Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jobbgarderobe!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-12, 13:36   #1
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.900
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jobbgarderobe!

Etter å ha blitt ferdig med omskolering i vår, har jeg endelig fått jobb!

Jeg ser at FP damene er suverene når det gjelder klær og mote, så nå håper jeg dere kan hjelpe meg!

Jeg går fra et yrke hvor man bruker uniform, til en arbeidsplass hvor kleskoden ser ut til å være rimelig uformell (kontor).
Jeg trenger rett og slett tips til litt småfjonge jobbklær! De bør helst ikke koste skjorta ettersom jeg har vært uten lønn en stund.
Jeg er 170 høy og bruker 38/40 i klær. Pæreformet om det skulle være av betydning.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 21:42   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.662
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jobbgarderobe!

Jeg synes Mexx har mye fint. Det kan du kombinere med rimeligere ting. Claire har også endel fint synes jeg, fine, enkle gensere som passer til høst/vinter.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 08:08   #3
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jobbgarderobe!

Jeg anbefaler å begynne med en god basisgarderobe med nøytrale ting, de kan jåles opp og ned med tilbehør eller ett plagg med litt fancy pynt eller mønster. Da går det an å mikse og bruke de samme plaggene til forskjellige antrekk. Blant mine favoritter er ullcardigans fra Benetton, de går utenpå det meste og fins i mange farger. Cubus har også fine bomullscardigans, de var billige også.

Jeg bruker hverdagskjole + ullstrømpis + ullcardigan for tida. Eventuelt jeans eller skjørt + topp + cardigan. Da er det gjerne skjørtet eller kjolen som står for mønster og pynt.

De har billige og ok skinnyjeans også på Cubus. Kjoler og skjørt kjøper jeg ofte på Noa Noa eller brukt her inne.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 09:33   #4
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.900
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jobbgarderobe!

Takk for svar! Får begynne å kikke litt på nett!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 13:51   #5
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.408
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jobbgarderobe!

Hvis du holder til nær Oslo anbefaler jeg en runde i 2. etasjen på Byporten. Mange butikker med greie klær til uformell kontorstil. Og mulighet for å finne både pyntete og mer formelle ting også.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 13:56   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.662
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jobbgarderobe!

Kjøp ting i basisfarger som kan brukes om hverandre. Da får du plutselig mange antrekk. Da jeg begynte å jobbe for hundre år siden (føles i alle fall slik) kjøpte jeg klær i beige, sand, brunt og sort og frisket opp med skjerf osv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 14:57   #7
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.900
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jobbgarderobe!

Basisfarger var lurt. Burgunder er kanskje ikke like kult om et par år.

Jeg bor på det skjønne vestland, så et stykke fra Oslo desverre!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 17:19   #8
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.900
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jobbgarderobe!

Og en annen ting når vi snakker om skjørt. Finnes det A-formede skjørt lenger? Jeg ser kun slike blyantskjørt, eller hva det kalles, i butikkene nå og de er ikke særlig flatterende for min fasong. Ønsker meg et A-formet skjørt som går til like over knærne!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 18:03   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbgarderobe!

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Og en annen ting når vi snakker om skjørt. Finnes det A-formede skjørt lenger? Jeg ser kun slike blyantskjørt, eller hva det kalles, i butikkene nå og de er ikke særlig flatterende for min fasong. Ønsker meg et A-formet skjørt som går til like over knærne!



http://www.hm.com/no/product/00028?a...rticle=00028-D

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 18:40   #10
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.900
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jobbgarderobe!

Nessie: Fine skjørt! Det øverste blir muligens litt kort, men med en tykk strømpis kanskje? Er det gule fra HM også?

Hariett Vane: Takk for tips! Jeg tror nok merker som Mexx og Boden får vente et par lønningen, men det er veldig mye pent der!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 18:42   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbgarderobe!

Kjoler fra Boden er virkelig verdt pengene. De er pene, presentable og utrolig behagelige. Og tidløse, ikke minst.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 18:44   #12
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.900
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jobbgarderobe!

Ja, det tviler jeg ikke på, men først må man ha pengene.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 19:15   #13
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.083
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jobbgarderobe!

Hvis du bor i Oslo/Akershus/Østfold er det gode priser på basisplagg i Mexx-butikken på Outleten i Vestby. Jeg har kjøpt massevis av jobb-bukser og skjorter der.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 10:24   #14
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.627
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jobbgarderobe!

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Kjoler fra Boden er virkelig verdt pengene. De er pene, presentable og utrolig behagelige. Og tidløse, ikke minst.


Får man kjøpt Boden i butikk, eller bare på nett?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 11:11   #15
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.906
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbgarderobe!

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Får man kjøpt Boden i butikk, eller bare på nett?

Butikker kun i Storbritannia.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 15:18   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbgarderobe!

Folkmalmø har noen fine også.



http://www.folkmalmo.se/se/grp/kjolar.php

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no