Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

En god allværsjakke?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-12, 20:40   #1
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

En god allværsjakke?

Det er så mye vær for tiden så jeg skulle hatt en god allværsjakke. Den skal gjerne ikke bli klam, men selvfølgelig være vanntett til en viss grad.

Noen forslag?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 20:49   #2
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god allværsjakke?

Bergans har mange gode, både lange og kortere.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 21:01   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig fornøyd med min Didrikson regnkåpe. Type Thelma

Gammel 12-09-12, 21:07   #4
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg er veldig fornøyd med min Didrikson regnkåpe. Type Thelma

Den har jeg også, ja. Den er helt super! Brukt den i et år nå, og tåler bergensregnet fortsatt.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 21:18   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var fin! Brukes den kun når den regner, eller funker den i all slags vær?

Gammel 12-09-12, 21:27   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også den. Suveren. Vi kaller den lærerjakken på jobb, for "alle" har den når de har vakt... Den er veldig lang og god. Den brukes i allslags vær, ja, det er jo ikke en regnjakke. Men den er tett i regn.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 21:30   #7
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Blir den klam når det ikke regner?

Gammel 12-09-12, 21:32   #8
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker min masse. Den er både vindtett og vanntett og har brukt den masse når jeg har stått og hengt på fotballkamper, om sommeren og på høst/vinter med tjukkere klær under. Til og fra jobb om det dusker/regner. Tur med voffsen.
Fin som vindjakke også.
Den er pen å se på og kan fint brukes som ren regnkåpe. Rekker meg til knærne så den dekker litt om det plasker ned.

Gammel 12-09-12, 21:34   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Blir den klam når det ikke regner?

Ikke mer enn vanlige jakker gjør. Jeg blir klam uansett når det regner.

Gammel 12-09-12, 21:40   #10
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Standard

Men dette er en regnkåpe eller? Er det slikt glatt (gummi) stoff?

Skulle gjerne hatt forslag til en kort en og, jeg er så lav at slike jakker ofte får meg til å ligne en pygme. Går den langt ned på lårene?

Gammel 12-09-12, 21:57   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Det er en jakke. Ikke i grunnstoff. I sånn tec-stoff.

Den er lang, mrn det finnes en kort variant. Tror den korte heter Melissa(?)

Gammel 12-09-12, 23:27   #12
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skogstad sine er gode.

Gammel 13-09-12, 10:14   #13
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg har Bergans Sirdal allværsjakke og Merrell lang regnkåpe, veldig fornøyd med begge. Merrell sin ser ikke ut som en regnkåpe, så den bruker jeg også når det er oppholdsvær.
Eshoes har den på 40 prosent rabatt nå

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 10:41   #14
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

JEg har HH Rigging Coat, den er fantastisk.
Løst for inni som gjør at den kan brukes hele året.
Blir ikke klam i den.

Gammel 13-09-12, 13:21   #15
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Standard

Den vil jeg ha! Hvor får man kjøpt den?

Gammel 13-09-12, 13:43   #16
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte min på XXL. Men har sett den flere steder.

Gammel 13-09-12, 14:04   #17
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Standard

XXL har vi dessverre ikke. Håper de har den i en butikk nær meg, for jeg vil jo gjerne prøve den først.

Gammel 13-09-12, 16:24   #18
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

De som har HH i sortimentet sitt har den sikkert inne eller kan nok bestille. HAr sett de har hatt den på Anton Sport og andre Sport1 butikker.

Gammel 13-09-12, 16:32   #19
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Veldig glad i hvordan stoffet føles (Dermizax) og passformen på Bergans damejakker. Vanntette og vindtette, ikke klamme, veldig behagelig på, praktisk hette. Men.. stoffet blir så fort slitt ved jakkeermene. Dette har skjedd på alle de tre Bergans Dermizax jakkene jeg har hatt. Bruker riktignok jakka hver dag året rundt, så noe slitasje blir det jo - men irriterende at ermene ser såpass lurvete ut etter et års bruk... Prøver kanskje en av de ovenfornevnte neste gang!

Gammel 13-09-12, 18:07   #20
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Jeg har Bergans Sirdal allværsjakke og Merrell lang regnkåpe, veldig fornøyd med begge. Merrell sin ser ikke ut som en regnkåpe, så den bruker jeg også når det er oppholdsvær.
Eshoes har den på 40 prosent rabatt nå

Hvordan er den i størrelsen?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.