|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har bakt søte kaker
|
De beste vintervottene?Til aktive gutter er? Vi har prøvd Troll, Cubus, PoP og alle blir så slitt at vannet kommer inn.
The deadline for complaints was yesterday vinterbolle jan 2007 sommerbolle juni 2010 minibolle mai 2012 Sist redigert av kokosbolle : 26-09-12 kl 21:28. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De beste vintervottene?Mine erfaringer er at Reimatec+ er mest vanntett, og Hestra med løst ullfor isolerer best. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
![]() |
Sv: De beste vintervottene?Min erfaring er at ingenting er vanntett lengre enn to dager ved heftig bruk, men som regnvotter funker troll sine likevel fordi de har ullfor og blir ikke like kalde selv om de er gjennomtrukket av vann. Av rene vintervotter: hestra med uttagbart ullfor!
|
|
|
|
#5 |
|
trøtt
|
Sv: De beste vintervottene?Minsten på 5 er god og varm i sine Trollvotter selv om de er våte. Storebror på 10 vil helst ha handsker og har noen gode fra Lego. Han har Legovotter også og han har alltid vært varm på hendende i dem og i handskene.
|
|
|
#6 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De beste vintervottene?Vi liker Reima sine best. Han er alltid tørr og varm på hendene.
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: De beste vintervottene?Ja, lillesøster har jo Reima og de var gode. Må prøves til storebror.
|
|
|
#10 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De beste vintervottene?Reimatec+ holdt ganske bra, men de aller beste vi har hatt er Hestra med Gore-tex. Dyrere enn jeg orker å tenke på, men så har jammen ungene hatt kun et par varme votter hver gjennom to vintre.
|
|
|
#12 |
|
Skinner
Sv: De beste vintervottene?
Opplever du ikke at ungene blir sure og mister lysten til å være ute av å bli kald og våt på henda? Her i huset skal det liksom ikke mer til for at stemningen blir sur, men det er mulig jeg kjører den taktikken mot skole og SFO i år allikevel, for nå når de har fullstendig ansvar for egne ting, ser jeg at å sende med dyre votter ikke er det økonomisk smarteste jeg kan finne på.
|
|
|
#13 |
|
etterpåklokest
|
Jeg er litt der jeg også. Jeg tror alt blir utslitt ganske fort, av all leiken, all isen, all skaren, all grusen, all klatringa og all vaskinga. F.eks synes jeg Trolldresser er nærmest uslitelige, mens Trollvottene har blitt utslitt på 1-2-3. De mest slitesterke jeg har prøvd er Hestra, men de er jo ukristelig dyre. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
etterpåklokest
|
Man blir jo ikke våtere og kaldere i et billig vottepar som trekker vann enn i et dyrt vottepar som trekker vann. Har man mange par kan man alltids skifte til noen som er tørre. (Og for min del bør de være billige for at vi skal kunne ha mange par.) |
|
|
|
|
|
#15 |
|
maler
|
Egentlig ikke. Når det er varmt nekter de å bruke votter. Når det er slapsføre bruker de regnvotter med ullvott inni. Når det er snø spiller det egentlig ingen rolle om det er dyre eller billige votter. Min erfaring er egentlig at det ikke finnes votter som holder godt nok til litt større barn med variert lek, derfor er det like greit å ha mange par så man kan skifte hvis man blir våt og skitten.
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Helt enig. Har kjøpt flere par på Cubus, som visstnok skal være vind- og vanntette, og er spent på om de holder mål. Når halvparten - minst - blir lagt igjen på skolen og forsvinner, nytter det ikke å kjøpe votter til nesten 400,- for paret slik jeg gjorde før da de gikk i barnehagen. |
|
|
|
#17 |
|
Skinner
Nei, nei. Vi har egentlig slitt med at når de blir våte, blir de sure og da er hyggen over. Derfor var det bliss å finne Hestravottene, for da ble de aldri våte. Regnvotter har de hatet som pesten siden de var snørrete barnehageunger, rare krapylene.
|
|
|
#18 |
|
etterpåklokest
|
Det vi har slitt med de to siste vinterene er at de to yngste vil ha votter, men at det er klin umulig å få på de votter som faktisk sitter. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig! I fjor kjøpte jeg H&M sine til begge. De likte dem godt. Kostet de 99 kr paret, tro?
|
|
|
#20 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
![]() |
Sv: De beste vintervottene?Det store skillet går ved ull/ ikkeull synes jeg. Et passe tykt ullag inni noe vind- eller nært vanntett er avgjørende for varmen. Ellers blåser jeg i merket,bare de sitter greit. Jeg fryser fort på hendene selv, og har gått over til denne type bekledning på hendene selv også. 0 grader og våt eller 20 minus som vi har i lange perioder: isolasjonsevnen er virkelig påhver sin side av skalaen hvis jeg sammenligner feks europris sine fleeceforede kontra hestra med tykk ullfrotte. : påståelig:
|
|
![]() |
|
|