Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjelp med kjøkken!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-12, 12:46   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp med kjøkken!!!

Sånn, da har jeg tatt hensyn til kommentarene og endret litt. Jevne størrelser på underskapene, og litt endring rundt vinduet, +. Nå ble også åpningen rundt vinduet og åpningen rundt ventilatoren av tilsvarende uttrykk, det gjorde godt for symmetri-meg.
Det ble jo mye roligere inntrykk slik hvertfall

Under koketoppen er det litt kronglete; det er egentlig 120cm å gå på, og man kan derfor tenke seg 2x60-skap, enhetlig med resten.
Men jeg får ikke lov av tegneprogrammet å plassere en 90cm koketopp på et 60cm skap, så derfor må det bli 80cm+40cm der.

Får spørre på IKEA hva de mener, om det er ok å ha en bred steketopp som dekker på tvers av flere underskap...

Hva synes dere? Ja? Nei? Kanskje? Traust? Feil? Forslag???

Det andre jeg lurte på; nå blir det jo mange skuffer: kjøkkenmaskina er sannsynligvis for høy for disse skuffene. Det går an å - på magisk vis - skru sammen to skuffefronter i høyden så det blir likt som de andre skuffene, men med dypere skuff inni, sant? Eller en eller annen smart løsning på det hvor skuffefrontene kommer som en helhet fram, også kommer skuffene inni ut som et "uttrekksskap" hvor skuffebunnene ikke matcher fronten (helt)?

Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:12.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 12:48   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

XXL fra Kvik sier du? Det må jeg se på

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 13:27   #3
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har hørt at enkelte anbefaler å ikke ha stekeovn og kjøleskap inntil hverandre pga. at kjøleskapet da bruker mer energi pga varmen som kommer tett på. Jeg kan lite om det, men vi fikk høre det i vår tegneprosess.

Om stekeovnen er greit lagd (god kvalitet og riktig utlufting, sirkulasjon ol) er det ikke noe problem, er det derimot en billig ovn, kan det bli merkbart. Vi har kjøleskap og stekeovn side om side både hjemme og på hytta, på hytta har vi den rimeligste ikeaovnen og den er noe herk og skal byttes ut mot noe bedre etterhvert. Der blir det kjempevarmt inntil kjøleskapet og det tenker jeg ikke er bra for hverken skapet-dørene eller for kjøleskapet som er vegg i vegg. Hjemme derimot har vi ingen slike problemer.

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det andre jeg lurte på; nå blir det jo mange skuffer: kjøkkenmaskina er sannsynligvis for høy for disse skuffene. Det går an å - på magisk vis - skru sammen to skuffefronter i høyden så det blir likt som de andre skuffene, men med dypere skuff inni, sant?

Det burde være en relativ grei sak å ordne om man er litt handy om der ikke er et ferdig alternativ.

Det blir fint!

Gammel 12-09-12, 13:54   #4
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er blant annet anbefalinger fra Miele jeg har lest. De har vel gode ovner?

Det har de sikkert, jeg har aldri fått rådet om det ene eller andre, men snakker av egen erfaring. Det kan godt være at kompressoren på kjøleskapet må jobbe litt mer når ovnen er ved siden, men vi har aldri opplevd det som et problem annet enn på hytta, men kjøleskapet virker fint, det er bare at det blir så varmt på skapdøren ved siden av. Vi hadde ikke noe valg egentlig når det gjaldt plasseringen, så det måtte bli slik.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.