Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor ofte kommer du i konflikt med andre mennesker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-12, 22:33   #41
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte kommer du i konflikt med andre mennesker?

Jeg er egentlig konfliktsky, men det er enkelte mennesker som har greid å trigge temperamentet mitt.

På hjemmebane legger jeg ikke så mye i mellom da.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 22:40   #42
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Veldig sjelden, heldigvis. Jeg takler konflikter dårlig, blir veldig lei meg.

Gammel 16-09-12, 22:54   #43
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig sjelden. Antagelig litt for sjelden.

Gammel 16-09-12, 23:05   #44
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan lett komme i konflikt med enkelte familiemedlemmer som jeg er veldig ulik, eller kanskje lik, men det er aldri snakk om langvarige konflikter, mer utbrudd og kanskje litt surmuling en time eller maks en dag. På jobb har jeg folk jeg ikke liker og folk som ikke liker meg, men jeg er ikke i konflikt med dem, prøver bare etter beste evne å unngå/ignorere. På FP føler jeg ganske ofte at jeg kommer i konflikt, men jeg vet godt hvordan jeg kan unngå å gjøre det også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 23:10   #45
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er ofte i konfrontasjoner, men står sjeldent i uløste konflikter.

Jeg tror konfliktbegrepet defineres veldig forskjellig etter hvem du spør. For mange vil en konflikt være en åpen meningsutveksling, for andre er det de meningsutvekslingene som ikke tar en ende, eller de stille konfliktene som partene kanskje ikke engang vet hva utgangspunktet var engang.

Gammel 16-09-12, 23:11   #46
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Veldig sjelden.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 23:18   #47
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig sjelden egentlig. Hvis det er noe så er det feider med enkeltperson i familien. Det går som regel over. Har vært i en større konflikt på jobb, men det skyldtes faktorer utover det normale, og ble løst deretter. Hater all form for turbulens i hverdagen, og i jobben min som mellomleder får jeg tilbakemeldinger om at jeg er løsningsorientert og flink til å se alle.

Sist redigert av Dronningen : 16-09-12 kl 23:25.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 23:24   #48
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Veldig, veldig sjelden privat. (Sånn utover at jeg har et nært familiemedlem jeg ikke har utvekslet noe særlig mer enn enstavelsesord med de siste sju åra og brølt høylytt til ved de fleste anledninger de sju åra før det igjen.)

På jobb derimot, går det oftere ei kule varmt, men det blir kanskje noe annet.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 23:27   #49
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har litt problemer med å forstå begrepet, så da kan det jo hende noen er i konflikt med meg uten at jeg merker det. Jeg er lite redd for å si det jeg mener, og diskuterer jo gjerne - både på jobb og med venner. Men jeg er ikke uvenner liksom.

Gammel 17-09-12, 01:17   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, jeg har faktisk tenkt de siste dagene at jeg pokker ta synes alle er dommme for tiden. Det kan skyldes sjokoladedeprivasjon. : på slankern:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 01:23   #51
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Jeg kan være snill i en laaaang periode, før det plutselig renner over.
Og da er jeg nådeløs.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 01:48   #52
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg grubler litt over det der. Jeg liker jo ofte folk som er tydelige og direkte veldig godt. De som ikke bare trekker seg tilbake med såre følelser og surmuler i stillhet.

Allikevel synes jeg det er vanskelig å være slik selv. Det har blitt bedre i senere tid, men fortsatt noe som jeg må være bevisst på. Etter at jeg ble bedre på å ikke være så konfliktsky (eller ikke handle på de følelsene så mye som før) har jeg stadig sjeldnere opplevelsen av å bli tråkket på. Jeg tror det kan være sunt og bra å brumme litt når noen tråkker for nærme grensene man har.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 09:41   #53
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Relativt sjelden. Noen ganger for sjelden.

Jeg synes det er utrolig vanskelig å vite hvor grensen går mellom det man bør la passere ("vi er alle ulike og det må man leve med") kontra det å bli tråkket på. Spesielt om man har en relasjon til et menneske som uten problemer synger ut om det meste, det blir fort veldig skjevt.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 09:46   #54
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjør dessverre det. Har en tendens til å tre inn i konflikter som ikke er mine også. Jeg er ikke akkurat meningsløs.

Er ikke flink på grensesetting og da grenser blir da gjerne "berlinmurer" som skaper konflikter.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 12:43   #55
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Ikke ofte, nei. Jeg sier stort sett det jeg mener og har skjelden problemer med å si i fra når jeg tror at det har noe for seg. Ellers er jeg opptatt av hvordan jeg kan finne en måte å forholde meg til andre mennesker på som gjør at jeg har det bra. Plassere ansvaret mentalt der det hører hjemme og ikke gjøre alt til min business og eventuellt problem.

Sjelden jeg er i konflikt med noen og jeg er god på å være direkte uten å være slem, dessuten er jeg flinkere til å tenke før jeg snakker(enn jeg var som ung).
Konflikt og krangling tapper meg for energi jeg vil bruke på noe annet.

Gammel 17-09-12, 13:23   #56
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sjelden, jeg trekker meg heller unna hvis jeg blir såret.
Men det skal sies at jeg fikk sjokk etter å ha blitt singel etter 20 år. En del "bekjente" ble skeptisk og sjalu når jeg ble alene. Skinnte igjennom at de missunte meg økonomien, skulle ikke omgås deres eks'er osv. Ble ganske såret og lei meg over enkeltes reaksjon. En "venninne" har ikke snakket med meg på et halvt år etter at jeg var på samme fest som eks'en hennes. Jeg gikk hjem i normal tid og omgikk ikke hennes eks i det hele, vet ikke om jeg snakket med han en gang, men han hadde dratt på nachspiel og sovnet.So what?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 13:23   #57
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig sjelden. Jeg kommer bare på et par konflikter jeg har hatt i voksen alder. Det ene gjaldt innskrenkinger på arbeidsplassen og det andre var tvist ved huskjøp. Jeg anser ikke småkrangling med mann og unger som konflikter, ei heller uenighet på FP. Jeg er veldig konfliktsky i tillegg til at det nok skal en hel del til for at jeg skal bry meg nok til å lage en konflikt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 15:37   #58
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har spist 2 biter mørk sjokolade i dag, og er blid og rund i kantene.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 18:56   #59
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ofte i diskusjoner, men sjelden i konflikt. Jeg liker å si det jeg mener, men avslutter det fra min side når jeg føler at jeg har sagt og hørt nok. Det kan høres egoistisk ut,men det skjermer meg fra mange unødvendige konflikter hvor ting bare drar ut.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.