|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal Nav betale alle typer dietter?Lavkarbo trenger ikke nødvendigvis å være så mye dyrere enn tradisjonell kost, så jeg ser ikke det helt store poenget i å få noe dekket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal Nav betale alle typer dietter?Overvektskirurgi koster fra 72 000. Jeg synes folk med BMI opp i 40-området bør velge hva slags hjelp de skal få. Man deler ut overvektskirugi til altfor mange (i min mening, og jeg hadde BMI på 39 før jeg begynte å slanke meg). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Skal Nav betale alle typer dietter?
Lavkarbo og ketogen kost er absolutt ikke sammenlignbare kostnadsmessig, altså! :btdt: Sist redigert av m^2 : 28-09-12 kl 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Jeg har levd ketogent i et halvt års tid, og det trenger som sagt ikke å være så voldsomt dyrt. Litt dyrere er det nok, men ikke mer enn at de absolutt aller fleste vil ha råd til det hvis helsa tilsier det, mener jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Og heller ikke så mye annerledes enn "vanlig" kost. Man kommer langt ved å kutte ut mesteparten av sukker, hvetemel, poteter og pasta. Jeg, for eksempel, holder muskelbetennelser i sjakk ved å forholde meg til nevnte, enkle filosofi, og jeg kunne da aldri drømme om at NAV skal sponse det som for meg fremstår som et helt vanlig og sunt kosthold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Skal Nav betale alle typer dietter?Ja, det er vel et poeng at slik kost (ketogenlignende) som er melkefri, glutenfri, soyafri, sukkerfri og tilsetningsstoff-fri (slik det er hos oss) sikkert er dyrere enn når man kan bruke "vanlige" matvarer. Sist redigert av m^2 : 28-09-12 kl 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|