Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg klarer ikke bake muffins!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-12, 12:32   #21
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg klarer ikke bake muffins!

Bruk 1.5-2 banan i den oppskriften jeg la inn så blir den helt perfekt. Mos bananen med en gaffel først

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 18:05   #22
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

m^2- vi bakte muffinsene dine i dag, og ENDELIG har vi klart å bake muffins uten å bruke ferdigpose Kjempegode ble de virkelig!!
Tusen tusen takk for fantastisk oppskrift

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 10:27   #23
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

12 flotte muffins på benken Tusen takk for oppskrift m^2

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Du trenger papirformer, og du trenger sånn muffinsbrett med hull i (ellers skjærer det seg helt).

Ingrediensene skal bare såvidt røres sammen for hånd, og man trenger kun to boller og en sleiv. Røren holder til 6-12 muffins, alt etter hvor store former man har.

det tørre:
4,8 dl hvetemel
ca 1,5 dl sukker
3 store ts bakepulver
en klype salt

det våte:
1 egg
3/4 dl olje (helst ikke olivenolje)
2,5 dl melk

Smak bestemmer du selv! Most banan (i det våte), vaniljesmak (-dråper eller -sukker), rosiner, hakket sjokolade, valnøtt, kanel, blåbær etc.

Fremgangsmåte: Sett ovnen på 200-225 grader. Det tørre og det våte blandes hver for seg, deretter røres det såvidt sammen med sleiv - det skal virkelig bare såvidt blandes, gjør ikke noe om du synes det ser litt "kornete" ut. Røren skal IKKE bli jevn, da blir resultatet bare seigt og kjedelig. Fyll røren i muffinsformer med en skje eller liten øse nesten helt opp til kanten. Muffinsene stekes i 15-20 minutter.

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 10:33   #24
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

så bra!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:44.