Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Canal Digital

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-12, 14:02   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Canal Digital

Opprinnelig lagt inn av Amic@, her.

Oj.. dette ble litt innviklet. Routeren vår står i kjelleren, og tror ikke vi har mediakoblingspunkt der tv-uttaket er.

Skulle gjerne hatt en link til "homeplug" adaptere, f.eks. hos komplett.no . Det hadde jo vært det enkleste slik at vi slipper å trekke kabel gjennom hele huset..

Kunne du hjelpe meg litt mer tror du? Må visst ha det inn med teskje....

Det er noen ulemper med Homeplug. I noen elektriske anlegg fungerer det rett og slett temmelig dårlig.

Mener å huske at det er denne jeg bruker hjemme for tiden: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635206

De rimeligere 200 Mbps-adapterne bør for de fleste også fungere helt greit til formålet det er snakk om:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=595122

Jeg kjører dette hjemme til bl.a. streaming av HD-film fra nettverksharddisk - dette langt mer krevende enn streaming via Canal Digital Go o.l. Pga. utformingen av huset er det et temmelig langt strekk også, og det er kontakter på tverrs av kurser som benyttes.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.