|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Helsesøster mener for mye omsorg kan gi barna søvnproblemerSyns ikke artikkelen var så ille som overskriften.
|
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Helsesøster mener for mye omsorg kan gi barna søvnproblemer
Det tenker jeg også. Samsoving (uavhengig av alder) er jo veldig naturlig for oss, det er noe av det viktigste i et parforhold, for de aller fleste.
|
|
|
|
#43 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Ikke alltid. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Helsesøster mener for mye omsorg kan gi barna søvnproblemerOverskriften i artikkelen speiler ikke akkurat innholdet i sin helhet. Det er noen poenger i artikkelen hvis man legger godviljen til, mener jeg. Men jeg vet også at ingen barn er like, og at hvis vi hadde fulgt magefølelsen og ikke ekspertisen med det andre barnet vårt hadde mye vært annerledes i kanskje de 5-6 første årene av livet hennes (dvs. frem til nå). |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Helsesøster mener for mye omsorg kan gi barna søvnproblemerMine to gutter kunne jeg aldeles ikke ha brukt samme oppskrift på mht å sovne selv. De er veldig forskjellig på å ville sove/ville legge seg.
|
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Helsesøster mener for mye omsorg kan gi barna søvnproblemerJeg savnet vel egentlig nyanser både i denne artikkelen og i den dagen før som var mer i tilknytningsomsorgens ånd, men det er jo ingen bombe at det tabloidiseres i media. Vi har egentlig hatt minimalt med utfordringer på søvn sammenlignet med mange andre, men i den grad vi har hatt det har vi prøvd å kjenne litt etter på hvilke behov hun har gitt uttrykk for. En periode trengte hun byssing, og da bysset vi enten til hun sovnet eller til hun var rolig nok til å legges ned. Når hun våkner nå vil hun sjelden bysses særlig lenge og vrir seg ut av armene, da prøver vi å legge ned, forsikre om at vi er der og at vi er glad i henne, og så går vi ut og går inn igjen hvis hun skriker. Samsoving har aldri vært hennes greie, så det har vi ikke gjort. Poenget mitt er vel at det går an å gjøre litt av begge deler. En er ikke et uhyre om en lar barnet gråte bittelitt, like lite som en er en pushover om en bysser og koser litt ekstra. Her i huset finnes ikke begrepet "for mye omsorg" i hvert fall.
|
|
|
|
#48 |
|
Passiv
|
Amen. |
|
|
|
#49 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Helsesøster mener for mye omsorg kan gi barna søvnproblemerI forhold til babyer bør man i alle fall respondere. De har jo ingen annen kommunikasjonskanal: |
|
|
|
![]() |
|
|