Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-12, 13:41   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Skal lage pizza. Er lei av Divines standardpizza. Trenger ideer.

Enlighten me.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 13:42   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du som fyll på hjemmelaget pizza?

Lilleleo-varianten: Kylling, cashewnøtter og ananas (gjerne fersk).

Gammel 14-09-12, 13:43   #3
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Vi fikk hjemmelaget pizza for et par uker siden hos venner. Den hadde artisjokk på. Det var veldig godt!
Vi har ofte bacon, pepperoni eller skinke på. Og løk. Og paprika. Ikke veldig nyskapende, men innmari godt.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 13:45   #4
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Hvit pizza med creme fraishe, eller hvordan det skrives, kylling og kyllingkrydder på, samt ost.

Evt skinke og bacon i stedet for kylling.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 13:47   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hjemmelaget, langkokt tomatsaus underst, så revet ost og over der det jeg/vi har lyst på. Oftest blir det skinkestrimler og salami på den barna spiser, men lager jeg porsjonspizzaer er min favoritt finhakket sopp, finhakket paprika, finhakket oliven, noen skiver cherrytomat og litt strimlet spekeskinke.

Oppskrift på tomatsausen som er enkel og veldig, veldig god:

1 boks hakkede tomater med basillikum og oregano
1 hvitløksfedd
litt pepper
1 neve frisk basilikum
1 ts sukker

Alt kjøres jevnt med stavmikser og kokes minst 45 min.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 14-09-12 kl 13:55.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 13:48   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i min hjemmelagde (veganske da) versjon av Thaisommer. Den har høstet masse skryt fra ikke-veganere også, men her er det jo selvsagt bare å ha på det man vil.
Jeg bruker vanlig tomatsaus og smører "ostesaus" utover det, og så har jeg over juksekylling (hehe) om jeg har, ellers sløyfer jeg det, rødløk, purre, ananas og cashewnøtter eller peanøtter (cashew er best, synes jeg). Så legger jeg over klatter med sataysaus (bruker Santa Maria sin) og har over masse frisk koriander (må være frisk, ikke tørket). Stek og spis.
Ellers pleier vi å ha på tomataus og "ostesaus", mais, ananas, facon (tofubacon) i mengder for det er så godt, purre, løk, og gjerne også hvitløksbiter drysset utover. Og fersk basilikum. Ungene er kreseræver og liker ikke grønnsaker på pizzaen (de liker bare rå grønnsaker, for det meste), så jeg pleier å lage pizzaboller til dem når vi har pizza, da er det tomatsaus, "ostesaus" og facon inni. De sluker dem.

Gammel 14-09-12, 13:49   #7
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pepperoni, stekt kjøttdeig (med div. krydder), blåmuggost, halve cherrytomater, beiken, biter av kyllingfilet, stekt røkt pølse, soltørket tomat, portvinsstekt sjampinjong.

Gammel 14-09-12, 13:51   #8
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Pesto og rå potet skåret i tynne skiver. Ost på toppen.
Det høres veldig rart ut, men er godt.

Gammel 14-09-12, 13:52   #9
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Enten speke/ parmasinke, tomatsaus, mozarella, ruccola og creme fraiche. Eller vanlig kjøttdeigfyll. Skulle gjerne prøvd noe nytt.

Jeg smakte forøvrige en kjempegod på restaurant. Husker ikke alle ingredienser, men ihvertfall spekeskinke, chevre, honning og pinjekjerner. Nam!

Gammel 14-09-12, 13:56   #10
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi gjør det vanligvis enkelt (hjemmelaget tomatsaus og revet cheddar + mozzarella er standard):
- pepperoni, chili og oliven
- karamellisert løk (topper med frisk ruccola eller ruccolapesto etterpå)
- bare saus og ost, og så toppet med spekeskinke og ruccola etter steking

Gammel 14-09-12, 13:59   #11
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

ingenting sjokkerende med pizza ala merch!

pepperoni, bacon strimler, paprika, tomat, fersk sopp.

godt med krydder og forskjellige oster. og peppes bunn blandingen funker fint om man ikke baker fra bunnen av. den er lett og få luftig og fin!

Gammel 14-09-12, 14:02   #12
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Som regel bruker vi tomatsaus, ost, spekeskinke og litt blåmuggost på pizzaen. Gjerne ruccola og litt hvitløksdressing etter steking

Kyllingfileet med barbequesaus og paprikastrimler er også godt sammen med tomatsaus og ost!

Gammel 14-09-12, 14:12   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Pepperoni, stekt kjøttdeig (med div. krydder), blåmuggost, halve cherrytomater, beiken, biter av kyllingfilet, stekt røkt pølse, soltørket tomat, portvinsstekt sjampinjong.

Samtidig?

Gammel 14-09-12, 14:13   #14
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Skal lage pizza. Er lei av Divines standardpizza. Trenger ideer.

Enlighten me.

Del gjerne din standardpizza også.

Her går det ofte i karbonadeig/skinke/biffkjøtt, pepperoni, ananas, mais og løk.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 14:15   #15
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Pizza med grønn pesto og spekeskinke eller stekt kjøttdeig med de grønnsakene du liker er veldig godt

Pizza med bernaisesaus og biffstrimler med cherrytomater og annet grønt er også veldig godt

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 14:20   #16
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Vår standardpizza:
Tynn bunn, hjemmelaget og chunky tomatsaus (altså med noen store tomatbiter i), revet ost, peperoni og/eller små spicy kjøttboller og finstrimlet, grønn paprika.

Vår crazypizza:
Tynn bunn, chunky tomatsaus og revet ost, krydrede biffstrimler (skjær tynne strimler, vend i en god krydderblanding så de blir fullstendig dekket og legg de rå på pizzaen), hakkede (hermetiske) artisjokkhjerter, sorte kalamatioliven og små klatter med blåmuggost.

Restepizza:
Som navnet tilsier, vi topper pizzaen med passende rester fra ukens middager. Det er stort sett kyllingfilet, kjøttsaus av et eller annet slag og diverse grønnsaker som egner seg. Størst suksess er tacokjøttdeig, mais, løk, jalapenos og knuste tacoskjell. Serveres med rømmedressing til.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 14:21   #17
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Basisen er alltid enkel tomatsaus (svett et par fedd hakket hvitløk i en god slump god olivenolje, ha i tomat, kok godt inn, salt, kanskje litt tørket chili, oregano – går veldig fort i panne) og tynne skiver av fersk mozzarella over. Og på min del pleier jeg som regel å ha over ruccola, serrano-/parmaskinke og trøffelolje etter steking. Nam!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 14:25   #18
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Strimler av grillet kyling, avokado, soltørkede tomater og fesrk mozarella.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 14:29   #19
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Hjemmelaget pizzasaus, spekeskinke, tynne løkringer, en blanding av revet Ridder og Port Salut, samt litt blåmuggost. Den lages som tynn, italiensk pizza, er litt voksen på smak, inspirert av Andreas Viestad, og virkelig verdens beste. Jeg kan sikkert finne oppskrift om noen er interessert.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 14:31   #20
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg kan sikkert finne oppskrift om noen er interessert.

Gjerne oppskrift. Jeg er i utgangspunktet ikke så veldig glad i spekeskinke på pizza, men jeg vil jeg prøve det sånn dann og vann for å se om smaken min har endret seg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.