|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinner
Det gjorde jeg også. Vi har faste dager i uka som er øremerket lekser og dager i uka der det ikke er tid til å gjøre lekser. Jeg ser på det som fullgod prioritering. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinnerOg leksehjelp har for øvrig vært aldeles utelukket for Frøkna. De har ikke i nærheten av slike ressurser som et barn med behov for tilrettelagt undervisning trenger. Det er en kjennsgjerning og noe vi bare må ta konsekvensen av. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinnerTink:For all del, jeg har aldri hatt gode rutiner for lekser selv. De som ble gjort, ble gjort etter skippertaksmetoden, og det på tross av at mitt barndomshjem vel ble ansett som midt på treet ressursterkt etter datidens forhold, men ville kanskje ikke blitt ansett som det i dag i og med at ingen av foreldrene mine har særlig lang utdannelse. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinnerDagbladet fornekter seg ikke, for en latterlig overskrift. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinnerOverskriften ja.
|
|
|
#6 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinnerReagerte på overskriften jeg også. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Stadig underveis
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinnerListen er sikkert basic for mange FP-foreldre, men den er god. Dersom alle foreldre legger inn den innsatsen artikkelen beskriver, vil mange flere elever komme bedre ut av skolen.
|
|
|
#8 |
|
weird
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinnerHadde jeg ikke klart å tenke at "dette er det generelle" og "det finnes unntak" tror jeg nesten jeg ville ha følt meg ganske elendig av en del utsagn rundt dette. Mange følger opp ungene mye, men må finne andre måter å gjøre det på.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 17-09-12 kl 15:20. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinnerDette er på ingen måte selvfølgeligheter for en del foreldre. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, du og de andre som påpeker dette har dessverre rett. Men tror du at de foreldre som ikke gjør noen disse tingene har selvinnsikt nok til å skjønne at de bør forandre seg? At man kan ha en eller to punkter hvor man ikke er helt enig i denne lista betyr ikke så mye som at man gir f... i alt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
weird
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinnerJeg tenker at det er viktig å huske på at barn er forskjellige, jeg.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#12 |
|
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinnerMan kan jobbe mye med lekser uten at man blir skolevinner, men poenget er vel at man stiller sterkere hvis man får den oppfølgingen man trenger. Vi har veldig forskjellig leksesituasjoner med våre barn og jeg har problemer med å forklare ting på en forståelig måte til det barnet som ikke alltid lærer alt på den "vanlige" skolemåten som jeg er vant til. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinnerSitat toeren idag: det går så mye lettere når jeg har noen å snakke med. Gjelder sikkert flere.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinnerSkolevinner i denne sammenhengen er vel strengt tatt ikke ment som de elevene som har best karakterer og som har det "lett" på skolen. Men heller det at det er dette som skal til for at elevene får ut sitt potensiale, lærer seg gode vaner, får et positivt forhold til skole og utdanning og klarer seg godt på lang sikt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Audacious
|
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinnerMye sunn fornuft. Men, jeg har et punkt jeg ikke kan krysse av på. For vi tar tidvis ungene ut av skolen. F.eks har Storesøster (6. klasse) blitt tatt ut av skolen:
|
|
|
#16 |
|
weird
Nettopp. Det handler vel så mye om hva man gjør istedet for. Og selvsagt omfanget.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#17 |
|
weird
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinnerJoda. Og det er nok riktig generelt sett. Men som fasit for alle tror jeg det kan slå uheldig ut.
|
|
|
|
|
#18 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinnerSnuppa var ferdig med leksene på 4 minutter i dag. Jeg spurte om hun syntes hun hadde for lite lekser, og det sa hun at hun følte hun hadde som regel. Vi tok en solid leselekse etterpå da.
|
|
|
#19 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Slik blir barnet ditt en skolevinnerKie: Jeg sjekket (på trass |
|
|
|