|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvor mye betaler dere i billån på familiens bil/biler per måned? | |||
1000 kr eller mindre |
![]() ![]() ![]() ![]() |
53 | 43,44% |
2000 kr |
12 | 9,84% |
3000 kr |
24 | 19,67% |
4000 kr |
10 | 8,20% |
5000 kr |
7 | 5,74% |
6000 kr |
6 | 4,92% |
7000 kr |
5 | 4,10% |
8000 kr |
2 | 1,64% |
9000 kr |
1 | 0,82% |
10 000 kr eller mer |
2 | 1,64% |
Deltakere: 122. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?
Dette representerer min verden også. En bil skal ta meg fra a til b og etter at vi fikk barn er sikkerhet et moment også, men man får gode biler i den prisklassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Jeg ser heller ikke vitsen med dyre biler. Vi har aldri hatt særlig dyre biler heller. Jeg registrerer bare at de bilene jeg omgir meg med daglig (på parkeringsplassen på jobben, på parkeringsplassen hjemme, på parkeringsplassene på skolen etc) er dyre biler. Det vil si, jeg antar at de er dyre. De er store, nye og fine. Jeg ser knapt en halvgammel bil her jeg bor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Min eldgamle Corolla skiller seg så kraftig ut fra alle Audier, SUV'er, 4x4 på skolens parkeringsplass at det egentlig får meg til å føle meg litt ekstra kul.
![]() |
#104 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Ja, ser her at vi har endel mer enn andre.
![]() |
#105 |
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Bil er ekstremt viktig for sambo her, så det er sikkert derfor vi betaler så mye for bil.
![]() |
#106 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Rett over 3000,-
![]() |
#107 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er vel bortimot 25 år siden katalysator ble påbudt så vidt jeg husker. Tror det var i 88. Dette kombinert med at nye biler ikke skulle bruke blyholdig bensin også. Blyholdig bensin selges ikke lengre - har man såpass gammel bil at den krever dette må man kjøpe et spesielt tillegg man fyller i når bensin fylles.
![]() |
#108 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?... men det er vel fremdeles riktig at det mest miljøvennlige er å kjøre eksisterende bil til den faller fra hverandre, sammenlignet med nybilproduksjon?
![]() |
#109 |
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville verken personlig eller tatt med familien i bilene man gjerne ville ha funnet i en slik prisklasse - eller om man omså hadde doblet den prisen noen ganger.
![]() |
#110 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?0 i billån. Har to biler, den ene er en 2002 modell som vi cashet ut, den andre er firmabil.
![]() |
#111 |
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?1 bil, ikke lån, det ble betalt ned når vi solgte leiligheten godt over takst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Vi har 2700,- pr mnd. Jeg ønsker knapt bil, mannen er av en helt annen oppfatning. Vi bruker den knapt med ca 7000 km i året. Til at vi har bare en bil, så er nok valget vårt svært moderat i dette området.
![]() |
#113 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?0 kr her også. Har ikke lån på bilen. Hadde to biler frem til i sommer, fra da av fikk vi låne en bil så vi eier kun 1 i dag (hadde ikke lån på den andre heller). |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Kr 0. Har en bil, uten lån.
![]() |
#115 |
weird
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?mrc: Klart man kan gjøre det sånn om man vil. Jeg vil ikke. Svaret mitt var i forhold til at det fremsto som nærmest umulig å kjøpe nyere bil kontant, og det blir jo feil. Jeg er klar over at sikkerhet også spiller en rolle, men det kjøres også såpass hardt på det argumentet i markedsføringen at det ikke vil forundre meg om dagens fabrikknye og "supersikre" biler fremstår som rene dødsfeller om en ti års tid.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Medlem siden: Jul 2009
Helt enig i denne uttalelsen. Å kjøpe en såpass rimelig bil vil i de aller fleste tilfeller føre med seg ganske høye reperasjons-/vedlikeholdskostnader kontra en nyere bil så fremt man ikke har tilgang på rimelige reservedeler og vet hvordan man mekker bil. Bare slike ting som rustskader kan gjøre at de ikke kommer gjennom EU-kontrollen og da blir det fort dyrt om man skal drive og kjøpe flere slike rimelige biler med omregistrering og alt som følger med et bilkjøp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Travelt opptatt
|
Det der kommer helt an på bilen. Vi hadde en periode to biler: en eldgammel toyota (1983) og en nyere audi (2000-tallet). Toyotaen gikk gjennom eukontrollen uten problemer hver gang, mens det alltid var noe som måtte fikses med audien. Vi måtte skifte viftereima på begge bilene samtidig: toyotaen kunne husbonden skifte selv (motoren der var så enkel at jeg nesten skulle klart det selv også) og delene kostet 295,- Audien måtte på verksted, og totalen ble ihvertfall ti ganger dyrere.
![]() |
#118 |
ekstremt trøtt
|
Jeg klarer ikke skjønne dette argumentet. Nyere biler taper seg ganske raskt i pris. Servicen man må følge pga garantien er svindyr. Vi har aldri vært i nærheten av å betale så mye reperasjoner på bilene vi har hatt som andre bruker kun på service. Tar du da med verditapet så er ny bil utrolig mye dyrere enn en eldre bil.
![]() |
#119 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?Og bilverdenen er ikke svart/hvitt heller; det er faktisk en del eldre bilmodeller som ikke faller fra hverandre bare fordi de har rundet ti år, og som heller ikke koster skjorta i evt. vedlikehold.
![]() |
#120 |
Superaktiv
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?4800,- har to biler, en BMW (relativt ny og dyr) og en Opel Corsa (som er min og nedbetalt
![]() |
|
|