|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() NAV og krav om tilbakebetalingHøsten 2010 var jeg i en ulykke og var sykemeldt i to måneder etterpå. Jeg var da i et vikariat og arbeidsgiver forskutterte sykepenger og fikk refusjon fra NAV. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NAV og krav om tilbakebetalingSend en e-post til banken og be om utskrift for tidsrommet. Det er absolutt garantert raskere enn å kontakte NAV (om noe som helst).
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: NAV og krav om tilbakebetalingJeg ville ikke tatt det for gitt at nav har rett forresten. De har surret noe innmari for vår del nettopp, jeg er imponert over at det går an.
![]() |
#6 |
Einsam
|
![]() Sv: NAV og krav om tilbakebetalingKlag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Sv: NAV og krav om tilbakebetalingTakk for svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: NAV og krav om tilbakebetalingHva du har gjort i god tro betyr ingen ting. Du kan be dem om å dokumentere at du har fått for mye, men du må likevel også regne med å dokumentere motsatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2012
![]() |
![]() Sv: NAV og krav om tilbakebetalingProblemet for NAV er at det er så altfor mange personer hver sak skal igjennom, og for hvert ledd er det mulighet for forsinkelser og feil. ¨Siden det er så mange ledd er det ofte vanskelig å finne ut eksakt hvor feilen ligger, og derfor tar ting unødvendig lang tid. I dette tilfelle ville jeg klart skrevet en klage på saken, og funnet frem den riktige dokumentasjon. Det er ofte sånn at NAV prøver seg i saker som ikke de selv står så godt i, men gir seg fort hvis klagen kommer. Verd ett forsøk |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Sv: NAV og krav om tilbakebetaling
Skjønner det, men det er bare så |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
![]() Sv: NAV og krav om tilbakebetalingDa har jeg fått kontoutskriftene fra desember 2010 og januar og februar 2011. Jeg har fått 4000 mindre utbetalt i den perioden, altså ikke ett øre for mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NAV og krav om tilbakebetalingNAV imponerer stadig...
![]() |
#13 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NAV og krav om tilbakebetaling
Dette har jeg erfart. Nav innrømmet feil, men alikevel fikk jeg et krav på 11000. Etter å ha anket og påpekt veldig at jeg hadde handlet i god tro, dokumentert feilinfo og rot fra Navs side, endte det opp med at jeg måtte betale 6000,- Etter det mistet i hvertfall jeg tilliten til Nav systemet
![]() |
|
|