Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nær døden-opplevelse. Husk hjelm!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-07, 09:33   #21
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nær døden-opplevelse. Husk hjelm!

Huff for en ekkel opplevelse. Og ja det er best å bruke hjelm.

Gammel 12-04-07, 09:39   #22
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Så bra at du brukte hjelm! Håper det går bra med deg.

PS kommer du til å skifte hjelm nå? Mener å ha lest/hørt at en hjelm bør skiftes ut etter et så kraftig møte med bakken.

Jepp, skal kjøpe ny. Har lyst på en i gull som matcher skoene...

Gammel 12-04-07, 09:45   #23
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uffda. Godt det gikk bra. Og at du brukte hjelm.

Jeg ser utrolig teit ut med min "slalomhjelm" i løypa, men det gir jeg blanke f... i. Slalomløyene er HARDE for hodet.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 09:47   #24
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg ser utrolig teit ut med min "slalomhjelm" i løypa, men det gir jeg blanke f... i.

Man ser vel i grunnen enda teitere ut om man sikler og raller hodeskadd fra en sykeseng?

Gammel 12-04-07, 09:50   #25
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Takk og lov at jeg bruker hjelm! Fronten på hjelmen ble knust, men ellers var det knapt en skramme. Tenk om jeg ikke hadde brukt hjelm? Da hadde jeg nok ikke sittet her, for asfalt er hardt å treffe i stor hastighet.

Åh du hendelse! Enda godt du hadde på deg hjelm, asfalt i stor hastighet gjør vondt!

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Men jeg er sikker på at forfengelighet er grunnen til at mange ikke bruker hjelm. Det er teit, det.

Jeg er av samme oppfatning som deg her - mange tror nok at de ser teitere ut enn de gjør. Men: Det finnes mange forskjellige hjelmer. Selv har jeg en knallkul blå hjelm, som passer perfekt til sykkelklærne mine, og står til øyefargen.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Holdninger til hjelm tror jeg har endret seg veldig de siste årene. Som mannen min sa i går; Før ble han flau av å tenke på og bruke hjelm - nå blir han flau når han sykler uten hjelm.

Før nektet jeg å bruke hjelm, jeg så jo så teit ut må vite. Nå er det blitt akkurat som å bruke sikkerhetsbeltet i bilen; jeg føler meg naken uten.

Gammel 12-04-07, 09:52   #26
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjelm burde vært påbudt.
Når det er sagt så ble jeg faktisk påkjørt av en bil gående på grønn mann i fotgjengerfeldtet ganske nylig. Jeg så at han ikke så meg (han drev og rotet med noe i passasjersetet) så jeg hoppet unna det jeg klarte og tok meg for. Han kjørte heldigvis ikke så fort. Burde nesten vært påbudt meg hjelm når man skal ut å gå i sentrum og. Folk kjører som griser.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 09:55   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gud, så skummelt! Så bra at du hadde hjelm. Det hadde ikke vært noe morsomt i det hele tatt om jeg skulle komme på ølkveld til deg og du ikke hadde vært der.

Gammel 12-04-07, 10:12   #28
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Huff så nifst! Sier som de andre, godt at du brukte hjelm. Det bruker jeg også! Tenk at et refleksbånd forårsaket dette. Det hadde aldri falt meg inn at noe slikt kunne skje. Jeg skal heretter passe på og ikke bruke slike refleksbånd på leggen når jeg sykler.

Det er egentlig skummelt å sykle. Jeg syklet mye mer før, og har hatt noen uhell jeg også. Ren og skjer flaks at det har gått så bra som det gjorde. Som f.eks. den gangen sykkelen skled ut til siden og veltet fordi fortauet var glatt. Sykkelen fortsatte heldigvis mest i fartsretningen, slik jeg jeg ikke havnet i gata. Det kom en bil kjørende i gata en halvmeter ut til siden fra der jeg skled. Jeg lå bare og glodde på den og lurte på om jeg skled ut i gata og havnet under.

Så det sier jeg bare: Det er skummelt å sykle på denne årstiden. Det er tørr og fin asfalt, men så kommer man plutselig inn i et skyggeparti og der er det is. Da er det en fordel å ikke ha for stor fart! Det har jeg brent meg på flere ganger.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 10:12   #29
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jepp, skal kjøpe ny. Har lyst på en i gull som matcher skoene...

Høres kult ut med gullhjelm da. Har du ordentlige syklesko? :misunnelig:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 10:20   #30
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Huff, hørtes ikke godt ut! Men godt du hadde hjelm ja. Har ikike selv men sykkelen min står innerst i boden og brukes omtrent aldri...

