Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye betaler dere i billån på familiens bil/biler per måned?
1000 kr eller mindre 53 43,44%
2000 kr 12 9,84%
3000 kr 24 19,67%
4000 kr 10 8,20%
5000 kr 7 5,74%
6000 kr 6 4,92%
7000 kr 5 4,10%
8000 kr 2 1,64%
9000 kr 1 0,82%
10 000 kr eller mer 2 1,64%
Deltakere: 122. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-12, 23:17   #21
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?

To biler, ikke billån. Tenker som Missa.

Gammel 28-09-12, 23:21   #22
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2 biler, en firmabil og en som er nedbetalt. Hadde billån en gang i tiden, men husker ikke hvor mye vi betalte.
Om jeg skal ha ny bil, blir nok billånet bakt inn i huset.

Gammel 28-09-12, 23:30   #23
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner noen som har betalt biler kontant. Jeg har alltid tenkt at det er temmelig uvanlig, men det er kanskje ikke det? Uansett forutsetter det jo at man faktisk HAR en haug med cash å bla opp. Hvem har en halv mill cash i lommeboka i trettiårene? Jeg vet det er forskjell på biler, men jeg har inntrykk av at Folk Flest kjøper biler til den prisen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 23:33   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi solgte den forrige bilen min for en billig penge, og fikk det cash. Det er vel endel som sparer opp penger for å betale bilene sine cash? De som er fornuftige mener jeg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 23:36   #25
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi solgte den forrige bilen min for en billig penge, og fikk det cash. Det er vel endel som sparer opp penger for å betale bilene sine cash? De som er fornuftige mener jeg.

Ja, det kan vel hende. For vårt vedkommende hadde det tatt en del tid å spare opp penger tilsvarende en årslønn eller noe. Biler koster jo ofte det.

Gammel 28-09-12, 23:37   #26
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

2 biler, 0 i billån.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 23:37   #27
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, det kan vel hende. For vårt vedkommende hadde det tatt en del tid å spare opp penger tilsvarende en årslønn eller noe. Biler koster jo ofte det.

Vi er ikke flinke nok til å spare. Så da ble det lån for vår del.

Gammel 28-09-12, 23:39   #28
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi er ikke flinke nok til å spare. Så da ble det lån for vår del.

Ja, men jeg ville tro det gjaldt de fleste. Mulig vi bare er dårlige på sparing. Jeg synes likevel ikke man uten videre kan si at det er ufornuftig å ta opp billån.

Gammel 28-09-12, 23:51   #29
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Har aldri hatt billån. Vi har en bil, og den betalte vi kontant.

Gammel 28-09-12, 23:54   #30
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

1 bil. 2006-modell. 1400 kr. Svarte 1000.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 23:54   #31
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg er litt usikker, men mener det er et sted mellom 2-3k, så stemte 3k - hvis man skulle sett på det isolert sett. Vi har dog billånet innbakt i huslånet, og totalt betaler vi vel ned rundt 11k i måneden på hus og to biler.

Gammel 28-09-12, 23:54   #32
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Ja, men jeg ville tro det gjaldt de fleste. Mulig vi bare er dårlige på sparing. Jeg synes likevel ikke man uten videre kan si at det er ufornuftig å ta opp billån.

Jeg føler meg ikke ufornuftig fordi jeg har billån. Vil kunne jo sikkert ha kjøpt en tilsvarende sliten bil som den vi solgte, men poenget var å få noe dyrer og bedre. Og sikrere, og som bruker mindre drivstoff osv.

Gammel 28-09-12, 23:54   #33
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte ny bil i desember 2011. Ikke veldig mye egenkapital. Betalte i overkant av 4000 kroner i måneden.
Men nå har vi fått lagt billånet inn under boliglånet, og sparer ganske mange tusen på det i måneden.

Gammel 28-09-12, 23:55   #34
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Jeg tipper vi kommer til å legge bilen under boliglånet etter hvert.

Gammel 28-09-12, 23:56   #35
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Ingenting. En ny og en gammel bil.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 23:59   #36
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi kommer ikke til å tjene en pøkk på å selge "konebilen", den gir oss mer glede å ha enn utgifter. Foreløpig ihvertfall. Koster oss knapt noe å ha. Rundt 10000 i året inkludert bensin. Og vi ville vel fått 10000 for den hvis vi solgte.

Jeg skulle gjerne hatt en "konebil", dvs. en liten, hendig, driftssikker bil som var billig i drift, ved siden av den nye bilen. Men jøss så vanskelig det var å få solgt privat da gitt ! Angrer som en hund at vi ikke lot "gamle"bilen gå i innbytte, da hadde billånet vært betraktelig lavere. For øvrig føler jeg det er en grense på hvor mange biler som kan bakes inn i et stakkars huslån . Og billån ER faktisk billig nå. Bil er ren utgift, la oss aldri la oss narre til å tro noe annet !

Gammel 29-09-12, 00:02   #37
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

En bil, kostet rundt 40.000, ble betalt kontant og dermed ingen låneutgifter. Fordelen med å ha en relativt gammel bil er at det meste som skal fikses kan man fikse selv. Det vil si, mannen fikser det selv.

Gammel 29-09-12, 00:02   #38
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Jeg trøster meg selv med at fordi bilen min så vidt var brukt når jeg kjøpte den, så har jeg i alle fall ikke tatt det første store tapet på den. Men jeg er ikke så naiv at jeg tror det er en smart måte å spare penger på når man kjøper bil. Bil ER dyrt.

Gammel 29-09-12, 00:06   #39
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ca. 2200,- Har bare lån på den ene av de to bilene våre. Har en fra 2000 og en fra 2006.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 00:15   #40
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Bilen nedbetalt nå. Fram til da betalte man vel rundt 5000 kr per måned såvidt jeg husker.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.