|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva leser 9-åringer?Skal kjøpe gave til min niese som fyller 9 og elsker å lese. Hun har nok lest mye, så jeg får sørge for å få en byttelapp med. Hva bør jeg kjøpe, hva fenger den aldersgruppen? Jeg vet hun har lest mye Frøken Detektiv og en Pingles dagbok.
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
Sv: Hva leser 9-åringer?Molly Moon har blitt hyppig lest i Veslas vennegjeng det siste året.
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser 9-åringer?Jeg elsket Femserien av Enid Blyton, og det gjør min tiåring også. Jeg synes bøkene passer like godt til begge kjønn, og så nylig at de er gitt ut igjen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva leser 9-åringer?Poden har lest Percy Jackson-serien til Rick Riordan i sommer, det var visst både spennende og morsomt (og med mye morsom gresk mytologi). Riordan har startet opp en ny serie, denne gang med handling fra Egypt, og Poden har sagt han vil ha den også, så jeg får komme meg i en bokhandel en dag.
|
|
|
#5 |
|
Sv: Hva leser 9-åringer?Hvilke bokhandlere pleier å ha best utvalg?
|
|
|
#6 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Hva leser 9-åringer?Bøkene om Tzatsiki
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser 9-åringer?.....
Sist redigert av Pesten : 12-11-12 kl 00:01. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sv: Hva leser 9-åringer?Jeg har Femserien liggende fra da jeg var barn, men jeg kan ikke huske at jeg egentlig leste de bøkene.
|
|
|
#10 |
|
Halloen!
Sv: Hva leser 9-åringer?Min niåring leser Tintin og "Mysteriet"- bøkene av Bjørn Sortland. Jeg elsket Fem-serien da jeg var barn, og har prøvd å prakke den på mine. Til nå har det ikke fenget dem så veldig. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser 9-åringer?Storesøster fikk nettopp en bok som heter Dork diaries. Det er samme type bok som en pingles dagbok. bare at det er en jente. Hun har ikke begynt på den enda, men hun på butikken skrøt veldig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser 9-åringer?Regnbueøya. Serie om et par jenter på jakt etter noen alver som en slemming har trylla bort. Ikke akkurat verdenslitteratur, men begge mine har likt dem.
|
|
|
#13 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser 9-åringer?Frøkna på ni liker blant annet: |
|
|
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva leser 9-åringer?Kunstdetektivserien til Bjørn Sortland er forresten bra, mener jeg; Poden har bare lest to, men likt dem godt, og vil gjerne ha flere. Fine illustrasjoner er det også.
|
|
|
#15 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser 9-åringer?
Her har 10åringen også kost seg med Percy Jackoson i sommer. Vet du hva den nye serien heter? Kan nok falle i smak den også. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
Den første boken heter Den røde pyramiden. Poden har begynt på den, men ble avsporet av en bok om egyptiske guder som jeg kjøpte brukt på Amazon - jeg tenkte han ville like å ha litt bakgrunnskunnskap - så nå er det den han driver og leser.
|
|
|
#17 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser 9-åringer?Min 9-åring leser Rampete Robin bøkene.
|
|
|
|
#18 |
|
|
Her i området er det Ark som er best på barne- og ungdomslitteratur. Libris- butikken her er i alle fall både dårleg og dyr.
|
|
|
#19 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser 9-åringer?Molly Moon og Frøken Detektiv er favorittene her for tiden..
|
|
|
|
#20 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser 9-åringer?Phenomena, hestebøker(Milla osv), Hotell den gyldne kløne. |
|
|
|
![]() |
|
|