Hadde en diskusjon her på jobben med en kollega om det å bruke hjelm. Hun tvinger sine to gutter på 9 og 12 år til å bruke hjelm. De hadde jo selvfølgelig spurt hvorfor hun ikke brukte det. Nei det er bare barn som må var hennes svar. Da sier jeg at det blir jo nesten samme som at de spør en voksen "hvorfor bruker ikke du belte". Svaret hennes var at det var jo påbudt å bruke belte i bil, det er ikke påbudt med hjelm. Hallo, må ting være påbudt????? Hjemme går vi voksne foran med godt eksempel på det meste av sånne ting.

Litt ved siden av men måtte bare skrive det!

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 10:32   #31
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Uff enda godt det gikk bra! Er ufattelig mange hodeskader som kunne vært ungått. Jeg bruker også hjelm, kan ikke trøkke på ungene hjelm for så å sykle uten selv. Det blir for dumt! Dessuten er jeg redd for meg selv, jeg vi ikke bli skadet så hardt pga. jeg ikke bruker hjelm, slik at ungene sitter der uten mamma!

Gammel 12-04-07, 10:37   #32
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fy så skummelt! Jammen godt du er smart nok til å bruke hjelm, ellers kunne du fort risikert å bli enda mye dummere.

(Og så sånn flaks at du landet på den eneste kroppsdelen som var beskyttet, da, i stedet for å knuse kneskåler eller håndledd eller lignende.)

Gammel 12-04-07, 11:33   #33
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Huf, så skummelt! Godt at det gikk bra med deg! Jeg bruker alltid hjelm til tross for at håret kanskje ikke ser liiiike fresh ut etterpå.

Gammel 12-04-07, 11:41   #34
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh huff og huff! Jammen bra det gikk godt med deg! Hjelm er definitivt et must, ja, jeg blir livredd når jeg ser syklister med dødsønske - slike uten hjelm. Og gjerne i mørke klær og uten lys på sykkelen.

Signerer oppfordringen din, så bra det gikk godt! Selv om du vel sikkert blir litt stiv og støl etter hvert, et slikt fall er ikke bare-bare

Gammel 12-04-07, 11:43   #35
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Godt å høre det gikk bra - fortsett med å bruke hjelm!

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 11:46   #36
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Nær døden-opplevelse. Husk hjelm!

Åh herlighet, kjære deg!
Jammen godt du bruker hjelm ja!

Noe av det dummeste jeg ser er voksne som sykler med barna sine, barna med hjelm, og de uten.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 12:27   #37
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Høres kult ut med gullhjelm da. Har du ordentlige syklesko? :misunnelig:

nei, bare gulljoggesko. Egentlig glad jeg ikke har sykkelsko, for de hadde jeg neppe rukket å hekte ut av pedalene og da hadde jeg fått sykkelen over meg.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Fy så skummelt! Jammen godt du er smart nok til å bruke hjelm, ellers kunne du fort risikert å bli enda mye dummere.

(Og så sånn flaks at du landet på den eneste kroppsdelen som var beskyttet, da, i stedet for å knuse kneskåler eller håndledd eller lignende.)

Enda mye dummere?

Ja, det var flaks, altså. Litt englevakt skal vel selv en ateist ha.

Folk er veldig rare, jeg kommer ikke over han som kom syklende med en liten unge sittende på styret, mens dokumentmappen hang og dinglet på den ene siden... Men han stoppet jeg og kjeftet på! :kjerring:

Jeg ser liksom ikke poenget med å prøve å få seg en hodeskade, liksom. Det er så ukult.

Gammel 12-04-07, 12:29   #38
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Giro har forresten noen kule svarte damehjelmer med gullmønster på. Sånne litt damete liksom.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 12:41   #39
Polkadot
Passiv

Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Takk for påminnelsen. Jeg gadd ikke bruke hjelm i fjor fordi jeg bare syklet til og fra barnehagen (selv om jeg vet at det kan skje at man velter og slår hodet i en stein, selv om man har liten fart).

Men nå skal jeg ta din historie til meg, og kjøpe hjelm samtidig som jeg kjøper ny sykkel.

Håper alt står bra til med hele deg!

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 12:59   #40
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man ser vel i grunnen enda teitere ut om man sikler og raller hodeskadd fra en sykeseng?

Jepp. Trust me.

Jeg blir rasende når jeg ser ungommer på scooter uten hjelm; stopper dem og skjeller dem ut etter noter og truer med å ringe til mammaene etc.

Men kræsjen din må ha vært en utrolig skremmende opplevelse.
Bra det gikk bra med huet - hva med ansiktet?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.