Sv: Sokketroll og ledningsurr
Opprinnelig lagt inn av Propella, her.
15-20 enslige!?! Det var ikke mye. Jeg har to bæreposer med enslige sokker. Med (u)jevne mellomrom prøver jeg å parre de sokkene som ligger der. Da pleier det å bli en 1/2 pose igjen. Finner jeg noen ganger de sokkene igjen? Nei, aldri.
Her er jeg også. Tar en sjau en gang i blant, og finner da ei røys med par. Så hender det at det er enslige sokker som har ligget der en stund, slik at jeg resonnerer meg frem til at de kan kastes. Du kan banne på at to dager etterpå finner jeg andre halvparten.
Jeg har mer tro på at sokkene ikke alltid vaskes i par, fordi de ikke kommer parvis opp i skittentøysdunken, og ungene skifter på skolen, og får med seg en sokk hjem osv.
Ledninger blir det krøll på ja. Jeg har til og med kveilet en og en ledning fint opp, og lagt dem i slike poser med stipling på, som kan klemmes sammen i toppen, for å lett finne akkurat den ledningen, og for å slippe alt i en vase. Når jeg tar dem ut, er det ikke alltid de er kveilet lenger, for å si det sånn. Det har jeg ikke noen forklaring på gitt.
|