Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sommeren 2013

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-12, 16:49   #61
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sommeren 2013

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Kypros er helt supert, det blir 9 året på rad vi reiser dit. Anbefaler virkelig både Blue Village Althea Beach og Blue Village Nausicaa Beach. Har også vært på Sunwing resort Sandy Bay, og det er veldig fint der også, men dyrere.

Jeg var på Nausicaa I juni, og der stod det at det skulle stenges og totalrenoveres sommeren 2013. Men jeg ser at Star Tour selger turer dit?!
Jeg sjekka forresten hva en to-ukers tur neste år kommer på, og det ble 50 000,- ... noe som er helt uaktuelt! Da får vi heller ta hoppe-på-tur og betale 20K mindre, altså. Så utrolig dyrt det plutselig har blitt!

Er det noen her som har leid villa på Rhodos?

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 22:33   #62
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag booket jeg opphold på campingplass utenfor Pula i Kroatia. Vi skal der i uke 31. Jeg håper å finne en like fin plass for uke 31. Så er det bare å vente på at det skal komme rimelige flybilletter til salgs.

Gammel 11-09-12, 23:53   #63
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg ville bodd nær stranden, og heller nærmere havnen, enn andre enden. Sunwing Resort & Spa har flere bygninger, men noen er allerede utsolgt. Vi har også bodd på Star Tours Orquidea Playa, men det ligger lenger i fra havneområdet.

Mamma og samboer er på Mallorca nå, 26 i vannet og 31 på land, flott, lang barnevennlig strand fikk jeg sms om i dag tidlig. Jeg tror vi må dit til sommeren, burde nok bestille snart da og satse på at det går i orden å få ferie da.

Gammel 12-09-12, 17:13   #64
small
ny

small sin avatar

Medlem siden: Sep 2012
Hvor: Vestlandet
small har et hav av muligheter foran seg
Smil

Kroatia (eller muligens Gardasjøen) - selvmekket ferie.

Gammel 12-09-12, 18:13   #65
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi er veldig glad i Rhodos, og kunne tenkt oss å teste Kypros også. Men for min del blir også den intense varmen øst i Middelhavet et argument i mot. Jeg blir ekstra sliten da, selv om jeg tåler varmen godt. Om barna dine ikke har vært i syden før, så er kanskje temperaturer rundt 40 grader litt voldsomt? Varmen er mye mer behagelig på Mallorca, og kveldene litt svalere.

Når det er sagt, så var ingen av våre barn plaget av 40 grader+ på Rhodos.

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Kypros er helt supert, det blir 9 året på rad vi reiser dit. Anbefaler virkelig både Blue Village Althea Beach og Blue Village Nausicaa Beach. Har også vært på Sunwing resort Sandy Bay, og det er veldig fint der også, men dyrere.

Mens jeg foretrekker Rhodos. Jeg synes Kypros er kjedelig til sammenligning. For meg var Kypros først og fremst sol, sommer og bading. Rhodos hadde en del mer å by på.

Gammel 16-09-12, 21:54   #66
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg var på Nausicaa I juni, og der stod det at det skulle stenges og totalrenoveres sommeren 2013. Men jeg ser at Star Tour selger turer dit?!
Jeg sjekka forresten hva en to-ukers tur neste år kommer på, og det ble 50 000,- ... noe som er helt uaktuelt! Da får vi heller ta hoppe-på-tur og betale 20K mindre, altså. Så utrolig dyrt det plutselig har blitt!

Ja sant det har blitt dyrt? Jeg sjekket Apollo, 14 dager til Kroatia med 2 barn, en på 11 og en på 12 år. Over 40 000,-. For bare noen år siden betalte jeg 20 000,- til Tyrkia. For to uker på to ulike campingplasser, store flotte resorts med flere basseng, restauranter, strender, sykkelutleie osv betaler jeg i underkant av 2300 euro, som etter dagens kurs er under 18 000 kr. Flybilletter skal jeg få tak i billig så vi ender vel opp med ca. halve prisen i forhold til Apollo. Det som er ekstra kjekt nå er at vi skal være i to ulike byer, og får byttet miljø etter en uke. I tillegg får vi ha med hunden vår også.

Gammel 16-09-12, 22:34   #67
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi heller mot Madeira. Men det er litt lang eller ugunstig reisetid om sommeren. Fly ca 12.000,- godt hotell med basseng fra 10.000,- for 4 pers i 14 dager. Mulig fastlandet og Algarve blir enklere for oss.

Gammel 17-09-12, 10:40   #68
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Jeg har også registrert at charterselskapene stadig øker prisene.

Samtidig reduserer gjerne hoteller/andre utleiere prisene for å øke omsetningen i kriserammede land.

Det virker som om charterselskapene tester hvor høyt de kan gå i pris i skoleferier før de når smertegrensen. For meg ser det ut som om de er i ferd med å nærme seg. En ting er at man kanskje har råd, men har man lyst til å betale så mye ekstra for "ferdigpakket" ?

Vi har som oftest reist charter, mest fordi det er en enklere søke og bestillingsprosess. Nå er vi så godt kjent på flere aktuelle steder at vi prøver oss på egenhånd sommeren 2013. Alt etter hvilke flybiletter vi får fatt i, regner jeg med at vi sparer minimum 10-15 000.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 11:11   #69
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Vi reiser ikke på noe annet enn restplasser nå for jeg syns det har blitt helt hinsides dyrt! Et hotell vi bodde på, Rhodos i 2009, kostet da 18000 og nå koster samme hotell 42000 for ei uke.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 12:01   #70
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Da har vi reservert på dette flotte hotellet ved Faro i Portugal. Godt med fasiliteter, pent, godt likt og 125 kvm leilighet med 2 soverom. Ca 1300,- pr natt. Tror 12 netter er nok for oss. Nå venter vi på sommerens Norwegian billetter.

http://www.booking.com/hotel/pt/four...2c55c82;dcid=1

Gammel 17-09-12, 12:12   #71
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal til USA gjen!

Starter med langhelg i new York, flyr så til Chicago, leiebil for å kjøre route 66 via lasvegas og blir noen dager i LOs angeles før vi kjører til santa Barbara- santa cruz -san fransisco og flyr hjem igjen derfra! blir borte en liten mnd.

Gammel 17-09-12, 12:37   #72
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Vi skal til USA gjen!

Starter med langhelg i new York, flyr så til Chicago, leiebil for å kjøre route 66 via lasvegas og blir noen dager i LOs angeles før vi kjører til santa Barbara- santa cruz -san fransisco og flyr hjem igjen derfra! blir borte en liten mnd.

Høres ut som en herlig rute! Vi drømmer også om ny USA-tur (var i California i juli), men jeg har ennå ikke funnet flybillettpriser som jeg synes er ok

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.