|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
...we have cookies
|
Sv: Å strikke vrangt pent
Purl er det engelske uttrykket. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å strikke vrangt pentHer fant jeg video av slik jeg strikker, rett & vrang; (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å strikke vrangt pentÅ gå ned en pinnestørrelse kan ordne glattstrikken, men vrangbordene blir uansett snåle i overgangen mellom rett ogt vrang. Jeg må bare bli flinkere til å strikke vrang i lik fasthet som rett.
|
|
|
#24 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Å strikke vrangt pentHar nå blitt opplyst igjennom Snuppas video at jeg strikker på den russiske metoden.
|
|
|
#25 |
|
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å strikke vrangt pentDet var jo veldig pent, Fløyel.
|
|
|
#26 |
|
Epikur
|
Sv: Å strikke vrangt pentJeg strikker sokker nå (as we speak, altså) og noterte meg at jeg strammer litt for hver eneste vrange. Strikk, stram, strikk, stram. Og da blir det fint.
|
|
|
#27 |
|
snur
|
Sv: Å strikke vrangt pent
Jeg strikker baklengs på denne måten, bare at jeg ikke stopper for å legge garnet over pinnen for hver maske, holder den på fingeren som som ved vanlig strikk.
|
|
|
#28 |
|
Sv: Å strikke vrangt pentTakk for alle svar! Etter å ha lest her og sett et klipp på youtube, har jeg skjønt at jeg tar tråden feil vei over pinnen. Nå har jeg lært meg hvordan det skal gjøres riktig
|
|
|
#29 |
|
Sv: Å strikke vrangt pentDenne metoden ble bra. Bortsett fra at jeg holder tråden på venstre pekefinger - det så fryktelig tungvint ut å kaste tråden rundt på den måten. (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#30 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å strikke vrangt pentDu strikker ikke rett på den norske måten og vrangt på den amerikanske? Det gjorde jeg en stund og det ble IKKE pent. |
|
|
|
![]() |
|
|