det tror jeg ikke. Jeg er veldig bevisst på akkurat det der.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 10:35   #9
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ikke jeg har sagt noe med vitende og vilje, men jeg er veldig dårlig til å lyge, sånn at jeg et par ganger har kommet i skade for å svare ærlig på direkte spørsmål.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 10:35   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Men hun ba om det selv? Virkelig? Sier man sånn?

Sorry at jeg var slem, men du ba om det selv?
De fleste som er slemme eller gjør noe ufint føler vel at det er logisk på noe vis og at den andre fortjener det.

Gammel 12-09-12, 10:36   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja, jeg kan sikkert ha beskrevet folk som "ikke akkurat billedskjønn" eller lignende, uten at jeg kommer på det nå. "Stygg" tror jeg ikke jeg pleier å kalle folk.

Jeg kommer på min tante, som når hun skal si at hun syns at noen er stygge, men ikke syns hun kan si det, så bruker hun ordet "alminnelig", type "ho har jo så vakre foreldre, men sjølv er ho da ikkje anna enn "nett alminnelege"!". Så det har blitt et stående familieuttrykk.

En annen tante sa alltid, om vi skulle komme i skade for å si noe stygt om noen, og hun i farten ikke kom på noe pent å si for å "veie opp" (type: "ja, han er kanskje ikke så snill alltid, men han er jo veldig flink til å..."), så resignerte hun med et "ikkje snakk stygt om han! Han er skapt av Gud, han og!"

Gammel 12-09-12, 10:37   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Ja, en gang. Men det var egentlig ganske fortjent.

Jeg hadde vært igjennom en stor hofteoperasjon. Etter ett halvt år på krykker haltet jeg veldig når jeg gikk. En jente i klassen (på videregående) sa til meg at jeg så ut som en gås når jeg gikk. Hun var ganske tykk selv så jeg slengte ut at jeg syntes det var bedre å se ut som en gås pga. en hofteoperasjon enn å vagge som som henne fordi hun var feit.

Er det et prinsipp du lærer barna dine også? At det er greit å ta igjen med samme mynt?

Jeg forstår at du tenkte sånn om det den gangen - det er jo barnelogikk - men som voksen?

Gammel 12-09-12, 10:38   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke det. Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke har sagt noe negativt til folk om hvordan de ser ut (sikkert ikke så mye positivt heller, kjenner jeg meg selv rett ); jeg kan nok kanskje ha sagt noe til andre, som i teorien kan ha blitt overhørt, men egentlig tror jeg ikke sjansen er så stor for det heller. Det sitter langt inne å kommentere andres utseende negativt.

Gammel 12-09-12, 10:40   #14
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg kommenterer forresten sånne broilermenn med tusen tatoveringer og overarmer større enn låra når jeg ser de på TV. Hver gang. Jeg synes det er sånn innihampen stygt...

Gammel 12-09-12, 10:41   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Sitat:

Nja, jeg kan sikkert ha beskrevet folk som "ikke akkurat billedskjønn" eller lignende, uten at jeg kommer på det nå.

Det var vel snakk om å si det til andre? Jeg regner med du ikke har sagt til noen at de "ikke akkurat er billedskjønn."?

Gammel 12-09-12, 10:45   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det var vel snakk om å si det til andre? Jeg regner med du ikke har sagt til noen at de "ikke akkurat er billedskjønn."?

Haha, nei, ikke så folk hører det. Det tror jeg aldri jeg har gjort.

Jeg har sikkert også kommentert på type magasinbilder av ekstreme bodybuildere og brukt ordet "stygt!!", og sikkert også i andre tilfeller. Men jeg tror aldri jeg har kalt folk jeg kjenner for "stygge".

Gammel 12-09-12, 10:46   #17
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har helt garantert sagt stygge ting om andres utseende, men ikke til dem. Annet enn til søsteren min da vi var små.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 10:47   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke jeg har sagt noe til noen direkte, ikke på utseendet. Men jeg har slengt mye med leppa opp gjennom. Men det har ikke vært utseendet som har vært fokus. Jeg har selvfølgelig slarvet med venninner om folk vi har sett på gata og sånt, men ikke så de har hørt det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 10:54   #19
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har virkelig tråkket i salaten en gang. Det er over 17 år siden, og jeg angrer fortsatt skikkelig.

Jeg kommenterte størrelsen på buksen til en venninne. Jeg hadde tenkt til å låne den og den var alt for stor, noe som var fullstendig overraskende og uventet. Jeg anså (og anser) henne som slank og veltrent og regnet med at vi var omtrent samme størrelse. Kommentaren min da buksen var alt for stor fremsto som både ufin og slem og såret henne skikkelig, fordi hun oppfattet at jeg kalte henne feit. Noe verken mente at hun var eller mente å gjøre. Og jeg skulle fortsatt ønske det var usagt.

(Hun har en velproposjonert timeglassfigur og er både stram og veltrent og jeg (mis)unner henne både den flate magen og den flotte firguren. Noe jeg egentlig alltid har gjort.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 11:04   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det tror jeg aldri jeg har gjort til en person.
Men kommentert noen til andre har jeg gjort.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.