|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solskjerming til dette vinduet?
:shock: Ikke aktuelt. Da lever vi heller med den sola som kommer inn.
![]() |
#22 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Solskjerming til dette vinduet?Etter å ha spurt et tilsvarende spørsmål som deg, innser jeg at det er normalt å betale tusenvis og titusenvis for solskjerming. Jeg antar at folk her inne enten har veldig god råd eller prioriterer annerledes enn meg. Jeg hadde ikke betalt ti tusen, langt mindre tjue, for gardiner til et vindu. Ikke om det brant i helvete. Jeg vet om mye annet jeg ville gjort med de pengene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Solskjerming til dette vinduet?Vi betalte riktignok ca 25 000 for markisene i stua. Synes det var forferdelig dyrt, men er veldig glad vi har det. Store vinduer og mye sol som dominerer hele stua.
![]() |
#24 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Solskjerming til dette vinduet?Hva om du kjøper lameller på Kid, Living eller IKEA?
![]() |
#25 |
Borte
|
Til mitt forsvar vil jeg si at solskjermingen sparer oss for mange penger også. Vi har såpass kraftig sol inn vinduene at møbler og tepper og til og med gulvbelegget har solskader. Temperaturen på våren og sommer overstiger nesten alltid 30 grader inne i stua om vi ikke skjermer mot sola. At vi kjøpte så dyre gardiner er fordi vi har planer om at de skal vare i årevis. Verken møbler eller gardiner byttes med humør og årstid hos oss, så jeg syns ikke det er sløsing å bruke penger på noe av høy kvalitet som samtidig øker levetiden på øvrig interiør.
![]() |
#26 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Solskjerming til dette vinduet?Hvis det ikke skal bukes så ofte, kunne man lage noe av tekstil. Det jeg tenker er om man kunne ha et litt kraftig stoff som er sydd etter mål og så kunne man ha sånne maljer der hvor stoffet skal festes i krokene, og så kunne man ha en eller annen krok løsning. enten sånne hakekroker - en på toppen og en på hver side så gardinet henger ned, eller rett og slett sånne slags båtkroker eller hva jeg skal si - som er i messing og som står ut som en rett pinne så trer man maljen på, og så kan man bøye pinnen (det blir sånn mansjettknapp-prinsipp, når jeg tenker meg om). Med sånne kroker kan du feste gardinet også nede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Shake it out!
|
![]() |
#28 |
Borte
|
Nei, det syns ikke jeg heller. Det var mange vinduer.
![]() |
#29 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Solskjerming til dette vinduet?Røverdatter: Jeg synes da ikke det er sløsing! Jeg skjønner godt at sette er viktig. Og viktigere for noen enn andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solskjerming til dette vinduet?Vi kjøpte skjerming gjennom Kjells markiser. Tror vi betalte ca 9000 for 3 store vinduer og en verandadør. Dette er screening i form av at de slipper lyset inn, men stenger for solstrålene. Begrenset utsyn og innsyn, men lettere å se ut enn inn.
![]() |
|
|