|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superbasinella
|
![]() Sterk urinlukt rundt toalettet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Sterk urinlukt rundt toalettetJeg har gutter, og er meget kjent med problematikken |
![]() |
![]() |
#3 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sterk urinlukt rundt toalettetJeg hadde det samme problemet her for en tid tilbake, og det viste seg å være nede i hullene til boltene som festet lokk/ring til doen. Skrudde av lokket og fikk renset skikkelig nedi der, og lukta forsvant.
![]() |
#4 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Sterk urinlukt rundt toalettetVi har et par gutter som ikke alltid er så treffsikre, og signerer sjuggerpløm på at klorin tar lukten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sterk urinlukt rundt toalettetHar du vasket under kanten foran? Altså under kanten på innsiden av do, der vannet flusher ut. Helt foran kommer det ikke ut noe vann på vårt toalett, og der setter det seg fort lukt. Jentene her i huset har forresten mest skyld for akkurat det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Sterk urinlukt rundt toalettet
Spray på og la det virke en liten stund, før du tørker av og vasker med såpevann |
![]() |
![]() |
#9 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sterk urinlukt rundt toalettetDu har ikke tilfeldigvis tredosete? Vi overtok ett hus en gang, og de som bodde der før hadde det. Det hadde nok trukket til seg diverse over lengre tid.. Vi kastet det fort!
![]() |
#10 |
Tidsklemma
|
Det spiller ikke så stor rolle, bare det ikke er salmiakk i.
![]() |
#11 |
Superbasinella
|
Nei, det er ikke av tre. Men når du nevner det så må jeg bare få spy ut litt eder og galle over det teite toalettsetet også. Det passer ikke! Løfter jeg på skinka så sklir jeg rett ned på porselenet. Det er sånn ca den verste følelsen ever! Sånn... da fikk jeg klagd litt over det også. Det er forresten helt nytt, det gjør ikke saken mye bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Sterk urinlukt rundt toalettetVi hadde Gustavsvik toalett før, det stinket alltid. Vasket og vasket og vasket. Det spylte rett og slett ikke vann foran, fant jeg ut.
![]() |
#13 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Sterk urinlukt rundt toalettetMener jeg har lest at salmiakk ikke er anbefalt for å vaske vekk urin, for begge deler inneholder amoniakk, og dermed er ikke kombinasjonen heldig. Uten at jeg kan forklare det noe godt.
![]() |
#14 |
Superbasinella
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Sterk urinlukt rundt toalettetJeg pleier å spraye med klor først. La det virke litt, vasker det bort med rent vann, og så tar jeg litt av det do-vaskemiddelet, det være seg Domestos eller hva jeg nå har i øyeblikket, og varmt vann og vasker over en gang til med det etterpå. Jeg føler det ikke blir rent uten såpe av noe slag. |
![]() |
![]() |
#18 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Sterk urinlukt rundt toalettetKlorin på sprayflaske her og, og problemet sitter ofte foran og oppunder ja.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Sterk urinlukt rundt toalettetVann mellom flisene og toalettet? Da tror jeg jeg ville løftet av toalettet og sjekket for en større vannskade ganske kjapt. Det må jo da være en lekkasje mellom doen og kloakkrøret. Høres ikke bra ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Om man skal fjerne noe som er alkalisk så skal man bruke noe som er surt og motsatt. Om man bruker et vaskemiddel som er alkalisk på noe som er alkalisk så vasker det kort og godt ikke så bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|