Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem er økonomisk ansvarlig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-12, 00:29   #21
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem er økonomisk ansvarlig?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, jeg skjønner det. Men det finnes utrolig mange typer mennesker der ute. Jeg har feks opplevd at folk som ikke er autoriserte elektriker har tilbudt seg å tyvkoble i sikringsskapet for å spare 400,- kroner i året. (og de bodde selv i huset ... Jeg synes jo de var noen rare skruer.)

Utleier kan jo umulig vite nok om dere (med mindre dere kjenner hverandre utenom leieforholdet), til å vite om dere er typen som kunne ha ødelagt noe fordi dere var ukyndige og uforsiktige eller om det var helt OK. Jeg må si at jeg skjønner godt tanken om å ikke plage utleiere, og det er hensynsfullt å tenke på andre. Problemet er bare at det ikke bestandig er mulig å forutsi resultatet 100%. Håper ikke det blir alt for dyrt.

Det er sant det.
Vi vet iallefall at neste gang det blir så mye som en flis feil på kjøkkenbenken, så skal ikke VI fikse det!

(Nå er jeg bare skreptisk til hva som skjer videre her. Vi har fått rotter i huset/kledningen og han skal ordne det også. Håper ikke vi blir sittende med utlegg på DET også! )

Gammel 15-09-12, 08:55   #22
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes dette er noe utleier må betale.
Det er jo utleier som eier bygget.

Gammel 15-09-12, 10:54   #23
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Dette står på Forbrukerrådets sider:

Er ikke annet avtalt, er leietakeren forpliktet til å vedlikeholde følgende deler av boligen:

• Dørlåser
  • Kraner
  • Vannklosetter
  • Elektriske kontakter og brytere
  • Røykvarsler og brannslukkingsutstyr (nødvendig funksjonskontroll, rengjøring, batteriskift, testing og liknende)
  • Varmtvannsbeholdere
  • Inventar og utstyr i husrommet som ikke er en del av den faste eiendommen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.