Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du brevvenner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-12, 08:12   #1
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Smil

Har du brevvenner?

Ja, i disse elektroniske tider - er det noen som fortsatt sender brev pr snail mail?

Jeg hadde en drøss brevvenner da jeg var rundt 9-18 år (les: da jeg bodde hjemme og mor betalte porto. ), og av de har jeg beholdt ei. Vi traff hverandre for første gang i sommer, etter 20 års skriving! Kjempekoselig!

Jeg er også en sucker for å sende folk bøker i posten, men det er en annen sak...

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 08:20   #2
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du brevvenner?

Nei, jeg har ingen brevvenner lenger, man hadde MANGE når jeg var barn. Et par beholdt jeg også i voksen alder, men nå har det dabbet av. Får fortsatt julekort av 2 av dem. Begge har jeg skrevet med siden jeg var 9 år, og en av dem har jeg aldri truffet. Hun andre har jeg truffet 1 gang, og det var i voksen alder.

Gammel 14-09-12, 08:55   #3
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde mange som barn og ei har jeg fortsatt kontakt med, dog per mail og FB.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 09:18   #4
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Brevskriving var en av mine største hobbyer for noen år siden. I dag har jeg bare kontakt med noen få via mail og Facebook.

Ei av dem jeg skrev med før i tiden er blitt en av mine beste venninner i dag.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 09:26   #5
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Kun "elektroniske". Jeg kunne i grunn tenkt meg en "ordentlig" brevvenn som i ark og konvolutt.

Sist redigert av Madicken : 14-09-12 kl 09:38.
Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 09:36   #6
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ikke nå lenger, men jeg hadde en haug da jeg var liten. En av mine beste venninner i dag skrev jeg brev med i mange år, nå går det i mail mellom de gangene vi treffes. Den eneste jeg får brev fra i papirform er eks-svigermor, det er veldig koselig.

Gammel 14-09-12, 09:37   #7
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hadde et par da jeg var ungdom. Ingen nå. Nå har jeg bare kontakt med ei pr FB. Hender vi treffes siden hun bor i samme fylke som meg nå.

Gammel 14-09-12, 09:48   #8
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde en når jeg var tjue-ognoe. Begynte med mail, men så gikk pcen hans i stykker og vi brukte penn og papir. Kjempekoselig!

Gammel 14-09-12, 12:38   #9
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Jeg hadde også veldig mange da jeg var liten, lurer på om jeg var oppe i 30 stk. Et par av de er jeg venn med på facebook, også er det ei jeg fremdeles skriver snailmail med. Det har dabbet av de siste årene, vi skriver kanskje ett brev hver i året. Men det er liksom ikke så mye å skrive om, siden vi deler det meste på facebook. Skulle hatt en brevvenn eller to som man ikke hadde kontakt med på nettet, det hadde vært kjekt!

Gammel 14-09-12, 13:59   #10
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Nei, ikke nå lenger. Jeg hadde en hel drøss da jeg var mye yngre. Tre av dem har jeg fremdeles kontakt med, men nå kun via Facebook.

Gammel 14-09-12, 14:05   #11
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Nei, har ikke brevvenner nå, men hadde mange når jeg var barn. Gledet meg alltid til brev i posten!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 02:17   #12
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jepp, ca. 15 stk, over hele verden. Jeg skriver, dekorerer brevark og konvolutter osv. Det finnes ikke bedre hobby.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.