Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvordan går det an å like disse bøkene?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-07, 19:43   #61
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan går det an å like disse bøkene?

Tegn til kjærlighet og Fakta om Finland var utrolig kjedelige, ja

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 19:45   #62
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

(i alle fall hvis den er like fæl som Tegn til kjærlighet).

Tegn til kjærlighet, ja.

Den begynte jo så bra. Før den skle ut i det utroligste tøv.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 20:24   #63
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

LIker denne tråden.

Synes heller ikke Wassmo er noe.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 20:25   #64
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Edvard Hoems Tid for klage, tid for dans.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 20:26   #65
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Parfymen ga jeg opp til slutt .
Men vurderer litt å prøve igjen .

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 20:27   #66
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Dette er en teit tråd egentlig. Er det bare meg som ikke har noen problemer med å forstå at andre liker bøker jeg ikke liker? Eller er det bare selvbildet mitt igjen: "jeg liker den ikke, men jeg er jo så teit at alle andre sikkert liker den", liksom?

Jeg liker den andre tråden mye bedre, for det er jo mye mer sympatisk å like en bok så godt at det er vanskelig å forstå at andre stiller seg likegyldig. Ikke dermed sagt at jeg ikke har noen bøker på denne lista også. Men jeg er egentlig ganske flink til å unngå akkurat de bøkene etter hvert.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 20:53   #67
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Nok en norsklærer som ikke kan fordra Kristin Lavransdatter! Sliter med Vesaas også.
Ellers er jeg enig i Salme ved reisens slutt og Sofies verden. Og alt av Anne Holt! Kan ikke fatte at den damen har fått noe på trykk i det hele tatt.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 21:08   #68
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Nok en norsklærer som ikke kan fordra Kristin Lavransdatter! Sliter med Vesaas også.
Ellers er jeg enig i Salme ved reisens slutt og Sofies verden. Og alt av Anne Holt! Kan ikke fatte at den damen har fått noe på trykk i det hele tatt.

Jeg sliter også med å få sansen for Vesaas Ikke er jeg superbegeistra for Olav Duun sitt språk heller.
Salme ved reisens slutt har jeg fortsatt ikke lest , men jeg vil gjerne like den. Anne Holt synes jeg er helt ok som strandlektyre

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 21:11   #69
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Salme ved reisens slutt har jeg fortsatt ikke lest , men jeg vil gjerne like den.

Jeg synes den var nydelig (men igjen: jeg leste den i min romantiske ungdom).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 21:12   #70
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jon Fosses Stengd gitar minnes jeg med grøss og gru.

Sist redigert av Karamell : 11-04-07 kl 21:41.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 21:13   #71
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg synes den var nydelig (men igjen: jeg leste den i min romantiske ungdom).

Jeg ble veldig fort veldig utålmodig og ventet på at skipet skulle synke. For da håpet jeg at det skulle endelig skje noe. Gjorde det det?

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 21:54   #72
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Anne B. Ragde - kjeeeedelig....

Gammel 11-04-07, 22:09   #73
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

for det er jo mye mer sympatisk å like en bok så godt at det er vanskelig å forstå at andre stiller seg likegyldig.

Nei, egentlig var det litt det jeg mente, jeg synes ikke det er så vanskelig. Jeg tenker mer jeg liker den og det er fordi det og det, men at den og den ikke liker den, det er jeg ikke noe overrasket over, for sånn og sånn er h*n. Skjønner? Jeg har ikke noen problemer med å forstå at ikke alle vil lese Den siste samuraien hundre ganger. Hvor mange kjenner seg igjen i hoverpersonen og kan gammelgresk liksom? (Men den er jo megabra nå kom jeg på at jeg begynte på den i jula og ikke kom videre! Kult, kan jo bare fortsette, virkelighetsflukt her kommer jeg!)

Gammel 11-04-07, 22:12   #74
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

En jeg kjenner har lest Den siste samuraien på fransk. Ække dét litt sært (når vedkommende er norsk)?

Gammel 11-04-07, 22:18   #75
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

LIker denne tråden.

Synes heller ikke Wassmo er noe.

Jeg liker ei eneste bok av Wassmo; Det sjuende møtet. Den har jeg til og med lest flere ganger.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 22:21   #76
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg liker ei eneste bok av Wassmo; Det sjuende møtet. Den har jeg til og med lest flere ganger.

Ok da, jeg må innrømme jeg bare har lest Tora -triologien.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 22:24   #77
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Ok da, jeg må innrømme jeg bare har lest Tora -triologien.

Tora, var det med handling i Bergen?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 22:31   #78
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg kan ikke forstå at noen liker Ulysses av James Joyce. Jeg har lest halve og jeg må innrømme at jeg faktisk ikke helt vet hva boken egentlig handler om.

Jeg sier meg enig .

Gammel 11-04-07, 22:34   #79
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Eller Edvard Hoem!

Gammel 11-04-07, 22:51   #80
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Tora, var det med handling i Bergen?

Nei, handlingen finner sted på en øy utenfor Bodø.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.