|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kielfergen for dummiesEr det Color Fantasy/Magic dere skal på? Den er superfin! Gled dere!!!
|
|
|
#22 |
|
This is normal!
|
Sv: Kielfergen for dummiesFår jeg resept av legen på afipran for å dra på fergetur?
|
|
|
|
#23 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Kielfergen for dummies
Eg ville gjort det, ja. Men eg er som sagt traumatisert og trur 80% av sjøsjuka mi er psykisk. Eg har fått afipran på resept for heilt andre ting, veit ikkje om det er reseptfritt og.
Eg veit det, men i og med at eg først er traumatisert (utløyst av Stavanger-Newcastle, som er 18 timar på åpent hav), blir eg sjøsjuk av å gå ombord i ei ferge. Eg har prøvd Oslo-Göteborg, som jo ikkje er åpent hav i det heile tatt (det var ein spesiell anledning kor vi skulle på "minicruise"), Kielferga i stille sjø og hurtigbåt Kristiansand-Hirtshals i middels roleg sjø. Og eg blir sjøsjuk uansett, nesten før båten har lagt frå kai. Så eg trur veldig mykje av det heng saman med at eg minnest denne eine turen, når eg kjem ombord i ein båt. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Unik
|
Sv: Kielfergen for dummiesDersom du skal ha buffet middag, så må du bestille. Lurt å gjere det litt tidlig på dagen, der kan det bli fullt.
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns ikke det er sammenlignbart i det hele tatt. Jeg har tatt ferge fra Bergen til Hirtshals en gang og det var forferdelig forbi Stavanger. Høy sjø, liten båt og lugar helt fremst. Kielferga er noe ganske annet. Den er diger og stødig, og går innaskjærs mye av veien.
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kielfergen for dummiesHåper dere får en fin tur! |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Kielfergen for dummiesJa.. om du skal ha massasje eller noen andre spa-behandlinger, så er det best å bestille det før avreise. Det er ofte veldig fullbooket.
|
|
|
|
#28 |
|
Librocubicularist
|
Jo, eg er klar over det. Men dersom ein først er disponert for å bli sjøsjuk (noko eg er, etter denne eine, grusomme turen), blir eg og sjøsjuk på reiser som bare går i Oslofjorden. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kielfergen for dummiesJeg er også disponert for å bli sjøsyk (bilsyk, bussyk, trikkesyk, togsyk, karusellsyk, you name it! Jeg blir kvalm av å se andre kjøre karusell), men så lenge det ikke er ekstremsjø så blir jeg det altså ikke på Kielferga. Så det trenger ikke være noen automatikk i det, selv om det er det for deg.
|
|
|
#30 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kielfergen for dummiesJeg var på kielferja forrige uke, og det er litt sjø på vei ut - jeg blir ikke sjøsjuk men måtte sjangle litt, sette sjøbein eller hva det heter. Anbefaler pasta i kiel, du passerer på vei ut av båten, Vapiano. Nydelig.
|
|
|
#31 |
|
Librocubicularist
|
Sant nok. Men eg går ikkje ombord på slike båtar utan å ta forholdsregler og ha afipran tilgjengeleg. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Kakemonster
|
Jeg også.
|
|
|
|
#35 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kielfergen for dummiesShowene: De åpner dørene en halvtime før showene begynner, om jeg ikke tar feil. Ca. 15 minutter før det igjen har det vært kø allerede. Det er kjekt om en kan stå tidlig i køen og gå rett inn og finne plass. Ikke, jeg gjentar; IKKE velg plasser nederst på sidene der. Det blir ubehagelig høy lyd fra høyttalerne. Favorittdrikken på show har for voksne og barn vært Strawberry Dream. Alkoholfri og supergod!
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#36 |
|
This is normal!
|
Sv: Kielfergen for dummiesDere er så fine altså! Tusen takk for alle gode råd og tips!
|
|
![]() |
|
|