Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fortell meg om beltestoler!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-12, 18:25   #1
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Fortell meg om beltestoler!

Det er noen måneder til det er aktuelt å snu Kosegrisen enda, men plutselig dukker det opp en kampanje eller noe, så jeg lurer litt på hva jeg trenger å vite, hva som er bra osv. Det var så enkelt med babybilstol, det var liksom bare ett valg sånn egentlig. Jeg ser at Britax Adventure og Maxi-Cosi Rodi SPS er på fast lavpris hos hhv Babyshop og Barnas Hus, men jeg er det noe å ha? Prisen er ikke avgjørende altså, jeg bare lurer.

Gammel 19-09-12, 18:29   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om beltestoler!

Jeg ville valgt Britax Kid+/Kid Fix fremfor Adventure. Det er bedre stoler. De kan også justeres i bredden på sitteputen, og er ganske smale generelt. De er også svært lange i ryggen (fra stump til beltefører), slik at de kan brukes mye lengre enn endel av konkurrentene. Det synes jeg er svært viktig ved valg av stol. Unødvendig å måtte slutte med beltestol lenge før man må Stolene har gjort det bra i tester i mange år.

Gammel 19-09-12, 21:36   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Enig med IzziCreo. Har Britax Kid Fix til 7-åringen som er nesten 140 cm lang. Hun har enda greit med plass i den. Lillebror skal nok ha en slik han også etterhvert.

Gammel 19-09-12, 21:53   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Adventure skårer utrolig dårlig i frontkollisjon.

Her er de beste beltestolene: http://www.forbrukerrådet.no/annet/t...e-beltestolene

Jeg er veldig glad i Britax sin Kid.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 21:54   #5
isola
Kakemonster

isola sin avatar

isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Lang nok i ryggen er definitivt et poeng, det hender jeg lurer på hvor lang hun har planer om å bli..

Gammel 19-09-12, 21:57   #6
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Hvor: Østfold
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Vi har Britax Kid og Besafe Izi Up eller hva de heter. Veldig bra begge to

Gammel 19-09-12, 22:40   #7
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har Britax KidFix.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 22:53   #8
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har 2 Britax kid plus, og bestilte den tredje i dag til hun på straks 4,5 år og 17,5 kg.
Babyshop har tilbud på de nå.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 23:16   #9
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Spør litt i samme tråden jeg siden dere har god innsikt i dette. Vesla her har en Britax Multi-tech, burde hun heller ha ren beltestol når hun skal bruke 3-punktseler eller er den god nok den vi har?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 23:18   #10
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Spør litt i samme tråden jeg siden dere har god innsikt i dette. Vesla her har en Britax Multi-tech, burde hun heller ha ren beltestol når hun skal bruke 3-punktseler eller er den god nok den vi har?

Hvis hun sitter forovervendt i MT tror jeg det er bedre med ren beltestol.

Gammel 19-09-12, 23:27   #11
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvis hun sitter forovervendt i MT tror jeg det er bedre med ren beltestol.

MT holder ikke mål forovervendt, altså? Jeg mener å ha lest noe om dette en annen plass/en annen tråd. Hva er argumentene for at en ren beltestol er bedre? Jeg trenger altså ikke å overbevises, men jeg trenger noe konkret å overbevise veslas far med om det er slik at en ren beltestol er langt bedre.

Gammel 20-09-12, 00:08   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Luvi: Det jeg har lest er at disse kombistolene er såpass tunge at de ikke er like gode forovervendt med bilens integrerte belter. Ved en bråbrems så får man setes vekt i rygg i tillegg. En beltestol er mye lettere og nettere. Kombistoler er generelt dårligere alternativ enn "rene" stoler. HTS har uttalt at de må fire på noe når de lager kombistolene sine, så i deres tilfelle så er BeSafe Izi Kid en bedre stol enn BeSafe Izi Combi. Jeg ville derfor å gått for en ren beltestol.

Gammel 20-09-12, 00:08   #13
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Bare ett rykk ved bremsing.

Sist redigert av Dronningen : 20-09-12 kl 00:35.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 07:23   #14
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Multi tech har ikke belte horn sånn at selen kan skli opp, den er mye tyngre og gir derfor mer belastning i en kollisjon siden barnet er mellom selen og sete. og den går bare til 25kg så ny stol må du uansett ha før eller senere.

Gammel 20-09-12, 09:38   #15
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Britax Kid Plus eller Fix alt ettersom hva dere har i bilen. Gutta har det både i min og pappan sin bil. Var den med lengst rygg når vi kjøpte til eldste.

Gammel 20-09-12, 12:05   #16
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Standard

Vi har isofix-fester, ja. Hvordan står de andre setene da, når de ikke er i bruk? Helt løse? :grønn:

Gammel 20-09-12, 12:08   #17
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

De er helt løse om man ikke fester selen rundt de eller kjøpe fester til å feste med. Du får et bånd som du kan ta rundt nakkestøtten og stolen sånn at stolen står fast. Man får også med isofix fester om man har stol og kjøper nye bil med isofix fek.

Gammel 20-09-12, 12:19   #18
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Vi har isofix-fester, ja. Hvordan står de andre setene da, når de ikke er i bruk? Helt løse? :grønn:

Ja, om du ikke fester dem med selen, noe man MÅ gjøre.

Gammel 20-09-12, 12:35   #19
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Standard

Ja, når en liten tomflaske kan være så farlig må jo et løst sete nødvendigvis være ganske mange hakk verre. Husker man egentlig å feste selene igjen hver gang? Men som sagt, vi har isofix, og da bruker vi det også.

Gammel 20-09-12, 12:52   #20
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Luvi: Det jeg har lest er at disse kombistolene er såpass tunge at de ikke er like gode forovervendt med bilens integrerte belter. Ved en bråbrems så får man setes vekt i rygg i tillegg. En beltestol er mye lettere og nettere. Kombistoler er generelt dårligere alternativ enn "rene" stoler. HTS har uttalt at de må fire på noe når de lager kombistolene sine, så i deres tilfelle så er BeSafe Izi Kid en bedre stol enn BeSafe Izi Combi. Jeg ville derfor å gått for en ren beltestol.

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Multi tech har ikke belte horn sånn at selen kan skli opp, den er mye tyngre og gir derfor mer belastning i en kollisjon siden barnet er mellom selen og sete. og den går bare til 25kg så ny stol må du uansett ha før eller senere.

Takk dere. Da er jeg bedre opplyst enn hva jeg var og har gode argumenter å legge frem hos far også. Trolig blir jeg ikke hørt, men jeg må prøve. Da skal jeg selv kjøpe beltestol til henne etterhvert.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.